vreemde koper voor paard...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:44

Cassidy schreef:
naadje24 schreef:
ben benieuwd ...meestal reageerd ze binnen 24 uur

Dit is wel verdacht....als het menes is, dan gaat er doorgaans wat langer tijd overheen.

dan is het zeker verdacht nu!!

ze lag volgens mij achter haar computer

dit stuurt zij mij nu net 1 minuut geleden terug:

Of course he doesn't leave until paid for , and yes i pay vetting so long as he passes, i would never expect you to ship the horse without FULL payment first. I appreciate your offer to visit and stay with you, very kind, but i cant come to holland any time soon, i live in the united states, horses fly to get here.
janet

hmm ik bots het maar af denk ik en reageer gewoonweg niet meer..

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:48

Lees eens even deze pagina, en hoe snel er daar doorgaans gereageerd wordt.

http://bustedupcowgirl.com/scampage.html

Veel leesplezier.

@ Naadje: ze betaald de keuring als hij goedgekeurd wordt. Uitkijken dus, straks zit je met kosten voor de keuring, een keuringsrapport waarop hij afgekeurd wordt (en als er iets graverends uitkomt, met een behoorlijke waardevermindering, en iets wat je aan een volgende koper altijd zult moeten melden)
Overigens is het nu, afhankelijk waar ze woont, net ochtend....dus dat ze nu achter de computer zit zou best kunnen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 22-12-05 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:48

Maya schreef:
Het zal je verbazen wat er aan rijpaarden naar de VS gaat, evenals voor welke prijzen, en idd vaak enkel aan de hand van foto’s en afstammingsbewijzen. Ik kan me voorstellen dat je wat wantrouwig bent, maar in de VS willen ze wel graag goede rijpaarden, maar ze kunnen ze nog steeds niet fokken. Dus ze halen ze elders vanuit de wereld, en meestal uit Europa, en dan met name Nederland, België en Duitsland voor dressuur- en springpaarden. Sportdravers etc. worden meer uit Frankrijk en de UK gehaald. Maak anders gewoon goede afspraken en ga op je gevoel af

Trouwens, zo meenemen wil meestal niet, paard moet hier ook nog even in quarantaine, weet niet of het een merrie of ruin is? Daarnaast nog reserveren, bloedtesten en verdere papierwerk, dus daar ben je ook wel even mee kwijt

hmm ok...wist ik niet allemaal
ben er totaal niet bekend mee

het is een ruin...met leuke afstamming ja..op foto;s toont hij leuk maar niet spectaculair...

maar denk dat ik hem toch liever in NL wil houden...

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:53

zou ik ook doen ja

Toen ik mijn paard ging kopen, hadden die mensen ook mail gehad van mensen uit engeland, dat was bijna rond. maar ze hebben het toch afgekaatst en zijn voor mij gegaan.wel aardig.
maar ik zou persoonlijk mijn paard niet naar het buitenland verkopen, oke er kunnen best eerlijke mensen tussen zitten, maar heb hem toch liever in nl ofzo..

Squawk

Re: vreemde koper voor paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:53

ik heb een tijdje terug ook heel wat mailtjes gehad van zo'n persoon, het beste wat je kunt doen is het negeren...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:55

Ik heb ook niet gezegd dat er enkel goede paarden naar daar gaan hoor Er gaat vanalles, werkelijk vanalles. Maar een ruin is makkelijk, die hoeft het minst in quarantaine, en de minste bloedtesten ondergaan

In New York is het nu tien voor 9 geloof ik ( ’s ochtends)

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:56

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:57

Cassidy schreef:
Lees eens even deze pagina, en hoe snel er daar doorgaans gereageerd wordt.

http://bustedupcowgirl.com/scampage.html

Veel leesplezier.

@ Naadje: ze betaald de keuring als hij goedgekeurd wordt. Uitkijken dus, straks zit je met kosten voor de keuring, een keuringsrapport waarop hij afgekeurd wordt (en als er iets graverends uitkomt, met een behoorlijke waardevermindering, en iets wat je aan een volgende koper altijd zult moeten melden)
Overigens is het nu, afhankelijk waar ze woont, net ochtend....dus dat ze nu achter de computer zit zou best kunnen.

ik heb heel even zitten lezen.....
tjee wat is het veel!!

1tje begon en lijkt verdacht veel op mijn situatie...

ik ga haar een mail sturen dat ik er van af zie...

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:59

ben benieuwd wat ze terug stuurt

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:02

stuur haar die site toe.....hahaha. heeft ze wat te lezen, en weet ze dat je niet gek bent

Daiwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:02

laat ons weten hoe ze reageerde
ben wel benieuwd

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:03

magic_lover schreef:

ja ik ook

heb even gekeken naar de tijd.....
maar volgens mijn mail was ie gewoon op donderdag 22 sept om 14.35 verzonden..

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:04

liannes schreef:
stuur haar die site toe.....hahaha. heeft ze wat te lezen, en weet ze dat je niet gek bent

haha die is wel heel grof
maar wel goed!
mocht ze vreemd reageren dan doe ik dat alsnog

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:05

naadje24 schreef:
magic_lover schreef:

ja ik ook

hoe bedoel je

snap het even niet

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:05

liannes schreef:

Dit is het bekende voorbeeld ARG dat mensen daarin trappen DOM DOM DOM.

