kunnen paarden jaloers zijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

annet155

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:23

die van mij is echt extreem jaloers! als ik van me nichtje haar paard kom (die een heleboel kilometers verder staat) en mijn paardje ruikt dat dan draait ze zich zo van me weg maar ze kan ook goed beledigd zijn. als ik 1 dag niet ben geweest en ik roep haar in de wei doet ze net of ze me niet hoort.. }> paarden zijn echt heel erg slim!

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:42

Mijn merrie is hartstikke jaloers...
Als ik 1 van onze andere pony's ga aaien, of ga rijden of alleen maar knuffel, kijkt ze me heel verontwaardigd aan. Echt zo van: en ik dan ? Ben ik niet je maatje ?
Als ik een ander uit de wei haal, is mijn merrie de rest van de dag chagrijnig. Ze laat zich dan niet vangen, niet knuffelen, zelfs niet aaien. Ze legt haar oren in haar nek en draait zich met haar billen naar me toe... Raar peerdje.. Ik moet haar echt vaak duidelijk maken dat zij altijd op de eerste plaats komt, en ik heb het echt het gevoel dat ze dat begrijpt, want vaak kan ik daarna alles weer met haar doen..

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:43

annet155 schreef:
paarden zijn echt heel erg slim!

Nou en of ! Ik heb vaak het gevoel dat mijn merrie precies begrijpt wat ik zeg. Letterlijk al mijn woorden....

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:12

Bij paarden zal het ongetwijfeld anders werken.

Als ik aan de overkant van mijn paard zijn stal sta een ander paard te aaien, blijft hij net zo lang rondjes draaien in zijn stal en hinnekken en tegen de deur aan schoppen totdat ik naar hem toekom.
Maar ik denk dat dit meer het idee is omdat hij al eenkennig is, dat hij weet dat ik voor hem zorg en hij dus aandacht wilt. Geen idee of je dat jaloersheid kan noemen bij paarden.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:34

zeker dat paarden jaloers kunnen zijn. als ik met mijn verzorg tinker bezig ben en de shet komt te dicht bij en de shet wil mijn aandacht gaan hij slaan naar de shet :S

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:41

Maar is dat niet meer het weten dat jij voor hem/haar zorgt en dus aandacht willen van jou.
Weet niet of je dat jaloersheid kan noemen.

_hannah_

Re: kunnen paarden jaloers zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:09

no doubt about it! Star staat naast een schimmel die ik ook doe, als ik die om een of andere rede verzorg/rij/aai of wat dan ook vooor ik star doe nou berg je maar. kan die stal dan amper meer inkomen. En het rijden is een ramp. Eerst had star ook een peesblesure, maar ik reed dan wel eens onderlingen wedstrijdjes op een ander paardje. nou daar was die ook niet blij mee hoor, hij wil het liefst dat ik de hele dan alleen maar hem verwen. aanstellertje

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:14

Een paard kan zeker wel jaloerse gevoelens hebben.
Denk maar eens aan voernijd etc.
Of aandachttrekkerij.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:29

Dat kunnen ze zeker Ik heb 2 paardjes, de een kijkt jaloers als ik emt derander bezig ben en andersom ook!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:35

Ik denk van wel. Als ik even met een ander paard bezig ben dan heb ik al gelijk door van mn eigen paard dat zij juist mijn aandacht wil en het het liefst aan niemand anders gunt.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:39

Paarden kunnen wel jaloers
Als je een paard voortrekt wordt de andere ook jaloers

Redneck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:41

Paarden (of honden, of katten) zijn niet jaloers. Alle reacties hebben te maken met rangorde en/of dominantie. Die wetenschapper waar iemand eerder het over had, kun je rustig geloven.

Als je een paard of hond aanhaalt en een ander dringt zich ertussen, wil dat alleen zeggen dat de ander zich hoger in rang voelt (of dat zou willen)......

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:04

En óf ze jaloers kunnen zijn!
Mijn merrie Pompidou is echt jaloers als ik een ander paard aai, en als ze erbij kan, zal ze zich letterlijk voor me dringen, zodat ik alleen haar nog kan aaien.

Als ze in de paddock staat, en ik pak Illuster om te poetsen en te zadelen, gaat ze rustig hinniken. Terwijl alle paarden gewoon nog bij haar staan, dus het is puur jaloezie

Wel lief hoor, ze is ook net mijn hondje Lissy. Die dringt zich ook op als ik Joep (de andere hond) aai, de gaat ze echt met haar kop onder mijn hand duwen van 'Ja hier komen met die hand, ik ben belangrijker'

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:24

Dat kan zeker en vast !!
De mijne jaagde altijd alle paarden weg voor hij naar mij kwam in de wei , zodat zeker geen andere paarden aan mij konden komen
En ook eens bij een paard van iemand anders waar ik zeer goed mee overweg kon , als ik eens met een ander paard reed dan met hem werd hij helemaal turelure , hij begon te bokken en te springen gewoon om mijn aandacht te krijgen ipv het andere paard