Tapijt snippers o.i.d.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 15:13

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:03

Boutje schreef:
Phiabink, waar ga je je naaldhoutchips halen in België? Bij eurocompost? Wij gaan verhuizen en ik wil ook een paddockje. Heb slechte ervaring met een soor gemalen naaldhoutschors, maar die chips klinken goed.
Hoe heb je de ondergrond er onder?
Laat je je paarden er ook los in lopen of gebruik je het alleen als rijbaan? Hoe valt het mest rapen er in mee?

Er zijn zat bedrijven in NL die ook in Belgie leveren. All Round waar ik de snippers vandaan heb lever ook NAALDHOUTCHIPS in Belgie. Dat hebben we meteen gevraagt.

De bak is er allen voor om te rijden. Losgooien of longeren mag niet bij mij. Ik zit nu alleen met een probleem dat fokmerries heet en die de hele dag buiten willen lopen. Ik heb ook nog 4 heren die dat ook willen. De dames lopen in de bak overdag en de heren in de paddock. Ik haal meteen de mest uit de bak als ik wat zie liggen. Verder moet ik de bak meer trekken en meer gaten dicht harken. Het is te doen, dus doen we het maar zo.

Ik zit hier op zware kleigrond. Er is een laag van 20 afgegraven en er is schoon zand in gegaan. Daarboven op zijn de naaldhoutchips gekomen.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:06

Sugarmiss schreef:
Er zijn blijkbaar ook genoeg gemeentes die het niet verbieden gezien de adressen op hun website
http://www.buitenbak.nl/referentie.htm
Misschien dat de TS er zelf eens naar moet informeren.
http://www.buitenbak.nl/prijslijst.htm

Ik blijf overigens bestrijden dat het chemisch is en een ontloogbewijs wordt echt niet zomaar afgegeven.

Tsja, die gasten willen verdienen en dan kan je het natuurlijk zo afvoeren. Alleen bij hun is het gratis, maar als je het door een ander laat afvoeren is het kassa pingping.

Ik ken er zat die zo in grote probs zijn gekomen met die mooie verhalen. Van naaldhoutchips ben je zeker dat je goed zit, millieu vriendelijk is en heel makkelijk af te voeren is.

Mic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:31

Phiabink: Weet jij wat het ongeveer kost om een bak van 20 x 40 met naaldhoutchips te vullen? Weet jij of dat bedrijf All Round een website heeft?

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:41

De bak is bijgevult met een laag met 45 m3 naaldhoutchips. Het gaat per container van 45 m3 en dat koste incl. btw 892.50 euries.
www.all-roundhoutvezels.nl

Als het de eerste laag wordt, dan zou ik 10 cm nemen. Zo krijgt je een super bodem.
8 Jaar geleden is er 20 cm klei afgegraven en om de 2 meter drainage buizen aangelegt met een drainage machine. De buizen zijn afgevult met grof stiere zand en daarop is weer een laag van 20 cm stierenzand gegaan. Na een maand of 2 met een trekker rondjes te rijden en het zand zo beter in laten klinken is er een laag van 10 naaldhoutchips op gegaan. Na 3 jaar is er een laag van 5 cm opgegaan, na 2 jaar weer 5 cm en afgelopen november weer een laag van 5 cm. Hij kan er weer een jaar of 2 a 3 tegen aan.
De bak is niet glad, droog en mooi vlak. Er komt zelfs iemand in mijn bak rijden met een paard dat aan 2 benen een peesblesure heeft. Ze mag nu langzaam wat stappen en een heel klein beetje draven.
Als de basis van je bak goed is, dan heb je heel veel plezier van de bodem. Zorg dat er geen water in ligt, haal de mest eruit en trek de bak regelmatig met een weidesleper.

quito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:46

Op het NKB centrum in Wanroij hadden ze jaren terug stukjes leerafval in de bak liggen(Reebok) Daar werden ze pas ziek van ! Gebruik dus ALLEEN natuurlijk afval. Bij twijfwl, vraag je gemeente ernaar. Zelf heb ik 'n cocotop bodem van Heritage-products. Natuurlijk matriaal en voldoet goed

Boomerang

Re: Tapijt snippers o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 09:34

Ziet er goed uit die site over naaldhoutchips! Iemand ook ervaring met die Hippo-tex bodem van dit bedrijf?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:51

Boomerang schreef:
Ziet er goed uit die site over naaldhoutchips! Iemand ook ervaring met die Hippo-tex bodem van dit bedrijf?

Een hippo tex bodem is een dressuur bodem.
Een naaldhoutbodem is geschikt voor zowel dressuur als springen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:32

Ik weet verder niet wat het kost etc. maar ik rijd ook in een bak met zand en tapijtsnippers. Ik vind het echt een superfijne bak! Wat voor weer het ook is geweest, er liggen nooit plassen in dus je kunt eigenlijk altijd rijden.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:26

Famke_a4pje schreef:
Ik weet verder niet wat het kost etc. maar ik rijd ook in een bak met zand en tapijtsnippers. Ik vind het echt een superfijne bak! Wat voor weer het ook is geweest, er liggen nooit plassen in dus je kunt eigenlijk altijd rijden.

Het mag wel fijn rijden, maar het is en blijft chemische afval. Dat betekend dus bodemverontreiniging.

Een container van 45 M3 kost 750 euro ex btw. bij All-Round

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:58

PhiaBink schreef:
Famke_a4pje schreef:

Het mag wel fijn rijden, maar het is en blijft chemische afval. Dat betekend dus bodemverontreiniging.

Een container van 45 M3 kost 750 euro ex btw. bij All-Round

Ja daar heb je wel gelijk in.
Maargoed, het is niet mijn bak en ik heb er dus ook niet voor gekozen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:03

En ik blijf bestrijden dat het chemisch afval is !!

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:04

tapijtsnippers in een bak ??
echt nog nooit van gehoord