spatter schreef:zoek een fatsoenlijke smid!
jouw paardje moet voor sneller gemaakt worden zodat de hoefjes weg zijn eer de achterhoeven eraan komen
dit is met bekappen en/of beslag op te lossen
ook kun je achter iets vertragen als dit niet genoeg is
Hey!
Ik weet nog niets van deze hoefsmid, want hij heeft alleen nog maar boyke (shet) beslagen,en deze heeft nooit last gehad van zijn hoeven, dus nu ook niet..
We gingen over 2 weken overleggen met de hoefsmid wat we gingen doen met stormer zijn hoeven.
We geven nu in ieder geval al een product om zijn hoeven steviger te maken, en dit helpt wel tot nu toe.
Zonder ijers kunnen we hem ook niet laten lopen omdat er overal steentjes liggen en dit is enorm pijnlijk zonder ijzers (ook de reden van het tölten, daar hou ik mij nog alijd bij)
Verder is hij nog jong, dus als hij ouders is zou he misschien wel beteren, maar ik zoek nu een tijdelijke oplossing.
Thokkadisje schreef: het is absoluut niet goed om altijd achter of voor een ander gewicht aan de hoeven te hebben. En je kan prima tölten hoor zonder ijzers.
Ja, ik geloof best dat je prima kan tölten zonder ijers, maar Stormer kan nog niet tölten.
Hij moet het leren, en de fokker (en trainer) van waar Stormer kwam had aangeraden van hem vanachter zwaarder te beslagen dan vanvoor zodat hij het beter zou kunnen leren..
Ik weet er meer niets van, maar ik dacht omdat ze ijslanders fokt en traint dat ze het wel wist.
Kan zijn dat zij het ook fout heeft he, iedereen maakt wel eens foutjes, maar ik houd het dus tijdelijk bij springschoenen
Bedankt!