Verschil Randol's boomloos zadel en Barefoot zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 08:29

Hallo,

Bedankt voor de vele reacties! Het probleem bij mij is dus dat ik niet super veel geld heb, tuurlijk zou ik zeker weten doorsparen als de kwaliteit echt bagger zou zijn! Maar het scheelt toch wel in prijs, EN het scheelt voor mij dat ik van dat geld zo'n speciaal shabrakje kan kopen!

Overigens viel het me op dat er in zo'n speciaal shabrakje gewoon zo'n vulling zit. Is er niets verkrijgbaar dat je zo'n vulling gewoon onder een normaal shabrakje kan leggen? Dus eigenlijk zo'n vulling in een hoesje, maar dan een heel dun hoesje, zodat ie nog onder je shabrakje past ofzo?

Nickyu; mag ik vragen voor hoeveel je de Randol's aanbiedt?

En ik heb begrepen dat er 1 maat is bij de Randol's, met welke maat kan ik dit vergelijken?

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:40

pmarena schreef:
Equitex met gel

Is dat nieuw dan. Normaal is Equitex gewoon dat zachte schuim dat zo heel erg fijn aanvoelt.

Geweldig spul , ik heb er ook een Torsion-dekje van liggen.
Heerlijk spul , alleen niet geschikt voor onder een boomloos zadel vind ik.
Zakt veels te veel in.

Maar oei wat voelt dat spul fijn zacht en ademend aan zeg

dat ding ligt op stal,maar er zit een vorm van inlage in dat precies voelt als gel!
en het is een dekje dat nieuw ook 95 euro kost.
en ik vindt niet dat het erg inzakt,en de ruggegraat blijft vrij!
nu is mijn bijrijdster ook een lichtgewicht,maar ik vindt het een erg mooi en goed shabrak.

mischien heet het ook net iets anders,er staat in ieder geval Equi ,en dan nog wat op

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:10

Marjo82 schreef:
Hallo,
En ik heb begrepen dat er 1 maat is bij de Randol's, met welke maat kan ik dit vergelijken?

Mijn klanten zeggen dat het een tussenmaat is , een grote maat 1 Barefoot zeg maar.
Maar sommigen zeggen weer een kleine maat 1.

Die wilden dan eigenlijk een Barefoot maar vonden de maat 1 nog een beetje groot , en een Shetty te klein.

De Randolls beviel dan beter qua maat.

Maar meestal hoor ik toch dat men hem net iets groter dan een maat 1 vindt.

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:15

Interessante vergelijking hier. Ik wil heel graag een barefoot, maar ben ook niet zo rijk, misschien is een randolls dan ook wat voor mij.
Heeft randolls ook een site waar ik het één en ander aan info kan vinden?

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:18

mirgino schreef:
je gaat toch ook niet een J.C. zadel helemaal afkraken omdat een Kieffer beter zou zijn?

ik krijg altijd het gevoel dat de Randols een bij elkaar geraapt zooitje is !
nu begrijp ik wel dat als je een barefoot fan bent dat zadel natuurlijk het beste vindt,maar waarom altijd zo negatief??

Ga ik helemaal in mee!
Ik heb ook een Randolls en ik vind 'm super, ben er tevreden mee!
Alleen heb ik er een gewone dressuursingel aan, en ik merk dat ie toch wat schuift. Toch maar eens een goede singel aanschaffen..
Verder heb ik er wel een speciaal pad onder, en de ruggegraat van mijn Tink blijft altijd super goed droog.
Verder hebben mijn zadels (een paar engelse en m'n Randolls) een tijdje in een vochtige schuur gelegen, en alle zadels waren geschimmeld, behalve m'n Randolls. Dus zulke slechte kwaliteit zal het nog niet zijn! Die van mij is inmiddels zo'n 2 jaar oud (ik heb 'm een maand of 4 denk ik), en hij ziet er nog als nieuw uit!

