rakkertje13 schreef:Hengstenketting!
En een zweep mee, mocht hji zich niet gedragen.
En ja, heropvoeding?
Al zat dat veel bloed zweet en tranen kosten.
Heropvoeding is niet nodig,hij luistert in andere gevallen,helaas staat hij al 4maanden binnen.
Ididit schreef:tja, ik heb niet precies alles gelezen, maar ik mag toch hopen dat je wel zo verstandig bent om niet met een halster te gaan wandelen? je hebt (zeker met zo'n paardje als die van jou) echt gewoon geen reet te zeggen!!
Ik zie veel mensen hier het ook doen, en heb het ook al meer dan een paar keer fout zien gaan. Moet er toch niet aan denken dat zo'n beest oversteekt en die ene auto net niet ziet...
Ik ben er heel simpel in. My Way is ook zo 1.70 m. hoog, die krijgt zijn hoofdstel om, en de hengstenketting gaat eraan. dan is werkelijk het enige waar ze nog iets van respect voor hebben. Tegenwoordig heb ik hem niet echt meer nodig, maar voor de veiligheid van mij, hem EN de omstanders doe ik hem er toch aan. Gaat ie iets te ver is een kleine correctie meer dan genoeg
Hij was eerst perfect te stappen op halster tot ik een ongeluk kreeg omdat hij werd opgejaagd door de staleigenaar en me meesleurde en in een bok mij trapte(ff afkloppen:10cm hoger en het was in mijn buik)Nu doen we er een bit aan maar het lijkt alsof het NIET helpt,hij kan doen wat ie wilt,zijn nek is zijn verzet.Wild maaien met de nek.
danifur schreef:Dat is niet waar hoor Karoliena!
Ik heb meerdere paarden gezien die een peesblessuren gehad hebben die aardig tijdje moesten stappen, en ze kregen muisjes of tranquigel om rustig te blijven!
Omdat ze er op gegeven moment genoeg van hebben.
Maar zijzelf voelen zich misschien goed, en jij moet dan bijv. nog 2 weken stappen, dan kan je ze beter een beetje kalmeren om ze in bescherming te nemen tegen hun zelf.
ontopic Blue_star: Ik zou als ik jou was idd toch maar even een bitje indoen! En wat kalmeringsspul geven (hoeft niet veel te zijn) wel even met DA overleggen.
Het kan niet zoveel kwaad, maar als je paard elke keer los blijft breken maakt ie straks meer kapot dan je lief is! Het is toch heel belangrijk dat ie rustig blijft nu!
Met de DA is overlegd dat hij 10ml PSYTO CALME FORTE krijgt(oraal) maar wij gaan beginnen met 5ml,ik ben enkel bang dat er complicaties zullen zijn of dat we teveel geven,tenslotte ben ik verantwoordelijk voor dat paard(de eigenaar stapt ermee maar op medisch gebied hou ik alles in het oog/zorg voor alles/geef hem alles).Hij heeft al een hele tijd een bit in