Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maar mag ikvragen wat voor een deken je hebt en de prijs
en Pytje, ik vind dat idd ook niet kunnen
Vandaar eignelijk ook mijn vraag

)
Ik dacht dat ze een winterdek opdeed
Maar ik wist dus eerst niet wat ik ervan moest vinden omdat ik niet wist waarvoor het diende.. Maar hoelang voor dat de winter eraan komt moet je een paard dan een zomerdeken opdoen? Want als het een overgangsdeken is, dan hoef je die toch niet de heeeele zomer op te doen? De zomer is lang.. en powiepower, dat is wel een hele goeie
Bedankt! 

Als een paard hard gewerkt heeft in de warme middag, dan is het volgens mij niet zo verkeerd om een dekentje op te doen snachts, want het kan in de zomer wel degelijk afkoelen savonds
En LauEef, bedankt voor je antwoord op mijn vraag

LauEef schreef:Eej, dat is slim bedacht
Heb je er een foto van en waar kun je die kopen?
@Pytje: paarden beginnen pas vanaf september een vacht aan te maken dus dat is onzin
haha Pytje schreef:LauEef schreef:Eej, dat is slim bedacht
Heb je er een foto van en waar kun je die kopen?
@Pytje: paarden beginnen pas vanaf september een vacht aan te maken dus dat is onzin
ja dat vond ik ook onzin, t ging over iemand anders die haar paarden de hele zomer met dek op heeft staan

ik dacht zomerdeken = hele zomer deken op!, maar niet dus
Bedankt

Sfiejj schreef:nicoleflens, bedanktmaar even een vraagje
waarom doe je eigenlijk een shetlander die als best snel ziek is ook nog scheren?? Dat lijkt me niet goed toch of zit ik ernaast
En Dela
Bedankt!!
Maar die coolende zomerdeken, doe je die op als het heel warm is? zodat die dan het dier lekker koel houd ofzo
?
Dan is het ook wel logisch
Haha, mijn opa heeft ook 2 shetten.. En die van 98 cm die springt vrij zo 1 meter, en met iemand erop 80/85 cm
En kan ook travers enzo
Die shet loopt ook super aan het teugeltje
Vin ik altijd zoo lief om te zien!
Nimmedor, dat is eigen keuze, maar ik vind dat niet echt goed.. Hoezo moet het paard perse mooi blijven? Het is toch heel lekker voor een paard om een keertje zonder deken te lopen, gewoon helemaal lekker zonder..
Nimmedor schreef:Wij hebben de paarden ook het hele jaar onder dekens staan, ook als het heel warm is.
Puur voor dat het paard mooi schoon blijft en de vacht mooi blijft. Ze zweten nooit onder de deken en overdag als het ECHT heet is gaan ze wel af. Maar toch zo veel mogelijk onder dekens houden we ze
Lekker de spuit erop en hij/zij is schoon, in de zomer kan je toch lekker wassen, daar is het warm genoeg voor
Sfiejj schreef:Hallo,
Ik heb misschien wel een hele domme vraag, maar ik snap echt niet waarom iemand zijn of haar paard een zomerdeken op doet. Het is niet koud, en voor de vliegen? Dan kun je toch vliegendekens opdoen? Wat voor redenen zouden er nog meer kunnen zijn? Ik vind het best wel vreemdKan iemand mij verduidelijking geven
Groetjes
Anouar15 schreef:Je kan en zomerdeken ook gebruiken tegen het verkleuren van de vacht (bij zwarte paarden) Maar dat vind ik nog wel de meest onzinnige reden.
.
)