steek in de zij tijdens rijden..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 00:25

Steken in je zij voelt echt HEEL anders dan gasophoping in je darmen! Bij gasophoping in de darmen krijg je een soort kramp en ik krijg een extreem dikke buik, dat mensen dneken dat ik zwanger ben... Een steek in je zij zit in je zij en gas zit voorin, bij mij dan! Ik ga dus bijvoorbeeld bij doorzitten niet regelmatig ademen, of niet diepgenoeg in en uit. Als je net hebt gegeten, kunnen je longen ook niet hard genoeg uitrekken en heb je dus ook die steek. Tenminste, zo heb ik het geleerd met bio....

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:01

ik weet niet of dit al is gezegt maar
(ik had geen tijd om te lezen )
ik loop krantjes en soms heb ik ook
wel eens een steek in je zij als je moe
ben een dan opeens hard gaat werken heb
je ook kans op een steek als je er af wil
komen dan moet je rustig en en uit ademen

succes

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:07

Volgens mij is het als je net gegeten hebt hoor. en ja joellover, blijven ademen

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:09

Mij is altijd verteld door mijn docent voor sport, dat je dan een slechte/mindere conditie hebt.
Ik heb er ook welles last van, als ik meteen na het eten iets ga doen, dus of het dan echt iets met conditie te maken heeft...
ik weet het niet

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 08:02

hoeft niet na het eten hoor !

unamie

Re: steek in de zij tijdens rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:29

misschien heb je hier wat aan
zodra mijn dochter gewone (zwarte) thee drinkt kan ze bijna niet normaal rijden zo veel pijn in haar zij heeft ze dan
we kwamen er toevallig achter toen onze thee op was (we drinken altijd biologische looizuurarme thee) en ze al een paar dagen gewone thee gedronken had
raar maar waar

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:34

Als je steek in je zij hebt dan heb je last van je mild. je mild gaat werken als je tijdens het sporten( in dit geval paardrijden) te weinig zuurstof binnen krijgt. als je dus last hebt moet je gewoon doorrijden, maar je moet diep ademhalen, zodat je genoeg zuurstof binnen krijgt en je mild stopt met werken..

succes!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:42

fransheijs schreef:
Ademhaling....vaak komt dat door spanning! Als je er te gespannen opzit dan haal je niet meer constant adem! en krijg je steken in je zij! Liedje zingen of fluiten helpt meestal wel! Zou goed kunnen dat het eten van te voren het versterkt! maar dat weet ik niet

Fredt schreef:
Wat ook wel wil helpen is diep door je neus inademen, en door je mond uitademen!!

Ben het hier helemaal mee eens!! goed diep door blijven ademen neus in mond uit..

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:49

Margreet schreef:
Ik krijg toch echt last van steken in m'n zij als ik kort na het eten ga rijden...

Ik ook ja Als ik er met spanning opzit, heb ik geen last van steken..