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 09:22

Maar waar kan je de singels van randols kopen? Of passen daar ook de barefoot singels onder?

Verder... wie weet hoe duur de shabrakjes zijn van Randol's? Scheelt dit ook in prijs?

Want ik hoor nu toch wel positieve verhalen van randol's

Inderdaad, hebben ze een site? Dat weet ik ook niet namelijk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:21

Over de maat, sja, ik heb nog niet zelf op een Barefoot gezeten, wel op een Tuend en dus paar keer een Randolls. Ik heb zelf nog twee zadels, aan een Engels zadel een 18 inch, aan westernzadel een 15,5 inch (vergelijkbaar met grote 17,5 inch bij engels). Mijn broekmaat zit tussen de 40 en 42 in. Ik waardeer een grote vrije ruimte op het zadel absoluut boven een opgesloten zit. Voor mij zit het zadel lekker, en ik vind het niet te klein zitten. Het is misschien een lüllige opmerking, maar als je zelf een wat stevigere dame bent en boven de maat 44 komt, dat ik dan denk dat dit zadel te klein voor je is. Maar iemand tot en met maat 42 moet hier netjes en lekker in kunnen rijden denk ik zo.

Een website is er wel van geloof ik, maar heb de link op mijn pc thuis van staan (zit nu op stage).

Issake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 17:48

Ik heb ook maat 40-42 en ik pas er goed in
ik vind de randolls wel goede oplossing als je minder geld hebt.
de accesoires van barefoot passen op de randolls, zoals de singels enzo. het is hetzelfde zadel hoor, alleen barefoot zal mss van kwaliteit en techniek mss wat verder zitten.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 18:59

Nou morgen ga ik mijn zadel testen!!!

Ik denk dat als het bevalt, dat ik dan toch een Randol neem... Tenzij ik nu weer allemaal negatieve verhalen krijg te horen???

Quinzy

Re: Verschil Randol's boomloos zadel en Barefoot zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:10

Ook ik ben een supertevreden gebruiken van een Randoll's zadel.
Ik kon alleen niet overweg met de fenders en heb die vervangen door desuurbeugels. Ik vind het voor de rest gewoon zalige zadels ik wil echt geen andere meer. Verder heb ik er allerlei dekjes onder Austraillian stock zadel dekjes, western, dresuur Ik kijk steeds of de ruggegraat vrij blijft en dat is zo (nu heb ik wel een nogal rond paardje )
Met 1 ding dat hier gezegd word ben ik het echt wel eens en dat is "Een Randoll's past niet op ieder paard" dat is waar dus test em eerst. Mijne paste niet op een Russische volbloed, wel op een Shire op een Fries en Tinker maar ook weer niet op een apalooza met hoge schoft. Dus uitproberen is de boodschap.
Voor foto's van t zadel met pads zie profiel.

jokeomar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:08

Wij gaan dus straks zo'n zadel kopen voor de pony van mijn dochter. Pony is al oud(23) en heeft een iets ingezakte rug en een redelijk hoge schoft. Ben heel benieuwd of het past.

jokeomar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:58

Het zadel past prima en volgens mijn dochter zit het fantastisch!

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:24

Ik heb sinds kort ook een Randol's boomlooszadel. Ik ben er erg content van... Barefoot vond ik nogal duur, en de service vond ik maar laag (mijn bescheiden mening)
Ik heb er een pad van BR eronde liggen. De verkoper raadde me aan een echte pad (met schapenwol) te kopen als ik intensief ga rijden. Ik had nu ook niet de centen om zo'n pad te komen, maar dat komt nog wel...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:25

AthenaWytske schreef:
Ik heb sinds kort ook een Randol's boomlooszadel. Ik ben er erg content van... Barefoot vond ik nogal duur, en de service vond ik maar laag (mijn bescheiden mening)
Ik heb er een pad van BR eronde liggen. De verkoper raadde me aan een echte pad (met schapenwol) te kopen als ik intensief ga rijden. Ik had nu ook niet de centen om zo'n pad te komen, maar dat komt nog wel...

