Positieve ervaringen zadelmarkt???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:51

ja idd, sorry...... this al laat he! hahahaha

santos

Re: Positieve ervaringen zadelmarkt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 03:10

/knip
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-12-05 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spam verwijderd

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:16

clara schreef:
Ik ben benieuwd of er net als ik mensen zijn die een positieve ervaring hebben met de zadels van zadelmarkt. In alle andere topics lees ik namelijk bijna alleen maar negatieve verhalen.

Ik heb nu bijna 2 jaar een dressuurzadel van zadelmarkt en ben er nog steeds heel tevreden over, het zadel zit erg lekker en de kussens blijven ook goed ( heb ik nog nooit op hoeven laten vullen) en het aller belangrijkste natuurlijk: het ligt goed op mijn paard. Wel zijn er wat slijtplekken te zien op de plaatsen waar je benen liggen, maar voor zo'n prijs ga ik daar niet over zeuren.

plaats eens een foto van je zadel terwijl het op je paard ligt
ben best benieuwd

Maaike14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:30

Ik heb ook hele goede ervaringen met zadelmarkt. Het eerste zadel paste niet en kon ik probleemloos ruilen. Khep het zadel nou 4 maanden ofzo? Ben er super tevreden over. Alleen waar de singel ligt en bij de beugelriemen maarja het zadel word ook veel gebruikt wat wil je anders?

En iemand zei dat zij scheurtjes in het leer heeft gekregen. Dan is het zadel nat weggelegt of nooit ingevet. Ik vet het regelmatig in en nog nooi problemen mee gehad!

blupie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:18

ik heb er ook goede ervaringen mee ik heb een ascot dressuur zadel daar gekocht ik heb het nu anderhalf jaar en ik vind het heerlijk rijden

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:37

Ik krijg net een mailtje van zadelmarkt over nieuwe zadels, namelijk Joy&Harmony zadels.
Wie heeft dit mailtje nog meer gehad?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:46

Ik heb er 1, en er is 1x mee gereden(niet op mijn eigen en ik was het niet), meteen een slijtageplek maar ach, voor dat geld.

Heb er zelf nog niet mee gereden (mijn paard is nog geen 3).
Het was wat hard volgens de ruiter, maar we zien wel

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:49

het ging over POSITIEVE ervaringen!
Waarom reageert dan weer iedereen met slechte ervaringen!

Sommige mensen...

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:56

uuuh ik zie enorm veel positieve ervaringen hoor...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:24

Natuurlijk zullen er mensen zijn die langer met een ZM zadel doen, die het geweldig vinden zitten en vinden dat het goed op hun paard past.
Maar wat voor mensen zijn dat.
-wat is hun leeftijd maw hoeveel ervaring hebben ze nu helemaal waar het zadels betreft
-wat is hun rijkennis maw hoe weten ze eigenlijk of ze wel goed zitten
-hadden ze wel een keus maw vonden de ouders een ZM zadel eigenlijk al wel duur genoeg
-wat is hun zadelpaskennis maw hoeveel zadel hebben ze al 'versleten' voor ze konden bepalen of en zadel goed past.

Als je dan alle positieve geluiden gaat afzetten tegen de eigen negatieve ervaringen van anderen én je kijkt onbevooroordeelt eens naar de prijs wetende wat een gewoon simpel maar kwalitatief goed zadel minimaal zou moeten kosten dan kun je toch niet anders als konkluderen dat je een grotere kans hebt op een slechte afloop als op een goede !!

Heus niet voor iedereen is het weggelegd om een duur merkzadel te kopen en ook niet alle dure merkzadels liggen altijd perfect op ieder paard, net zo min als iedere ruiter altijd heerlijk zit op een duur merkzadel. Maar als je op de langere termijn kijkt zul je van een goed merkzadel 2e hands gekocht veel meer en langer plezier hebben.
10 tot 15 jaar is voor een goed zadel echt niet oud, ik moet het eerste ZM zadel van deze leeftijd in goede werkende staat nog zien.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:29

Sugarmiss schreef:
Maar als je op de langere termijn kijkt zul je van een goed merkzadel 2e hands gekocht veel meer en langer plezier hebben.
10 tot 15 jaar is voor een goed zadel echt niet oud, ik moet het eerste ZM zadel van deze leeftijd in goede werkende staat nog zien.

Hihi, die vind je nooit! Ik heb nu een KN Allegro en dat is echt een geweldig zadel. Ik heb hem tweedehands gekocht voor 900 euro, hij was toen 1,5 jaar oud en er zat nog geen slijtplekje op!

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:31

ik heb er ooit een zadel vandaan gehad, gepast en paste niet die is terug gegaan, een ander meegekregen die paste wel.
Totdat ik er op ging zitten leek alles leuk.
Ik heb nog geen 5 minuten doorgebracht op het zadel toen is hij snel in mijn kast verdwenen.
Nee voor mijn geen zadelmarkt zadel meer.

