Stal geld te hoog..?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:18

bij ons kost een pony 156 euro en daar zit in.
Stal, weide elke dag, binnen en buitenbak, uitrij mogelijkheden, je kan lessen nemen, voer, mesten en zelfs af en toe dekentjes wisselen. eigenlijk All in!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 03:04

Ik vind het echt goedkoop wat TS moet betalen
Ik moet voor half pension(mijn ouders dan,ben nog minderjarig)150€ betalen en het is al gedeeld tot 2!
Wat we tot beschikking hebben:
Ruime boxen van 3,5m*4m*,2binnenpistes,grote en kleine en 1 grote verlichte buitenpiste,onbeperkte mogelijkheid tot gebruik van hooi,2x per dag voeren,elke dag uitmesten,elke dag buiten + je paard krijgt 6x in de week elke ochtend hooi

qwinty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 09:41

Blue_star... Dat van jou vind ik pas goedkoop voor wat je allemaal hebt.
Ik heb geen binnenbak ik krijg geen voer vandaar geen onbeperkthooi enzo enzo...

naiade

Re: Stal geld te hoog..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:41

Zomaar opeens omhoog... ik haat die stalhouders altijd als ze dat opeens doen...

Ik vind het ook veel, wij betalen 150, hebben allweather buitenbak, div. paddocks, longeerkraal.
Zomers mogen ze op de wei, ook 's nachts als we willen maar hoeft niet.

Incl stro, kuil en 1 kg. biks.
En ze worden van ma t/m vr 3 x p.dg gevoerd
Za 2 x gevoerd en Zo 1 x gevoerd.

Op de wei bij mij betalen ze 55 euro...

Wienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:28

Tja of je het voor over hebt moet je zelf afwegen. Maar ik vind het wel een behoorlijk prijsstijging ineens.

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:44

bij ons kosten de stallen 165 euro per maand maar na 1 januari worden ze 180 euro spul voor in de stallen zijn er bij inbegrepen + hooi + weilanden biks enz moet je zelf kopen (je hebt ook een opbergkastje in de schuur) en er is een bak waar je altijd in mag rijden en als je wilt springen kun je gewoon de hindernissen pakken

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:13

Ik heb ze thuis maar waar ik rij kost het 150 euro ( 2 binnen, 1 buiten, stap, wasplaats, kantine, kastje excl, zelf uitmesten) Waar ik dan ook wel ergens ander rij is het 225 p.m. solarium, bos, strand, duin, 2 binnen, 3 buiten, stap, longeer, paddock, kastje incl. uitmesten incl. kantine, restaurantje.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:24

Ik heb mijn paard bij een vriendin thuis staan.
Ik betaal dan 65 euro per maand. Voor dat geld meot ik zelf mesten en voer kopen ook het buitenzetten meot ik zelf doen.

Ik heb voor dat geld dan een stal van 3.5 x 3.5 .
een buitenbak.
4 hectare weiland met schuilstal.
onbeperkt hooi.
paard staat op zaagsel.

Op de manege waar ik rij kost het 230 all in.
Dan heb je 2 binnenbaken (waar je neit altijd in kan rijden i.v.m. les)
2 buitenbakken.
weiland en je paard wordt binnen en buiten gezet.
stal word gemest en biks zit er ook bij in.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:49

ikbetaal 200 en danmoet ik zelf me voer kopen en uitmesten. hebben wel een bak die altijd te rijden is, onbeperkt kuil en in de zomer overdags weidegang. maar ze zijn pas geleden ook 15 omhoog gegaan(waren 185) omdat we eerder 3 baaltjes stro per week kregen en nu grote balen stro hebben waar we zelf mogen pakken zoveel jenodig hebt. dus dan vind ik de prijssteiging niet erg.

maar voor zo'n stal als de ts zou ik die verhoging niet willen betalen.

waar merel nu staat betaal je 220, moet je zelf mesten en je hebt 2 buitenbakken die met dit weer niet echt te rijden zijn. maar je mag wel alles pakken wat je wilt(voer) muesli, slobber, bix, granen, zemelen. ze hebben er vanalles en dat is ook onbeperkt, dus dat is een hele grote plus. mevriend gaat toch veel het strand op, dus danmaken die bakken echt niet yuit. ind e zomer mogen ze dag en nacht de wei op als je wilt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:55

ik betaal 177,50 p/mnd daarvoor krijg je hooi[kuil] stro en bix
en je mag pakken wat je wilt.
mesten doen we zelf,en het stro mag je zelf bepalen hoeveel je wilt.

