Zo jij je paard laten invlechten door iemand anders?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:44

Ik doe vlechten, toiletteren enz bij paarden van iemand anders.. Voor alles word ik betaald. Ik ben namelijk groom
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 28-12-05 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:44

ik deed het ook wel eens voor iemand anders, maar meer als vriendendienst.
Na de wedstrijd gingen we even de kantine in en dronken we wat op haar rekening.
Of ze longeerde mijn paard een keer als ik geen tijd had.(anderom gebeurde dat ook).
Het was dus echt een vrienden dienst!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:59

Pollewoppy schreef:
Ik doe vlechten, toiletteren enz bij paarden van iemand anders.. Voor alles word ik betaald. Ik ben namelijk groom

Voor je werk is het wat anders
Ik neem aan dat TS bedoeld om gewoon af en toe een los paard te vlechten
Werk als groom is er genoeg

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:05

ligt eraan, moet het snel gebeuren, doet degene waar we op stal staan het... anders doe ik het zelf...
aangezien ik het niet zo vaak doe, ben ik niet echt snel en zij is met een 15 minuten klaar..
Ik ben nu aan het leren om met naald en draad te vlechten... maar pff wat moeilijk...

Maaiikii

Re: Zo jij je paard laten invlechten door iemand anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:58

Ik vlecht mijn pony zelf en mijn moeder zet de knotten erin.
De staart vlecht meestal iemand van de stal(als ze dan op stal is) in.
Ik wil het ook wel eens voor iemand anders doen maar ik doe het gewooon gratis.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:04

Die ene keer in het jaar dat mijn paard geknot moet worden laat ik dat doen want zelf kan ik het niet meestal zijn dat vrienden of kenissen en hoef ik er echt niet voor te betalen...als ik ook nog eens moet gaan betalen voor knotten oid doe ik het gewoon zelf, ook al ziet het er niet zo netjes uit dan. Al doende leer ik het dan wel.

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:29

Heb het altijd zelf gedaan (echt niet moeilijk!) en ik wil het ook altijd zelf blijven doen Doe dat nl. graag

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:36

ik vlecht en toiletteer altijd zelf (niet zo gek voor een man)
een keer op 4 daagse wedstrijd in nieuwe wetering heb ik alles in eentje gedaan voor een wedstrijd, dat was ook niet zo moeilijk en alleen vraag ik iemand of die hekje wil openen en sluiten.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:10

Ik doe het eigenlijk altijd zelf. Als ik het iemand anders laat doen, is het iemand die ik ken. Dan trakteer ik wel een keer ofzo.
Ik moet ook zeker weten dat het er dan goed uit komt te zien.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:30

Doe het zelf als het is nodig is bij mijn pony maar das niet vaak.Verder vlechte ik er wel altijd twee in voor een vriendin als ze op wedstrijd moest,zij kalkoennen schoonmaken en ik vlechten ging sneller en idd gewoon vriendendienst.

Verder nog wel is met naald en draad voor andere op stal ..

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 18:35

Ik merkt toch dat vele het zelf doen, maar aan de andere kant hoor ik ook soms verhalen dat men zegt dat die het niet kan. Maar ik ben weer wat informatie verder, en vele zien het toch als een vriendendienst

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:36

Urielle schreef:
Pollewoppy schreef:

Voor je werk is het wat anders
Ik neem aan dat TS bedoeld om gewoon af en toe een los paard te vlechten
Werk als groom is er genoeg

Was ook niet bedoeld als dat ze maar als groom moet gaan werken. Was meer zo van ja dat doe ik zo vaak. Bedoelde er verder niks mee hoor

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:39

ik vlecht altijd mijn eigen paarden, en als ik ''groom'' vlecht ik die paarden. Ikzelf zou mijn paard dus niet door een ander laten vlechten, aangezien ik het zelf net zo snel doe(10 minuutjes, met naald en draad)
Ik zie het ook als een vrienden dienst, mocht ik het voor een vriendin van me doen oid

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:48

Als ik het niet zou kunnen zou ik het gewoon vragen aan een vriendin van mij ofzo.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:05

Valentina word ook altijd ingevlecht door haar baasje.. ik mag het niet eens doen!! haha nee hoor gekheid..Maar zo is het eigenlijk altijd gegaan.. zij vind et wel leuk geloof ik behalve als het heel vroeg is en ik vind het stiekem wel makkelijk
Hihi.. neehoor ben dr ook altijd erg dankbaar scheelt mij denk een hoop stress sochtends voor een wedstrijd!
Ik moet het wel een keer leren, altijd makkelijk..!

