Bokkenbitje (?)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ilsjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 22:33

Citaat:
Ik vraag me af waarom je er uberhaubt over nagedacht hebt. Ik heb nergens gelezen dat je problemen had met je paard. Waarom zou je er dan zomaar een stang in hangen omdat iemand een vooroordeel over fjorden heeft?

Dat klopt, ik heb inderdaad geen 'échte'problemen, maar ik was toch nieuwschierig naar wat voor bit dit nou precies is, ook omdat ik aannam dat de tandarts het niet voor niets adviseerd. Ik ben ook een keer met mijn fjord de weg over 'gevlogen'dus ik had zoiets misschien voor het buitenrijden?

Een pessoabit hadden we toen we orion twee jaar geleden kregen, het bit kregen we erbij zeg maar. Ik had toen nog veel minder ervaring en had geen flauw idee waar het voor was, maar ik heb veel geleerd in die twee jaar. Misschien die dan toch nog maar eens proberen, aangezien hij nu ligt te verstoffen.

Feit blijft ook dat de meningen heel erg verschillen en de ervaringen ook.

De pessoa die ik nu heb is trouwens dubbel gebroken, geloof ik, is dit voordelig of nadelig?

Wat ik vandaag trouwens hoorde is dat de tandarts vooral vond dat ons bit te dik is, en dat klopt hij is inderdaad erg dik, maar ik snap niet goed wat ze daar niet goed aan vind (snappie).

In ieder geval bedankt voor de reactieS!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:11

Het kan zijn dat dik niet lekker in de mond ligt van jouw Fjord, zoals gezegd is elke mond anders, en dik is niet altijd fijn voor elk paard.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:56

ilsjuh schreef:

Wat ik vandaag trouwens hoorde is dat de tandarts vooral vond dat ons bit te dik is, en dat klopt hij is inderdaad erg dik, maar ik snap niet goed wat ze daar niet goed aan vind (snappie).

In ieder geval bedankt voor de reactieS!

Het zou kunnen dat het bekkie van jouw fjord te klein is voor een zo'n dik bit. En dan is zo'n dik bit helemaal niet vriendelijk meer.
Als ik jouw was zou ik de tandarts nog een keer opbellen en doorvragen, want het is voor je fjordje niet fijn om door te lopen met een te dik bit.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:04

Heeft er iemand trouwens een foto van een paard met bokkenbit in?

ilsjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 13:39

Inmiddels hebben we ons dikke bitje omgeruild voor een maatje kleiner en een wat dunner bitje, voorlopig is kijken hoe hij hier op loopt.

Toch heel erg bedankt voor alle tips!