Als je valt...??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:44

Ik hou haar altijd vast.. Vorige keer hield ik ook vast.. Zij trok aan mij en toen brak mijn teugel.. Maar toen stond ze wel stil daarna..
Ik weet niet wat ik zou doen als Amy echt aan de kletter gaat.. dan kan je denk ik beter loslaten..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:45

Ik hou mijn paard het liefste vast, maar dat is lang niet altijd zo makkelijk.. 9 van de 10 keer lukt dat niet Stel dat je hem vast hebt en hij rent hard weg, zou ik hem wel loslaten anders kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:50

Ik laat als het even kan absoluut gelijk los
in eerste instantie krijgt je paard een oplawaai in de mond als je vasthoud en kan je meegesleurd worden of onder je paard komen. Je paard stapt ook gemakkelijk in de teugel as jij er nog aan hangt. Ik kiest echt voor mijn eigen veiligheid dan.

Alleen als ik langs de weg ben probeer ik vast te houden als ik val. Maar loslaten is als het kan wel zo veilig voor ruiter en paard

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:52

Het is inderdaad reflex zoals al werd gezegd

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:55

ik houd altijd vast, ook al weet ik dat Stupa altijd blijft staan en dat het dan veiliger is los te laten, maarja zo ben ik het gewend

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 16:55

Nou dan wacht ik de volgende keer wel af wat ik dan doe. Ik denk ook dat je de situatie het beste inschat als je er al naast ligt

joske_vuran

Re: Als je valt...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:57

ik probeer altijd vast te houden.. maar vaak laat ik automatisch los..
Ben nu 2x in het bos gevallen.. 1x met paard, toen kon ik de teugel niet meer vast houden.. maar andere keer bleef het paard overeind en kon ik haar wel vast blijven houden

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:59

in de bak, kan je hem loslaten, maar ik PROBEER hem altijd vast te houden, in het bos/strand moet je echt zo lang mogelijk vast houden...

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:06

Ik vind het een beetje krom om te zeggen dat je hem altijd vasthoud, zoals bijvoorbeeld Alytje zegt, want dat lukt ECHT NIET altijd

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:07

Ik laat ze automatisch los. Maar die van mij stopt ook altijd, of gaat twee meter verder staan grazen.

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 17:20

Tja ik rijd op manegepaarden, dus ik weet van te voren niet wat zo'n paar doet. Van sommigen wel, maar van deze toevallig niet.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:22

ik denk er eigenlijk niet bij na als ik val of ik mijn paard beethoud. Soms wel, soms niet. Als je paard er bokkend vandoor gaat ofzo, laat hem dan alsjeblieft los. Anders lig jij er straks onder

marlou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:23

Als reactie hou ik hem altijd vast, dat zorgt vaak wel voor spierpijn in mn armen

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:27

Inderdaad vasthouden word vaak gezegd. Maar soms kan je ook maar beter loslaten. Als je hem vast houd en je pony wil ervandoor krijg je soms als tegenreactie dat hij op je afkomt. (stel ze schrikken) En dan is het niet echt fijn als je onder je pony ligt.

Als je paard/pony gewoon blijft staan en je rijdt in de bak kan het allebei geen kwaad, als je hem vasthoud blijft blijft hij toch wel staan, geen getrek. Maar als je hem loslaat blijft hij ook wel staan

Voor het buitenrijden is vasthouden wel goed, je weet nooit waar je paard/pony heenrent. Maar ik denk niet dat dat zo makkelijk is, als je valt denk je niet: Oo, nu rijd ik buiten dus nu meot ik vasthouden.

Just_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:31

ik hou automatisch vast, waardoor ik al een keer mn vinger gebroken heb gehad, en laatst een dansend paard op mn rug omdat ze in paniek was en nergens heen kon omdat ik dr vast hield. En ik lag op de hoeslag tussen de hindernis en de bakrand. In de bak loslaten dus! Je paard kan in principe geen kant op en het is veiliger voor jezelf. Buiten zou ik proberen zo lang mogelijk vast te houden, wat er ook gebeurt!

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:42

Bij mijn pony was het niet eens nodig om vast te houden.. Die ging je gewoon heel schaapachtig aankijken: 'Baasje, wat doe je daar? '

Met mijn paard is het een ander verhaal, denk ik.. Daar ben ik nog niet vanaf gevallen..
Maar ik houd me eigenlijk automatisch vast..

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:07

ik weet het niet... met beide niet zo goede ervaring mee..
een vriendin van mij viel van haar paard toen deze weigerde voor een sprong.. ze had hem niet vast en de teugels kwamen tussen de benen, waardoor het paardje op hol sloeg.. overal dwars door heen liep, een drukke weg overstak en tot stilstand kwam in een glazen deur...
en zelf heb ik meegemaakt dat ik de teugels dus vast hield en dat ik hoe ik het voor elkaar kreeg weet ik niet, het hoofdstel mee trok, kwam vast te zitten door de martingaal en hoppa weg paard...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:12

Ik houd automatisch bijna altijd vast. Zeker buiten (aangezien onze stal tegenover de snelweg ligt...)

Laatst was ik gevallen en bewusteloos tja... dan lukt het natuurlijk niet

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:18

Alle drie de keren van Dante liet ik los. Maarja, het was elke keer met springen... 2 keer vloog ik over de hindernis, en 1x viel ik er middenin... Met dressuur zal het beter lukken denk ik.

Ik kan me wel herinneren dat ik van mijn vorige pony afviel, op mijn eerste wedstrijd. Toen liet ik hem dus los, en ja... Daar ging Simic over heel het concours terrein. (Ik was toen btw nog wel een klein meisje. )

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:20

Ik hou altijd vast, gaat vanzelf. Maar de vorige keer zag der bijna op me springen toen heb ik toch losgelaten!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:22

In mn reflex houd ik altijd vast.
of het de beste reactie is weet ik niet..
heb dr gelukkig nooit ongeluk mee gehad.

Annemeik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:23

Buiten altijd vasthouden als dat kan, maar rij je in een afgesloten ruimte (bak ofzo) dan altijd loslaten. Het paard kan altijd in zijn paniek achteruit trappen en dan heeft hij je vol te pakken.

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 19:42

Tja ik landde nu voor het paard, midden in de oxer Nu was het wel handig dat ik vasthield, nu kon ik er meteen weer op. Maar ja, als ik mn been had gebroken ofzo was ik minder blij met mezelf geweest... Zal proberen de volgende keer in een bak los te laten, maar ik denk dat mn eerste reactie toch vasthouden zal blijven

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:31

Ik hou hem bijna altijd automatisch vast. Ben al een paar keer door de bak heen gesleurt en door de hindernis, maar gewoon vasthouden
Maar vasthouden is lang niet altijd het slimst.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:37

ik hou een paard altijd als eerste reactie vast.. maar als ik op de grond lig en het paard probeert weg te springen of te stijgeren oid dan laat ik uit bescherming voor mezelf toch maar los

@ happyjoyce: daarom laat ik het paard los als ik hem niet kan houden.. je bent echt niks tegenover een paard als je op de grond ligt dus dan kies ik liever voor veiligheid