slof bij 3 jarige:S

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 01:46

Tja, het ligt eraan hoe het gebruikt wordt he.. Ikzelf kan zoveel teugels niet de baas

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:36

ik vind dit ook niet goed....iedere paard moet de tijd krijgen om zich te ontwikkelen en spieren op te bouwen en sterker te worden. Bij zon jong paard is alles nog zo preuts dat als je nu verkeerd begint je het er eigenlijk niet meer uit krijgt met alle narigheid van dien. Als een paard te strak aan de slof loopt, dan valt hij dus op de voorhand om maar niet over artrose en hoefkatrol te spreken...
een paard gaat zijn rug wegdrukken om hem te ontlasten omdat hij nooit geleerd heeft deze te ontspannen en dan maar niet te spreken over ataxie en kissing spines etc.

ik moet er niet aan denken....het is erg jammer en merendeels van deze paarden zijn over max. 5 jaar uitgeteld.
(als het echt zo is zoals ts schrijft)

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:44

Ik vind het geen probleem bij een 3 jarige zolang hij maar helemaal goed word gebruikt en niet strak staat..

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:55

Ik vind het ook geen probleem dat er een slof wordt gebruikt bij een driejarig, maar dan wel enkel als die goed wordt gebruikt he

Arielle_

Re: slof bij 3 jarige:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:22

ik ben er helemaal niet tegen, zolang je maar weet hoe je de slof moet gebruiken..

Lisanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:54

Voor een drie jarige, vindt ik het niet echt goed nee.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:03

Een 3-jarige hoor je op te leiden,hoe kun je een paard opleiden als je er een slof ombind omdat je hem zelf anders nieteens naar beneden kan rijden? Deze mensen zouden geen jong{en misch. helemaal geen} paard moeten hebben.

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:13

alano schreef:
kijk maar naar mijn onderschrift

Ben jij ook tegen een zweep dan?

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:43

De zweep is juist, om je hulp te verduidelijken ofzo toch?

Ik ben wel tegen de zweep, als je hem gebruikt om te 'slaan'. En vindt dat je hem alleen mag gebruiken, voor extra hulp.

Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar hoop dat jullie me snappen.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:08

Bij juist gebruik kunnen zwepen, sporen, hulpteugels en bitten allemaal best. maar ALLEEN bij JUIST gebruik....

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:09

*zucht*... daar gaan we weer....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:55

OemmiejO schreef:
Ik vind het aardig onverstandig. Een 3- jarig paard moet toch eerst op zn EIGEN benen leren lopen? Daarbij richt je het paard veel schade aan met de slof op zo'n jonge leeftijd.
Jammer dat sommige mensen dat niet helemaal snappen..

Idd. Gewoon jammer

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:05

Elisa2 schreef:
Een 3-jarige hoor je op te leiden,hoe kun je een paard opleiden als je er een slof ombind omdat je hem zelf anders nieteens naar beneden kan rijden? Deze mensen zouden geen jong{en misch. helemaal geen} paard moeten hebben.

Ik vind deze reactie fout, jij zegt eigenlijk: Als je je paard een slom omdoet kun je geen paarden inrijden omdat je hem niet niet naar beneden kunt rijden. Maar mensen die de slof goed gebruiken, gebruiken hem echt niet om hem naar beneden te trekken hoor!

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:15

hey,
Mensen grijpen inderdaad naar de slof als het niet gaat.De slof vind ik een dwingmiddel.Je dwingt het paard zo te laten lopen.Ik vind het veel leuker om naar een paard te kijken dat het niet erg vind om zo tz rijden en er van geniet.Dan een pard dat MOET zo rijden en er meestal totaal geen plezier aanbeleven.Ik schrok zelfs van de leeftijd van het paardje, de spieren zin totaal nog niet ontwikkeld en ze moet nu al rijden met de slof dan nog.Ik vind 3 jaar nog te jong, ik vind dat je dan rustig kan beginnen met longeren en wennen aan zadel en hoofdstel en dan pas inrijden op zijn 4 jaar.Maarja, de meeste doen dat neit.Ik ben het met de meeste eens dat het paard te jong is voor de slof!!

Groetjes veerle

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:42

ik wil me nergens mee bemoeien

maar ik denk dat op menig grote stal enbij menig grote namen bijna altijd jonge paarden met slof worden gereden als je een slof goed gebruikt dwing je een paard totaal niet
eraan hangen en paard ind e krul trekken is geen paardrijden oke
maar als je een echt lastig jong dier hebt wat wellicht gevaarlijk is misschien alles vastpakt en je niet meer kunt sturen is ook niet lekker dan heb jeniets meer te zeggen en op zulke momenten kun je dus even ingrijpen ook een stukje veiligheid!