paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:14

jeetje echt een harde les

dat me 4000 aan een paard heeft gekost die ik dus nar de slaht heb verkocht dat niet gebeurt is en 6000 voor mijn nieuwe paard

10000 naar de kloten

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:15

Beetje jammer...

Deeday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:21

Het komt zo ongeloof waardig over of ligt het aan mij??

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:22

Is erg voor je 10.000 euro is niet niks!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:23

@fluffymeis: toch niet bij diezelfde handelaar gekocht hoop ik

@Deeday: nee ze bestaan echt nog dit soort praktijken, als het deze niet is dan wel een andere 'sufferd' .
Hopelijk worden mensen wat wijzer van dit soort topics.

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:23

Ongeloofwaardig? nou ik vind het niet zo ongeloofwaardig eigenlijk waarom zou je hierover liegen

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:24

waarom wil je ons niet vertellen om wat voor paard het gaat.
Denk je nouh echt dat wij naar die handelaar stappen of zo???
Heb ff gekeken op marktplaats zie niet echt een paard staan met dat bedrag en omschrijving.

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:25

Ik ook niet maar wel eentje met dezelfde prijs.

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:26

het is heel erg en vervelend maar ik denk dat jer inderdaad een hele waardevolle les hebt geleerd.
Je kan geen enkele handelaar vertrouwen meid echt niet. Er zijn best hele goede handelaren hoor maar ze rijden bijna allemaal wel eens een scheve schaatst en het blijft opletten hoor.

Er is maar 1 manier om zeker te zijn dat je paard netjes (en in nederland) aan zijn einde komt en dat is hem persoonlijk of door een goede kennis wegbrengen en persoonlijk afspraken met de slager maken. Vroeger werden nog weleens de benen terug gevraagd zelfs om te bewijzen dat het paard niet werd doorverkocht maar echt werd afgemaakt.

Sja ik vrees dat er weinig nog aan te doen is behalve rechtshulp inschakelen. De verzekering klan je niet helpen denk ik. Ik zou het gekochte paard terug brengen en geen zaken meer met die handelaar doen, en zijn heel veel meer mensen die goed lesgeven ook hoor.

Volgende keer als je een paard achter laat voor de slacht : staart en manen beide er helemaal afknippen. Iedere weldenkende ruiter weet dat dat betekent dat hij voor de slacht staat. En hijkan niet op MP want geen kip koopt zo'n paard.

Sterke ermee.

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:29

Sugarmiss schreef:
@fluffymeis: toch niet bij diezelfde handelaar gekocht hoop ik

@Deeday: nee ze bestaan echt nog dit soort praktijken, als het deze niet is dan wel een andere 'sufferd' .
Hopelijk worden mensen wat wijzer van dit soort topics.

verdorie ja het paard wat ik nu heb stond al de hele zomer bij haar het is een 4 jarige ook weer met goede spring afstammeling. ik baal flink straks mankeerd daar ook iets aan. ik heb hem wel rontger laten keuren dus ik hoop dat dat meevalt.

ik heb dus nu nog wel een shat van een paard maar dit jaar wel veel geld er aan kwijt geweest

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:31

Heb je dat paard dat je nu hebt gekocht niet vantevoren laten keuren door de dierenarts??

Anoniem

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:32

En waarom is hij nu precies geslacht(te minste dat had hij moeten worden)
Dat over die ataxie gaat toch over een ander paard?

Ik dacht eigenlijk ook altijd dat de verzekering de slacht regelde,dat je hem alleen in sommige gevallen maar van de verzekering terug kan kopen?

Ik geloof dat ik je verhaal niet zo goed snap

Elmooo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:33

Heel erg balen, maar heet het paard trouwens UFARNO.

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:34

Riant schreef:
het is heel erg en vervelend maar ik denk dat jer inderdaad een hele waardevolle les hebt geleerd.
Je kan geen enkele handelaar vertrouwen meid echt niet. Er zijn best hele goede handelaren hoor maar ze rijden bijna allemaal wel eens een scheve schaatst en het blijft opletten hoor.

