Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sugarmiss schreef:@fluffymeis: toch niet bij diezelfde handelaar gekocht hoop ik![]()
@Deeday: nee ze bestaan echt nog dit soort praktijken, als het deze niet is dan wel een andere 'sufferd' .
Hopelijk worden mensen wat wijzer van dit soort topics.
Riant schreef:het is heel erg en vervelend maar ik denk dat jer inderdaad een hele waardevolle les hebt geleerd.
Je kan geen enkele handelaar vertrouwen meid echt niet. Er zijn best hele goede handelaren hoor maar ze rijden bijna allemaal wel eens een scheve schaatst en het blijft opletten hoor.
Er is maar 1 manier om zeker te zijn dat je paard netjes (en in nederland) aan zijn einde komt en dat is hem persoonlijk of door een goede kennis wegbrengen en persoonlijk afspraken met de slager maken. Vroeger werden nog weleens de benen terug gevraagd zelfs om te bewijzen dat het paard niet werd doorverkocht maar echt werd afgemaakt.
Sja ik vrees dat er weinig nog aan te doen is behalve rechtshulp inschakelen. De verzekering klan je niet helpen denk ik. Ik zou het gekochte paard terug brengen en geen zaken meer met die handelaar doen, en zijn heel veel meer mensen die goed lesgeven ook hoor.
Volgende keer als je een paard achter laat voor de slacht : staart en manen beide er helemaal afknippen. Iedere weldenkende ruiter weet dat dat betekent dat hij voor de slacht staat. En hijkan niet op MP want geen kip koopt zo'n paard.
Sterke ermee.
Rupsje schreef:Van een handelaar kun je wel bedenken dat ze hem voor meer geld proberen door te verkopen eigenlijk. Als je je paard toch zo nodig moet slachten, breng hem dan zelf naar de slacht, en vraag daarna of je een been of stuk staart of oor (ja.. klinkt heel akelig) mag zien van je paard, zodat je ook zeker weer DAT hij geslacht is, en niet is doorverkocht.
fluffymeis schreef:ik moet nu nog 2000 aan de handelaar betalen maar ik verrek het nu.
ze geeft alleen zulke goeie les dus ik ben bang dat ik het wel zal moeten betalen en om er te kunnen blijven lessen.
of moet ik haar weigeren te betalen en gewoon niet meer op les komen.