Deurne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:02

Hoi,
Ik heb de gehele opleiding gedaan en afgemaakt!!, het valt best mee met zwaar!!
Ook tijdens de stage ben je gewoon werknemer met 3 weken vakantie per jaar, en natuurlijk is dat zwaar, maar het bereidt je voor op de werkelijke paardenwereld ( 7 dagen per week werken, voor weinig)

Dus dat is de keuze die je maakt, als je het niet aankan, moet je de paarden niet ingaan, en ik begrijp dat een kwartiertje tussen de lessen weinig is om je paard na te verzorgen, maar na een jaartje redt je dat wel, als je eenmaal op een stal werkt heb je ook geen uren de tijd om je paard na te verzorgen, dan moet je ook door, en dus snel kunnen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:18

pniekepnak, ik woon 4 km van het centrum en ken er heel veel mensen van.
Weet redelijk goed hoe het er daar aan toe gaat.
Ben er ook vaak genoeg eens naar binnen gewandeld om ff te kijken naar een les.
Maar ik ondervind dat het nivo de laaste jaren heel erg gezakt is, bij mij toen al, maar nu nog meer.
Voorheen moest je zelfs Z dressuur en springen zijn voordat je er uberhaupt naar toe mocht.
Nu is er toch echt een penny nivo.
En het geestelijke zal ik idd niks van zeggen, maar ik merk in het dagelijkse leven ook dat veel jeugd voortaan niet meer flink kan werken.
Om 6 uur op is is heel eng en zweet druppels bijna een ziekte .
natuurlijk wat zwart/wit gesteld maar overdrijven maakt duidelijk Haha!

Mischien ben ik idd wat hard maar ik ben dan ook opgevoed dat je van werken niet dood gaat.
En die mentaliteit is tegenwoordig heel ver te zoeken, helaas maar waar.
Dus daarom valt Het centrum bij zoveel mensen wel zwaar. Als je gewend bent om bv op een pension stal te staan waar alles gedaan word en je ineens blaren op je hand krijgt Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 17:33

Ik mis eigenlijk twee dingen in alle antwoorden.
1) De opleiding in Ermelo, het moge algemeen bekend zijn dat die opleiding vele malen beter is.
Nou kom ik af en toe op het Federatiecentrum en spreek er dus ook leerlingen en over het algemeen zijn het aardige mensen die serieus met met hun paard en opleiding bezig zijn. Ook als je er als buitenstaander tussen komt zitten bij de lunch, dan wordt je opgenomen in de gesprekken en men doet gewoon tegen je. Dat soort berichten heb ik nog nooit uit Deurne opgevangen, van niemand die er, op welke manier dan ook, geweest is.
2) Wat is het niveau van de mensen die Deurne hebben gedaan? Wat ik daarvan heb gezien vind ik meer dan bedroevend, en diegene die wel enig niveau had, had dat daar in ieder geval niet geleerd, gaf men zelf aan.

ORUN is geen goedkope opleiding, maar je kunt het in stukken doen. Wat ik meemaak vanb mensen die de ORUN doen, dan heb ik daar wel een goed gevoel bij. Ook een leuke anekdote trouwens:
Een kennis van mij heeft een pony die (toen) Z2 bij de paarden was. Voor de opleiding moet je op een bepaald moment een paard meebrengen. Dus zij een paard gekocht, komt ze op de eerste dag bij de opleiding, zegt de instructeur: Wat heb je nou bij je? Zij: nou, ik moet een paard meebrengen toch? Je had beter je pony mee kunnen brengen, die is beter dan dit paard. Nu kenden kennis en instucteur elkaar goed en hij bedoelde het een beetje als grap, maar het was wel waar, ze heeft het paard maar een jaar of twee gehad. Ik vond het ook helemaal niet bij elkaar passen.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:17

XoNo schreef:
Ik wil zelf ook de opleiding hoefsmid gaan doen.

Goh, dat lijkt mij ook leuk, maar ik ben een niet-zo-heel-erg-sterke-meid Haha! Dusseh, niets voor mij.
Ik wil paardenhouderij doen, maar dan in meppel, das in de buurt.
Maar ja, kijken of ik het haal. Ik weet niet echt hoe het in deurne is. Maar idd eerste jaar veel verveelende klusjes. Later mag je volgens mij zelfs de eerstejaars leiden Verward

nou het is niets voor mij, dat haal ik nooit. En paardensport helemaal niet, ik rij 1 tot 3 keer per week en heb geen eigen paard. Dus dat wordt niets. Ach ik zie wel, als ik maar met dieren bezig ben Haha!