bloedbank met drachtige pony´s

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:38

Bij ons aan de over kant van de rivier, lopen ook van die pony`s.
er loopt altijd van alles shetlander haflingers fjorden rij paardjes en alles loopt elkaar te dekken.
echt volgens mij hebben die mesne echt geen idee, wat er allemaal voor een incest producten rond lopen.
maar goed, het is maar goed dat we niet alles weten wat ze met paarden en andere dieren uit vreten

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:40

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 21:40

ohw wat vreselijk!..

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:19

Ik vind het een beetje onzin dat paarden voor dit doel gebruikt worden. De medicatie die er mee "gewonnen" wordt is voor humaan gebruik, maar niet van levensbelang.

Als er dan alleen paarden voor gebruikt worden die toch al drachtig zijn, omdat de eigenaar een veulentje wil oke, maar als de veulens direct na geboorte afgespoten worden vind ik dit echte waanzin!

ZEJA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:22

Dat is volgens mij een ander verhaal wat ik weet is dat de merries verkocht worden en er komen weer nieuwe ander moeten ze ongeveer een jaar voor ze de merrie weer kunnen gebruiken.

BailyKarlos

Re: bloedbank met drachtige pony´s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 00:24

Hoi Nikit.

Ik heb hierover gehoord dat de ongeboren veulentjes worden weggespoten (geaborteerd) als ze genoeg bloed gewonnen hebben.

Ik snap ook wel dat mensen die graag zwanger willen worden alles willen proberen maar er zijn grenzen voor hoever je een ander levend wezen met jou probleem gaat belasten. Ik zou er persoonlijk geen gebruik van maken.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:44

schaapjuh schreef:
liannes schreef:
in amerika gaan ze zo wie zo raar om met paarden, omdat er ook te veel zijn, worden de meeste veulens , die niet luxe genoeg zijn, zelfs direct na de geboorte afgemaakt

Dat is ook in Nederland zo, vergis je niet!
Het merendeel van alle nederlandse hengstveulentjes gaan helaas ook naar de slacht.

Genoeg Nederlanders die ook 'raar' met paarden omgaan, en niet elke Amerikaan gaat raar met paarden om. Of ken jij ze allemaal persoonlijk?

klopt, die gaan nog netjes naar de slacht, in amerika, worden ze echt anders afgemaaktm,
(kennis van mij woont er vlak bij)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:45

In Brabant zit ook een vrij grote, die bloed afneemt bij pony's/paarden. Als ze ze niet meer nodig hebben, dan worden ze heel vaak op de markt verkocht en dan wil je niet weten hoe de hals van zo'n paard eruit ziet .

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:15

Ik heb ook een merrie gehad die van de bloedbank kwam, beestje had er wel degelijk een trauma van opgelopen.

Als de dierenarts kwam om in te enten moesten we haar eerst verdoven anders kon hij met die naald niet in haar buurt komen.

Ik zeg niet dat het door de behandeling komt die ze daar gehad heeft, kwam ook doordat ze van de ene handelaar naar de andere gegaan was.

De ponys hoeven daar de rest van de dag alleen maar lekker in de wei te lopen, weet wel paarden die het slechter hebben.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:44

Op de manege hadden ze ook eens een bloedpony gekregen. De DA had hem meegenomen. Maar dat was een ruintje. Waar worden die dan voor gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:32

BailyKarlos schreef:
Hoi Nikit.

Ik heb hierover gehoord dat de ongeboren veulentjes worden weggespoten (geaborteerd) als ze genoeg bloed gewonnen hebben.

Ik snap ook wel dat mensen die graag zwanger willen worden alles willen proberen maar er zijn grenzen voor hoever je een ander levend wezen met jou probleem gaat belasten. Ik zou er persoonlijk geen gebruik van maken.

ik denk dat dit een broodje aap verhaal is. de hormonen blijven redelijk lang in het bloed zitten, dan is het te laat om het veulen te aborteren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:34

schaapjuh schreef:
liannes schreef:
in amerika gaan ze zo wie zo raar om met paarden, omdat er ook te veel zijn, worden de meeste veulens , die niet luxe genoeg zijn, zelfs direct na de geboorte afgemaakt

Dat is ook in Nederland zo, vergis je niet!
Het merendeel van alle nederlandse hengstveulentjes gaan helaas ook naar de slacht.

Genoeg Nederlanders die ook 'raar' met paarden omgaan, en niet elke Amerikaan gaat raar met paarden om. Of ken jij ze allemaal persoonlijk?

je zegt nu wel "helaas naar de slacht".
opzich is het toch niet zó vreemd? jij wil toch ook jou dagelijkse stukje vlees op je bord (of je moet vegitarisch zijn )
er zijn zat landen waar je een broodje hond of kat kan kopen, dat is dan dus ook zielig?

edit: dit is een andere discussie, een reactie mag je geven, maar dan graag via pb

Mirthe_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:41

Mensen praten overal over mee maar weten niet waar ze het over hebben...

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:44

liannes schreef:
ja, het gebuerd zelfs heel veel,
op paardenmarkten komen er altijd mensen op ons af, of het een merrietje is en of ze al drachtig is, *ze willen ze zelf drachtig maken)
het is een onderdeel van de fiffi sectie (schrijf het waarschijnlijk verkeerd)
en een nkennis van ons doet dat ook, merrie drachtig maken en dan bloed aflaten tappen, na die tijd worden ze vaak weer verkocht,

maar je kan er op rekenen datdie merries zolang echt wel een goed plekje hebben, het is geen mishandeling.

Het is geen onderdeel van de vivisectie. Vivisectie is letterlijk: levend ontleden.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 17:45

jullie vertellen allemaal verhalen over in de buurt!! Maar ga eens langs zo'n stal op en kijk eens hoe het allemaal gaat! Want die spookverhalen maakt iedereen er zelf van!! En incest komt bij een normaal gefokt paard ook wel eens voor!! Dus voordat je oordeelt ga eens ergens langs
(ps er zijn er ook een paar die dat allang hebben gedaan)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:04

idd Anniekskie, en wat heeft incest met dit onderwerp te maken

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:10

dat word bovenaan deze pagina gezegd. (weet niet hoe ik het erbij moet zetten)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:14

dat stukje had ik al gelezen, maar dan nog heeft inncest niets met bloedtappen te maken

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:20

ja dat is waar, maar dat gaf alweer een negatief beeld hierover!!
Terwijl het in werkelijkheid helemaal niet negatief is!!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:38

daarom reageer ik eigenlijk niet meer zoveel, een kennis van mij doet dit ook, en reken maar dat die merries het goed hebben bij hem!!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:57

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:58

wat wil je met dat topic zeggen liannes?

Mirthe_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:23

Ja ik snap ook niet wat dat er mee te maken heeft.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:31

sorry foutje, oeps verkeerde topic neergezet

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:41

Citaat:
BailyKarlos schreef:

Ben ik met je eens..
Maar mijn vraag is, als je dus de pil gebruikt, zitten daar dan zowiso van die paardenhormonen in?