waar een paard kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:17

Daar heb je gelijk in, maar niemand is verplicht om op zo'n advertenties in te gaan. Feit is dat men door zo'n sites een veel groter publiek kan bereiken en dus ook veel meer mogelijke kopers vindt. Iedereen moet, als hij een paard koopt, het beestje ook laten keuren VOOR de betaling, zo voorkom je ook een miskoop.
Er wordt ook heel veel gebruik gemaakt van de onwetendheid van vb. ouders die een eerste pony voor hun kleinte kopen. Dus mensen, laat je altijd goed informeren, laat het paard goed keuren met eventueel röntgenfoto's en vraag een proefperiode aan.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:31

Ik heb ook sinds halverwege dit jaar een paard. En had het geluk dat ik bevriend ben met iemand die zelf fokt. Misschien kun je gewoon eens bij mensen rondvragen.

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:43

Ik heb afgelopen voorjaar mijn E-pony gekocht via Marktplaats. Vaak kan je aan stijl van de advertentie al zien of het om een handelaar gaat of van particulieren. Wij komen uit het noorden van het land en onze pony kwam uit Naarden. Eerst veel contact gehad met de verkopers via mail en telefoon en daarna wezen kijken en berijden. We hebben haar zomaar gekocht, gewoon op gevoel.
Voor ons de beste keuze die we hadden kunnen maken, ze is fantastisch! Geluk gehad, da's vast.

Maar.......pas inderdaad op, nix is zo vuil als de paardenhandel. Laat een paard zeker keuren bij de dierenarts, ken een voorbeeld van een kennis die een tinker kocht en die werd afgekeurd. Zorg dan maar eens dat je je geld terug krijgt!!!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:44

loveomara schreef:

Maar.......pas inderdaad op, nix is zo vuil als de paardenhandel. Laat een paard zeker keuren bij de dierenarts, ken een voorbeeld van een kennis die een tinker kocht en die werd afgekeurd. Zorg dan maar eens dat je je geld terug krijgt!!!

Daarom laat je je paard ook best keuren voor de betaling plaatsvindt.

Goldenflower

Re: waar een paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:26

Ik heb mijn pony gevonden via de advertenties in de kranten.

Je kunt kijken bij marktplaats en speurders.nl.

En de kranten zijn ook handig, maar neem dan wel zaterdagkrant!

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:34

Ik heb mijn tweede pony ook op marktplaats gekocht. De mensen waar ze vandaan komt en waren ook de fokkers. We hebben haar ook laten keuren, met goede afspraken.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 21:43

ok, bedankt allemaal.
dit topic kan op slot.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:59

je zou ook eens op de manege/ponyclub waar je lest (ik neem tenminste aan dat je lest en al wat rij ervaring hebt, want anders moet je dat eerst maar gaan doen voordat je een paard koopt) eens kunnen vragen waar zij hun paarden kopen en of er iemand is die met je mee kan gaan als je een leuk paardje hebt gevonden om te kijken of het wat voor je is?

probeer een proefperiode te krijgen en zorg dat je m laat keuren door je eigen dierenarts en het liefst nadat je m al een paar dagen op stal hebt (zodat de eventuele verdovingsmiddelen die hij/zij heeft toegediend gekregen zijn uitgewerkt, geloof me dat gebeurt!).
Succes en veel plezier met zoeken.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:11

je kunt ook gewoon naar iemand gaan met meerdere paarden, en er daar een paar uitproberen..

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:43

Waarom zou een paard van Marktplaats verkeerd zijn? Ik bedenk dan altijd wat ik zelf zou doen als ik een paard te verkopen heb. Ik zou eerder zelf een advertentie zetten en kijken aan wie ik mijn paard kan verkopen dan aan een handelaar doorverkopen. Bij een handelaar weet je niet bij wie hij terecht komt en wat er met hem gebeurt. Als je zelf een koper krijgt, kun je nog bepalen of je hem aan die persoon wil verkopen of niet. Niet iedereen heeft een "buurman" aan wie je je paard kan verkopen.

Dat de prijzen op Marktplaats soms laag zijn, zegt volgens mij ook niets. De paardenhandel is op het ogenblik niet bepaald best en het is ook nog niet de gunstigste tijd van het jaar om een paard te verkopen. Ik hoor ook al van veel pensionstallen die boxen over hebben, terwijl je er vroeger op een wachtlijst stond. Je kan wel de hoofdprijs voor een paard willen vangen, maar als je dan een half jaar stalling extra moet betalen, ben je ook nog duur uit.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:45

Ik weet niet of je een bepaald soort/ type/ ras- paard zoekt, maar anders als je bijv. een New Forest wilt, kun je naar het stamboek bellen/ mailen voor de verkooplijst