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:07

mijn instructrice heeft het 2x voor me gedaan, ze kreeg er een fles wijn voor
als mijn ma soms helpt, vlecht ik en zij knot.. Dan doet ze het ook omdat ze niet wil dat ik voor gek sta op wedstrijden .. Meestal doe ik het zelf. (ik vlecht eigenlijk altijd 's avonds al..)
Als ik het paard van een ander vlecht krijg ik meestal 'dankjewel' ..

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:02

Mijn eigen paard laat ik niet door iemand anders vlechten, die vlecht ik pas als hij uit de trailer komt en dan vaak ook nog als hij al opgezadeld is. Hengstenvlecht, lekker makkelijk
Ik vlecht wel altijd Partout van Liesjuh op bokt. Lies kan zelf niet met naald en draad vlechten, en Partout's manen zijn echt té dik om gewoon te vlechten. Met naald en draad gaat net.
Ik hoef daar echt niks voor te hebben, en sta er ook rustig vroeg voor op.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:13

mijn paard is zovaak ingevlochten door iemand anders, ik doe er namelijk best lang over (hè vonneke met de prijsuitrijking voor de heukelomse ruiterdagen ) en kon het de eerste paar wedstrijden nog niet. ik liet het wel altijd door iemand doen waarvan ik zeker wist dat ik niet voor banketstaaf op wedstrijd ging

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:16

Wij doen het altijd gewoon zelf. Ook al lukt het niet altijd, na een tijdje proberen gaat het vanzelf wel beter.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:18

Weet het niet. Op zich zou het wel erg handig zijn, vooral voor mij. Met een hand gaat het toch erg moeilijk. En dan vooral een hengstenvlecht in een dubbele dikke manenkam.

Ik heb geen idee wat ik er voor zou betalen, niet veel in ieder geval omdat een hengstenvlecht er zo in zit. Knotjes ben je natuurlijk veel langer mee bezig dus daar zou je meer voor kunnen vragen.

Als ik iemand langs zou laten komen om dat te doen verwacht ik ook dat diegene zelf goed materiaal mee heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:19

Onze paarden gaan naar een 'plek' waar ze keuringsklaar worden gemaakt, ook invlechten dus

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:13

ik vind het euk om mijn paard zelf in te vlechten dus doe ik dat mooi zelf ik doe het wel eens voor anderen maar dan als een vriendendienst

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:33

Toen ik net begon met wedstrijden kon ik zelf ook niet (iig niet mooi) vlechten. Toen deed een vriendin van mij dit. Zij heeft mij geleerd hoe je nette knotten kan maken, en de staart invlechen heeft ze me ook geleerd.
Nu vlecht ik altijd zelf, heb weer bij iemand anders meegekeken hoe je moet vlechten met naald en draad, en na wat oefenen ziet dat er ook mooi uit.
Ik vlecht mijn paard altijd zelf, en help andere mensen ook met vlechten. Ik vraag er niks voor.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:36

Toen ik pas met micky wedstrijden ging rijden kon ik ook zelf nog niet invlechten (knotjes)
Toen deed of de andere huurster het voor mij, of de eigenaar van de pony.
Op een gegeven moment ben ik gewoon een keer gaan oefenen en toen kon ik het (heeft wel 1,5 tot 2 uur geduurt, maar het was gelukt!)

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:37

't is een lastpak met vlechten. En ook nog eens rotmanen, heel dik en met een aantal kruinen.
Ik heb er eerlijk gezegd heel weinig vertrouwen in dat dat goed komt als een ander het doet. Zeker een vreemde.