Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

schaapjuh schreef:liannes schreef:in amerika gaan ze zo wie zo raar om met paarden, omdat er ook te veel zijn, worden de meeste veulens , die niet luxe genoeg zijn, zelfs direct na de geboorte afgemaakt
Dat is ook in Nederland zo, vergis je niet!
Het merendeel van alle nederlandse hengstveulentjes gaan helaas ook naar de slacht.
Genoeg Nederlanders die ook 'raar' met paarden omgaan, en niet elke Amerikaan gaat raar met paarden om. Of ken jij ze allemaal persoonlijk?
. BailyKarlos schreef:Hoi Nikit.
Ik heb hierover gehoord dat de ongeboren veulentjes worden weggespoten (geaborteerd) als ze genoeg bloed gewonnen hebben.
Ik snap ook wel dat mensen die graag zwanger willen worden alles willen proberen maar er zijn grenzen voor hoever je een ander levend wezen met jou probleem gaat belasten. Ik zou er persoonlijk geen gebruik van maken.
schaapjuh schreef:liannes schreef:in amerika gaan ze zo wie zo raar om met paarden, omdat er ook te veel zijn, worden de meeste veulens , die niet luxe genoeg zijn, zelfs direct na de geboorte afgemaakt
Dat is ook in Nederland zo, vergis je niet!
Het merendeel van alle nederlandse hengstveulentjes gaan helaas ook naar de slacht.
Genoeg Nederlanders die ook 'raar' met paarden omgaan, en niet elke Amerikaan gaat raar met paarden om. Of ken jij ze allemaal persoonlijk?
)
liannes schreef:ja, het gebuerd zelfs heel veel,
op paardenmarkten komen er altijd mensen op ons af, of het een merrietje is en of ze al drachtig is, *ze willen ze zelf drachtig maken)
het is een onderdeel van de fiffi sectie (schrijf het waarschijnlijk verkeerd)
en een nkennis van ons doet dat ook, merrie drachtig maken en dan bloed aflaten tappen, na die tijd worden ze vaak weer verkocht,
maar je kan er op rekenen datdie merries zolang echt wel een goed plekje hebben, het is geen mishandeling.

Citaat:BailyKarlos schreef:
Ik snap ook wel dat mensen die graag zwanger willen worden alles willen proberen maar er zijn grenzen voor hoever je een ander levend wezen met jou probleem gaat belasten. Ik zou er persoonlijk geen gebruik van maken.