we hebben een 20x60 buitenbak met tapijtsnippers altijd te rijden en een losgooi,longeerbak van 20x40 deze is van zand
het is de oude rijbak.

de boxen zijn 3x3 en de wei is een stukje verderop daar mag je ze zelf heenbrengen
in de zomer mag je zelf uitmaken of je paard dag/nacht op de wei of alleen overdag of helemaal niet gaat.

het is een gezellige stal met fijne stalhouders!

ik vindt de bedragen van 300 euro of meer echt te gek worden,dat is voor mij echt niet op te brengen!

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:08

sjaa, ik ga ook maar eens denken over verhuizen...

Ik betaal 300, met ingang van 1 jan 310.
Maar het is maar net wat je er zelf voor over hebt :

Op deze stal staat mijn paard swinters de hele dag in een paddock met anderen. Savonds op stal.
szomers dag en nacht op de wei.
Voer, mesten, buitenzetten (winter) ; alles wordt keurig geregeld.
Er is een buitenbak 20x60 (soms wat nat), longeerring, en ligt aan de rand van bos/duin/strand.

Ik heb echt bewust gekozen voor deze stal. Voor mij is het heel belangrijk dat mijn paard tussen soortgenoten in een kudde staat en buiten is. Natuurlijk kan het goedkoper, maar dan moet Hilco te veel inleveren ; hele dag binnen met 1 uurtje werken en even in zijn eentje losgegooid. 2x rollen en hij staat weer bij het hek te wachten tot ie naar binnen mag.

En een dergelijke fantastisch mooie plek (voor mens én paard) is in de Randstad heeeel moeilijk te vinden!
Voor deze mogelijkheden ; daar heb ik best veel voor over. (en ik kan het betalen, natuurlijk.. )
Dus het is altijd heel persoonlijk.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:13

Ik vind ook dat van 125 naar 140 wel erg veel is. Dat is 12%! Hoeveel mag een huurbaas eigenlijk omhoog in een jaar? Ik dacht 2 à 3 %...

Bij ons op stal gaat de stalling ook omhoog, wegens mestafvoer prijzen die verhoogt worden... Ik voer mijn mest zelf af... Of tewel we gaan nog onderhandelen (meerdere van stal gaan erover praten)

Meer stalling vind ik wel eerlijk, alles wordt duurder, maar dan wel binnen de normen van de redelijkheid.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:16

Een behoorlijk hoog bedrag voor dat gene wat je heb, eerlijk gezegd vind ik 125 al te veel maar dat kan dan nog evt wel.
Zou er zeker eens over gaan praten.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:42

qwinty schreef:
Blue_star... Dat van jou vind ik pas goedkoop voor wat je allemaal hebt.
Ik heb geen binnenbak ik krijg geen voer vandaar geen onbeperkthooi enzo enzo...

Tja,ik weet niet wat ik ervan moet vinden,kan niet vergelijken
Als ik mocht kiezen had ik graag zelf voer geregeld hoor!
Ze houden geen rekening met de arbeid van je paard(alleen de vader maar die geeft helaas het eten)dus ze geven vaak gewoonweg veel te veel

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:45

Hangt ook van je woonomgeving af.
In Friesland is het bv. veel goed koper ( zie wedstrijden rijden in Friesland, is ook veel goedkoper ) dan bv. in de randstad

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:49

ik vind het wle een beetje veel want jij moet zelf je brokken en voer al zelf betalen voor je iegen.
ik betaal 145 euro voor m'n paard(haflinger) en die krijgt van die eigenaar van de pensionstal alles wat hij nodig heeft! ik mag zelf opschrijven wat en hoeveel hij meot hebben en hij eet nu: brok, best veel hooi, water.. soms gras op de wei en dan krijgt hij iedere avond van die eigenaar van de stal fruit en hij heeft het daar helemaal correct naar z'n zin.. XxxXxxX evelien en stravero

