Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

CCCCorine schreef:RockyLover schreef:Ik zou persoonlijk niet de bovendeuren sluiten, want dan is je paard echt helemaal opgesloten en dan lijkt me dat ie eerder in paniek raakt.
Als je het ze normaal altijd open laat en ze in paniek schieten van een dicht bovenluik, dan is het misschien wel handiger om ze open te laten. Maar de meeste mensen doen hun bovenluik sowieso al regelmatig dicht (bv. bij vorst of als de wind erop staat), dus die paarden zijn het dan gewend.
Overigens is een paard met een gesloten bovenluik niet automatisch opgesloten. Die van mij kijkt bijvoorbeeld aan de andere kant weer naar de overbuurman.
. Bij de stal wordt namelijk vrij veel afgestoken, en in het land (the middle of nowere) niet. shadowflower schreef:Hoe doen jullie het met oud en nieuw met de paarden ?
wij hebben 2 deuren boven elkaar (de typische paarden deuren ) ... zou ik het bovenste deel ook in de avond sluiten of heel de dag ? en wat doen jullie voor de rest om ze rustig te houden ?
dan heb ik geen verantwoordelijk heden meer ^^
.
) en op 31 december de hele dag. 1 januari ga ik ze zelf buiten zetten, voordat ik mn bed in duik. Of ik moet vroeg thuis zijn, maar normaal gesproken gaan ze dan om 8 uur 's ochtends weer naar buiten.
heeft geen nut, maakt alleen paardjes gek
), kent ons...
We zitten 2 Km over de grens bij Sellingen (Groningen)