Wat is dat voor pad van BR?

AthenaWytske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:31

hier even een foto: (niet op de vuile pony letten... )
Afbeelding
Nogmaals, de pad hoort niet onder zo'n zadel... Maar voorlopig kan het niet veel kwaad, we zijn nog niet es hard aan het werk met die pony, enkel rondstappen)

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:34

Maar je weet dat de echte pad het halve zadel is he?

AthenaWytske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:37

Ik volg niet, hoezo, het halve zadel?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:39

AthenaWytske schreef:
Ik volg niet, hoezo, het halve zadel?

De pad verdeeld de druk van het zadel.

Boomloos hoor je nu eenmaal met goede pad te rijden en dat is een speciale dek, geen BR pad.

AthenaWytske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:42

Ja, dat weet ik... Ik heb ook net geschreven... Ik heb voorlopig niet de centen om zo'n dek te kopen... En ik heb ook nog geschreven dat ik nog maar enkel op de pony stap en dat gedurende een kwartier per week...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:43

AthenaWytske schreef:
Ja, dat weet ik... Ik heb ook net geschreven... Ik heb voorlopig niet de centen om zo'n dek te kopen... En ik heb ook nog geschreven dat ik nog maar enkel op de pony stap en dat gedurende een kwartier per week...

Dan kun je mijn inziens het zadel beter even laten hangen.....

AthenaWytske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:46

Mijn instructrice ziet er geen graten in. De verkoper in de winkel heeft me ook niet afgeraden om het te doen. De pad is heus wel dikker dan een gewoon dekje hoor...

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:54

Antheman schreef:
AthenaWytske schreef:

Dan kun je mijn inziens het zadel beter even laten hangen.....

mijn vriendin heeft bijna 1 jaar met een Barefoot zadel met een gewoon dun shabrakje gereden
paard liep er goed mee en heeft geen klachten gehad.
en ze maakte daar ook ritten van 3,5 uur mee.
dus zo slecht zal het in mijn ogen niet zijn,de pad die zij op de foto eronder heeft liggen is een aardige dikke!

ik heb als 2 de zadel een Randols en daar heb ik een Equitex shabrak met een vaste gel met ruggegraat vrijheid onder.
mijn pony kreeg grote puisten van het Grandeurpad,ze kon niet tegen de wollen onderkant.
de prijs is hetzelfde maar het is wel een andere pad.

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:55

dat is het punt niet.. het gaat erom dat hij de ruggegraat vrij houdt van druk, en dat doet deze pad niet.
ik las net je maar een kwartiertje per week erop zit dus zal het in dit geval nog niet gek veel uitmaken denk ik, maar als je weer aan het werk gaat met hem/haar, dan is het wel noodzakelijk dat je er een goede onder doet

AthenaWytske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:59

tesss schreef:
dat is het punt niet.. het gaat erom dat hij de ruggegraat vrij houdt van druk, en dat doet deze pad niet.
ik las net je maar een kwartiertje per week erop zit dus zal het in dit geval nog niet gek veel uitmaken denk ik, maar als je weer aan het werk gaat met hem/haar, dan is het wel noodzakelijk dat je er een goede onder doet

Daar ben ik me zeker ook van bewust.

Als verder nog iemand zin heeft om met me te discussiëren, doe dat dan via pb, want ik denk dat we hier offtopic gaan.

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:02

Ik rij ook met alle dekjes onder mijn boomloos kijk maar in mijn profiel. Voor de rest moet je gewoon zien dat de ruggegraat vrij is en blijft. Dit zie je best als na het rijden de ruggegraat nog droog is.
Ik vind die dekjes echt geldklopperij ik kan er niet aan doen echt overdreven duur. Als je paard een ronde rug heeft en de ruggegraat blijft vrij heb je ze niet nodig.