Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
lightmorebh schreef:als het paardje een half jaar heb stil gestaan en nu zo rustig is moet je wel oppassen dat ze niet verdooft is zeg maar. want het zal de eerste keer niet zijn. en ik zou iemand meenemen die er wel verstand van heeft.

Vickelientje schreef:Verder vind ik het heel normaal dat je een paard/ pony op proef krijgt.
Als die mensen daar moeilijk over doen, zou ik heel sterk gaan twijfelen aan hun betrouwbaarheid![]()
Lusitana schreef:Vickelientje schreef:Verder vind ik het heel normaal dat je een paard/ pony op proef krijgt.
Als die mensen daar moeilijk over doen, zou ik heel sterk gaan twijfelen aan hun betrouwbaarheid![]()
Niet iedereen geeft zomaar vrijelijk een paard mee aan iemand waar je niet weet wat er mee gaat gebeuren. Er zijn helaas ook mensen die er een hobby van maken om paarden op proef te vragen zonder de intentie te kopen en zo elke maand een ander gratis paar hebben en afrossen, want z ehoeven immers geen enkele verantwoording te neme? Als het paard kreupel rakt of ziek wordt, breng je het gewoon weer terug en ga je voor een ander paard.
Wel eens van die kant bekeken?
Het is wat andes als het paard bij jou op stal blijft staan in de proefperiode, omdat je dan een oogje in het zeil kunt houden.
Als je een paard op proef kunt krijgen, is dat heel nobel, maar het is zeker geen verplichting. Het gaat ook zeker niet om een duur sportpaard, maar een "gewoon" diertje, voor recreatief gebruik.

Namiira_hvj schreef:Als wij een paard NIET op proef mogen hebben, gaan we hem ook NIET kopen..
Lusitana schreef:
Niet iedereen geeft zomaar vrijelijk een paard mee aan iemand waar je niet weet wat er mee gaat gebeuren. Er zijn helaas ook mensen die er een hobby van maken om paarden op proef te vragen zonder de intentie te kopen en zo elke maand een ander gratis paar hebben en afrossen, want z ehoeven immers geen enkele verantwoording te neme? Als het paard kreupel rakt of ziek wordt, breng je het gewoon weer terug en ga je voor een ander paard.
Wel eens van die kant bekeken?
Het is wat andes als het paard bij jou op stal blijft staan in de proefperiode, omdat je dan een oogje in het zeil kunt houden.
Als je een paard op proef kunt krijgen, is dat heel nobel, maar het is zeker geen verplichting. Het gaat ook zeker niet om een duur sportpaard, maar een "gewoon" diertje, voor recreatief gebruik.
daantjuhhh schreef:@ Vickelientje, dat is wat anders dan op proef meenemen.
Als ik hier een paardje te koop heb mogen de potentiele kopers ook gerust vaker komen en bijvoorbeeld een x een instructise van hun zelf meenemen en dan een lesje op mijn paard krijgen.
Alleen komt hij niet ZONDER MIJ het erf af.
Ik wil zelf wel de weg op dat ik op de fiets meega als ze dat graag willen om te testen.
Maar zonder mij komt hij/zij nergens als mijn eigen erf.
Heb geen zin in bekvechten
En dan mag je best meefietsen
daantjuhhh schreef:dit was ook niet bekvechtend bedoeld.
sorry als jij dat zo opvat, maar ik bedoelde alleen dat dat anders was als op proef nemen!
Ik heb dit trouwens in alle rust en ontspanning getypt dus waarom jij het woordje Wow rustig aan er aan toe voegd???
Ik heb echt geen idee??
Eerlijk gezegd snap ik ook niet hoe je mijn tekst verkeerd op kan vatten..
We willen allebei niet bekvechten