Wedden dat ze je blijft mailen ik krijg er af en toe nog mail van en is ondertussen al 4 weken geleden. Heeel irritant.

Let op zijn vaak oal.com email adressen.

Verspil geen energie ze zal het ontkennen en je vertrouwen proberen te winnen. Er vallen helaas heeeel wat mensen dagelijk in zo'n val. Lees martkplaats forum maar eens.

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:07

magic_lover schreef:

hoe bedoel je

snap het even niet

[/quote]

omdat het daar toch zo rond 9.00 s'ochtends is ofzo?
*althans dat werd hierboven ergens gezegd *
[/quote]

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:11

en wat nou als ze toch ter goeder trouw is?
jullie gaan nu van het slechtste uit, het is nog steeds niet duidelijk of ze wel of niet een oplichtster is....
als je er dan van af wilt zien zeg dan gewoon dat je een NL koper hebt en ga dr niet bij voorbaat al zwart maken...

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:12

oo ja zo.
maar je had net weer gemailt? dat je ervan afziet dacht ik te lezen.

daar was mijn reactie op gebasseert dat ik beniewd was wat ze daarop zouden zeggen

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:12

jeetje, ze worden wel steeds gehaaider... het verhaal uit nigeria was mij inmiddels wel bekend, maar als ik het zo hoor, lijkt deze mevrouw wel betrouwbaar... maar ik heb er persoonlijk niet mee te maken gehad en schijn kan behoorlijk bedriegen.

Wij hebben ook een koper uit duitsland gehad voor 1 van onze ijslanders. Deze mevrouw had het paard ook op marktplaats gevonden. Ze zijn komen kijken, en de merrie was meteen verkocht. Ze zijn meteen terug gereden naar duitsland (zonder paard!) en hebben daar geld en trailer gehaald.

Begin van de avond waren ze weer terug, paard cash afgerekend en op de trailer gezet, waar we tegen een uur of 12 s avonds een bericht kregen dat ze goed waren aangekomen.
Ze hebben dus honderden km gereden, maar ja, als je een paard zo graag wil hebben, moet je er ook maar wat voor over hebben!
Ik zou mijn paard nooit meegeven aan iemand die niet eens is komen kijken!

Als je de kosten van de quarantaine en vervoer naar de USA bekijkt, lijkt het me sterk dat deze mevrouw niet de mogelijkheden heeft om een keer te komen kijken.

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:16

Zoo ik ga dit even volgen klinkt wel erg verdagt alemaal! wil wel weten hoe ze op die mail reageerd!

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:20

cissy schreef:
en wat nou als ze toch ter goeder trouw is?
jullie gaan nu van het slechtste uit, het is nog steeds niet duidelijk of ze wel of niet een oplichtster is....
als je er dan van af wilt zien zeg dan gewoon dat je een NL koper hebt en ga dr niet bij voorbaat al zwart maken...

nee dat zou ik nooit zelf tegen haar zeggen tenzij mij een rare mail zou terugsturen..

ik heb haar nu een mail gestuurd dat ik het thuis overlegd heb en dat wij dus besloten hebben om het paard alleen te verkopen als ze komt...
ik heb ook gezegd dat als ze er nu vanaf ziet dat ik het begrijp en dat ik haar veel succes wens met het vinden van een ander leuk paard..

niet onaardig toch?

ze heeft tot nu toe nog niet gereageerd...maar laat het jullie weten zodra ze teruggemaild heeft

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:23

ben benieuwd..
ik vind het idd ook wel netjes gebracht

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:23

precies! dat verhaal van die ijslander, zo kan het dus ook!

maar als ze meerdere paarden en een heel huishouden hebt valt het niet mee om een paar dagen vrij te regelen om een paard in europa te gaan kopen, ik vind het persoonlijk ook al moeilijk om een weekendje vrij te plannen met al mn beessies...

nee je hebt niet onaardig gereageerd, ben benieuwd naar het vervolg...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:25

De buitenlanders die in nederland een paard kopen (amerikanen) doe het of via een tussenpersoon of ze komen zelf.

Er zijn heel wat handelaren in nederland die voor Engelse en Amerikaanse handelaren paarden kopen. Ze worden even simpel gekeurd en gaan dan op transport.

Sorry na dit alles is het voor mij een gewoon nigeria verhaal.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:30

ik weet precies wat je bedoelt, ik zou ook achterdochtig zijn als mijn paard te koop staat en buitenlanders zijn geinterreseerd.
ik zou niet weten wat ik zou doen, maar ik denk dat ik sowieso het afkapt, ook al klinken ze betrouwbaar ik heb denk ik toch liever dat ik het paard aan nederlanders verkoop, die ik een aantal keer heb ontmoet en die ik heb zien rijden en waar ik een 100% goed gevoel over heb, maar nogmaals dit is een reactie van wat ik misschien in zo'n situatie doe, wie weet denk ik er dan tijd anders over.