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:50

2 binnenbakken
2 buitenbakken
springweide en geen weidegang
Kale stal zonder voer enze
€80,00

Andere stal waar ik ook gestaan heb:
weidegang
mooie ruime lichte boxen
buiten en binnenbak
all in
stapmolen
springweide
€180,00

dus vind ik het bij jou wel erg erg duur

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:52

Ik heb voor all-in 190 pm.. vorige maand nog 180.... heb 2 buitenbakken, afsp.plts, binnen/buiten, basisbroek, afmesten, hooi/stro...
Maargoed, denk dat je moeilijk kunt vergelijken, want ik was in noordwijk, en daar had je geen weidegang, kleine stal eneen buitenbak, wel hooi/stro voor, maardaar betaalde je ookal 240 euro..
Maargoed dan zit je aan t strand, het verschilt egt zoooo veel per provincie...

@nimmedor, : Zooooo das goedkoop!!

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:17

Het is inderdaad best een verhoging zo ineens.

Ik sta bij een particulier en betaal puur voor het land (1 hectare) samen met mijn moeder 70 euro p.p.
Eigen stal en hooihok.

Daarnaast hebben we voor de rest alles zelf, voer, mesten etc.
Alleen staan ze bij ons 24/7 buiten.
Dus veel mest etc hebben we niet.

Ik zou zo ook niet weten waar je voor minder terrecht kunt.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:39

ik vind het bedrag nog meevallen maar de prijsstijging wel erg hoog voor zomaar.
het is toch max 7% per keer ofzo?

ik sta gelukkig vrij voordelig gestald en toch ook randstad!

ik betaal 115 € per maand bij een melkveehouderij voor stal en blubberlosgooibak en op 5 min. afstand de twee buitenbakken van de rijvereniging(105 €per jaar).
hooi en stro inbegrepen en biks zelfs zelf betalen en 1 x in de week savonds voerbeurt.

weide huur ik van een andere boer en daar staan ze van 1 april tot 1 oktober met zijn allen en zelfs nog onderverhuurmogenlijkheden voor 150 per maand voor alle ponys(minimaal 7)

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:41

Wij betalen 175 € met permanent weidegang (elk paard eigen weide) Voer etc zelf kopen
Geen rijbak ...

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:43

Wij betalen 175 inclusief alles.
binnenbak, springtuin,buitenbak,solarium,3 wasplaatsen, weidegang, en zo kan ik nog ff doorgaan.

Vind het dus nietduur.

QueenD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:00

Kelloriejj schreef:
Wij betalen 175 inclusief alles.
binnenbak, springtuin,buitenbak,solarium,3 wasplaatsen, weidegang, en zo kan ik nog ff doorgaan.

Vind het dus nietduur.

Zeg maar gerust "helemaal GOUD". Hebben ze nog boxen over bij jullie ??? Tja bij ons in Strijen betalen we 185 excl. voer, hebben we net geen 20x40 bak maar wel een goede bodem en we hebben een best ruime losgooi/longeerbak. Weidegang krijgen ze zodra het "weer"het toelaat. Een nadeel is dat we niet echt goede opbergkasten hebben, iedereen heeft z'n eigen formaat kast, en niet echt een poetsplaats. Wel houden ze de paarden goed in de gaten en als er wat is bellen ze direct op en das ook lekker. Verder prima uitrij mogelijkheden maar net niet voor een snelle galop.

sharonlisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:35

ik vind dat jullie allemaal goedkoop staan., maar ja mijn oiuders moesten mij zo nodig in het gooi op laten groeien en daar zit een prijskaartje aan vast.
Bij ons op stal is het € 255,- volpension en daar komt nog €17.50paddock kosten bij,
En dit is 1 van de goedkoopste pensionstallen ( met binnenbak) van het gooi.
dus mensen die voor 100,- per maand staan moeten eigenlijk niet zeuren.

diandra_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:56

Ik vin het duur... Ik betaal 100 euro in de maand.
mn paard staat dan van smorgens 10 tot savonds half 6 buiten (in de zomer langer) wordt smorgens en savonds gevoert en je stal kan je eventueel ook laten doen