Er is maar 1 manier om zeker te zijn dat je paard netjes (en in nederland) aan zijn einde komt en dat is hem persoonlijk of door een goede kennis wegbrengen en persoonlijk afspraken met de slager maken. Vroeger werden nog weleens de benen terug gevraagd zelfs om te bewijzen dat het paard niet werd doorverkocht maar echt werd afgemaakt.

Sja ik vrees dat er weinig nog aan te doen is behalve rechtshulp inschakelen. De verzekering klan je niet helpen denk ik. Ik zou het gekochte paard terug brengen en geen zaken meer met die handelaar doen, en zijn heel veel meer mensen die goed lesgeven ook hoor.

Volgende keer als je een paard achter laat voor de slacht : staart en manen beide er helemaal afknippen. Iedere weldenkende ruiter weet dat dat betekent dat hij voor de slacht staat. En hijkan niet op MP want geen kip koopt zo'n paard.

Sterke ermee.

dank je wel.
ik weet nu voor de volgende keer wat ik moet doen.(hopelijk komt er geen volgende keer)

ik ga denk ik ook zeker het paard proberen terug te brengen en mijn geld terug te vragen. de mensen die mijn paard nu op internet hebben staan zijn echte bedriegers de advertentie deugt van geen kant

http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... df=1#photo

fluffymeis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:35

owkej

alles op een rijtje voor de duidelijkheid

het paard ufarno zou moeten worden geslacht

mijn nieuwe is gekeurd en heb ik gekocht van de handelaar/instructrice die mijn ufarno beloofd naar de slacht zou brengen.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:36

Ja ik weet wel dat er van zulke praktijken zijn maar ze doet zo geheimzinnig over het paard omdat ze niet zegt om welk paard het gaat....

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:38

Wat jammer dat het zo gelopen is en dat het geen goed paard ook bleek te zijn want hij is echt mooi maar ik vind het erg dat als iemand anders hem koopt en die dan ontdekt dat het geen goed paard blijkt te zijn ik hoop dat diegene hem dan laat keuren door de DA

Goldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:38

Rupsje schreef:
Van een handelaar kun je wel bedenken dat ze hem voor meer geld proberen door te verkopen eigenlijk. Als je je paard toch zo nodig moet slachten, breng hem dan zelf naar de slacht, en vraag daarna of je een been of stuk staart of oor (ja.. klinkt heel akelig) mag zien van je paard, zodat je ook zeker weer DAT hij geslacht is, en niet is doorverkocht.

Mee eens.
Je kan trouwens ook gewoon even om het hoekje kijken dan zie je ook wel of hij dood is en dan zitten alle ledematen er nog aan.
Dan weet je dat voor de volgende keer, al hoop ik voor je dat die er niet komt

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:39

in de advertentie kun je het desbetreffende paard bekijken sorry maar niet al mijn vriendinnen hoeven dit te weten zij hebben afscheid van hem genomen net als ik

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:41

Wel een leuke schrijfstijl, de adverteerder;-).

UrbanL

Re:

Vind het trouwens niet echt een proffessionele advertentie als ik het zeggen mag. Lijkt mij meer door een pennymeisje gezet die aandacht wil.

ellenlouise

Re:

fluffymeis schreef:
ik moet nu nog 2000 aan de handelaar betalen maar ik verrek het nu.
ze geeft alleen zulke goeie les dus ik ben bang dat ik het wel zal moeten betalen en om er te kunnen blijven lessen.

of moet ik haar weigeren te betalen en gewoon niet meer op les komen.

Wil jij dan nog les hebben van iemand die je belazerd heeft??
Heb je zelf al op de advertentie gereageerd?

Daarnaast begrijp ik het verhaal niet helemaal. Je paard is door de verzekering afgekeurd dus dan krijg je daar ook geld voor. Hoe kan het dan dat jij je paard weer aan een handelaar hebt kunnen verkopen??? Normaliter haalt de verzekering hem toch op?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:42

Vind het wel een rare advertentie trouwens...

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:43

Dit was een harde les die je niet licht zult vergeten.
Wat de lessen aangaat,neem een ander ze is niet de enige die goed les geeft.
Als je hem zo ziet ziet ie er niet link uit ,maar schijn kan bedriegen.
Wat is er zo gevaarlijk aan hemdan?
Is ie link op stal misschien of zo?

Elmooo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:44

Ik zou als ik jou was Marktplaats ook inlichten.