is dit een beetje wat ik allemaal nodig heb?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 19:22

@jesse_rulez, dit zijn dan weer dingen die niet ECHT nodig zijn.. maar wel handig..

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:33

Evt. kosten voor de DA, TA en wormenkuur.
Stalling per maand.
Ik denk dat je altijd wel dingen te kort komt als je eenmaal een paard hebt.

_Marleen_

Re: is dit een beetje wat ik allemaal nodig heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:48

Het hoevenvet is volgens mij niet zo heel belangrijk, hoor.
Ik denk dat je verder nog een longeerlijn nodig hebt en volgens mij zit bij een hoofdstel nooit een bit dus moet je die er ook nog apart bij kopen.

xxx

suziehj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:12

emmaatjuh schreef:
@jesse_rulez, dit zijn dan weer dingen die niet ECHT nodig zijn.. maar wel handig..

nou verlichting is echt wel nodig hoor als je s'avonds nog met je paard op stap moet

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:14

_Marleen_ schreef:
Ik denk dat je verder nog een longeerlijn nodig hebt en volgens mij zit bij een hoofdstel nooit een bit dus moet je die er ook nog apart bij kopen.

xxx

hoevenvet niet heel belangrijk???? k weet niet wat jij altijd gebruikt dan??? of heb je een paard met brokkelhoeven. tis vrij normaal dat je de hoeven regelmatig invet hoor

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:23

Tip: kijk op www.divoza.nl, als je daar online gaat shoppen, kijk je wat je nodig hebt(ongeveer) ztopt het in je winkelwagentje en je hebt de prijs! Je hoeft het niet meteen te kopen dan, is wel handig om goed te kijken wat je nou uiteindelijk kwijt bent.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:34

suziehj schreef:
_Marleen_ schreef:

xxx

hoevenvet niet heel belangrijk???? k weet niet wat jij altijd gebruikt dan??? of heb je een paard met brokkelhoeven. tis vrij normaal dat je de hoeven regelmatig invet hoor

Er zijn evengoed veel mensen die nooit invetten...

Peesjes zou ik 20 voor rekenen geen 15
En dingen als een singel, stijgbeugels(riemen) heb je ook nodig Of zitten die bij het zadel?

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:07

suziehj schreef:
_Marleen_ schreef:

xxx

Ik heb genoeg keren op bokt en cavaletti.nl gelezen dat het niet zo heel goed is, hoor:

Kayleigh schreef:
Mijn smid vertelde dat hoevenvet niet zo veel doet voor hoeven. Het heeft vooral een cosmetsch nut.
Goede voeding, goede verzorging en een goede bodem zijn veel belangrijker voor hoeven.

Jira schreef:
Eens! En als hoeven echt droog zijn,zorgen dat er een modderig stukje in de wei aanwezig is(ik maak dat altijd bij de drinktonnen,weet je zeker dat ze er in lopen)

En zo verder
Ik vind dan dat teer veel belangrijker is... Gewoon bij je hebben als je paard een zachte straal krijgt/heeft.

xxx

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:09

Voor mijn verzorgpony gebruik ik trouwens nooit vet. Heeft nog nooit ergens last van gehad. Ik denk dus dat je beter teer kan nemen in plaats van vet.

xxx

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:10

miss longeerlijn/zweep maar dat is niet echt nodig...

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:12

hoefsmid????

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:21

is dit om te kijken of je het allemaal kan betalen?
Dan zou ik als ik jou was maar wat geld apart leggen voor de dierenarts.
Wat als je paardje koliek krijgt of een blessure, dat hoop je niet maar het kan altijd gebeuren.
De hoefsmid, eens in de 6 a 8 weken bakappen of beslaan
Wormenkuur
tandarts
Stalling of de kosten van de bodembedekking, voer.
Er komt een hele hoop bij kijken.

mijn paardje is gekeurd zowel klinisch als rontgen. Dat koste ook zo'n 500 euro als ik het goed heb. Gelukkig heb je dan wel een zekerheidje dat je paard geen artrose of beginnende hoefkatrol ontsteking of iets ernstigs heeft en je kunt hem dan laten verzekeren.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 09:53

@Inky_devil. ja, om een beetje het idee te krijgen hoeveel het gaat kosten. maar ook of ik gewoon zo'n beetje ale belangrijke dingen heb. mijn moeder betaalt alles dus ook dierenarts enz. bedankt!