Ik heb toen ik er was ook een hoofdstel en dekens meegenomen.
Die bevielen wel erg goed. Het hoofdstel was voor mij als noodhoofdstel mocht er iets kapot gaan aan mijn goede hoofdstel.
Heb hem ook gebruikt voor het longeren.
De dekens waren gewoon goed, vooral voor een slopend paard! Die zijn met het paard verkocht en leven nog steeds!!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:34

aafje87 schreef:
ik heb er ooit een zadel vandaan gehad, gepast en paste niet die is terug gegaan, een ander meegekregen die paste wel.
Ik heb nog geen 5 minuten doorgebracht op het zadel toen is hij snel in mijn kast verdwenen.
Waarom heb je die ook niet alsnog teruggebracht ??

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:36

-wat is hun leeftijd maw hoeveel ervaring hebben ze nu helemaal waar het zadels betreft
Ik was op dat moment 21 en ik rij vanaf mijn 12e. Maar ik heb 4 jaar lang op een pensionstalling/africhtingsstal gewerkt en ik heb daar 'alle' merken onder mijn kont gehad. (stubben, kieffer, JC, daaleman etc.) en die ik nu heb zit beter dan sommige van de boven genoemde merken.

-wat is hun rijkennis maw hoe weten ze eigenlijk of ze wel goed zitten
Ik weet iig dat ik beter/lekkerder/steviger op dit zadel zit dan op het vorige. En dit zadel ligt ook goed op de moeilijke rug van mijn paardje (smal en hoge schoft) er is voldoende ruimte voor haar schoft en rug en er gaapt niks, het zadle sluit verder goed aan

-hadden ze wel een keus maw vonden de ouders een ZM zadel eigenlijk al wel duur genoeg
Helemaal zelf gekocht.

-wat is hun zadelpaskennis maw hoeveel zadel hebben ze al 'versleten' voor ze konden bepalen of en zadel goed past.
Zelf heb ik geen zadels versleten omdat ik er nooit 1 zelf heb gehad. Maar het vorige zadel vam ijn paardje was echt helemaal op en paste ook niet goed meer.

Ik ben dus geen 10 jarige, onwetend doosje die krenterige ouders heeft.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:46

Sugarmiss schreef:
aafje87 schreef:
Waarom heb je die ook niet alsnog teruggebracht ??

Je krijgt alleen een ander zadel terug als het niet past, je krijgt dus geen geld terug!!
Ik heb hem uiteindelijk via i-net verkocht voor de helft als dat ik er voor betaald had!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:49

@Qimm: Prima dat is een reactie waar je wat aan hebt als TS

@aafje87: en dat was bekend voordat je ging afrekenen ?? Zo niet dan was ik er niet mee akkoord gegaan.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:50

Sugarmiss schreef:
@Qimm: Prima dat is een reactie waar je wat aan hebt als TS

Nu zal zadelmarkt ook vast mindere kwaliteit hebben en heel eerlijk zijn de beugelriemen wel van flut kwaliteit, maar dat wil dus niet zeggen dat álle zadels van hen slecht zijn.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:21

Over gratis reclame hebben ze iig niet te klagen

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:10

nee idd hahaha

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:19

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:26

Het zoveelste topic waar de meningsverschillen overgebracht tracht te worden na een ander. De één vindt dit de ander vindt dat. Zelf heb ik echt verschillende zadels onder me kont gehad en vindt geenéén zadel fijn. Het zadel wat ik nu heb kan ik prima een rit van 3 uur op maken wat regelmatig gebeurd.

Trouwens als we allemaal zo doelen op de ruggen van onze paardjes en pony'tjes WAAROM RIJDEN WE ER IN HEMELSNAAM DAN OP?? Sorry hoor maar word hier zo pissig op. Als je zo graag de rug van je paard wil beschermen rijdt er dan niet op. Gooi het dan in de vrije natuur zoals het hoort.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:34

Waar het vervolgens dood gaat door het eten van JJK zeker.
Een paard is geen natuurlijk dier meer tegenwoordig en door het als 'huisdier' te nemen hebben we ook de verantwoordelijkheid te zorgen dat hij zo gezond mopgelijk oud kan worden. Een goed/passend zadel is dan wel het minste wat het dier mag verwachten.

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 19:57

Heel fijn dat er ook mensen zijn die positieve ervaringen hebben. ik was 19 toen ik het zadel kocht, heb iemand mee genomen die er verstand van heeft, heb zelf ook op verschillende zadels gereden en heb er een zadelmaker naar laten kijken. Dus ook ik ben geen 10 jarige die er zomaar een zadel koopt zonder er goed naar te kijken.