Pasvorm anky-deken waardeloos....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:30

Ik zou gewoon even langsgaan bij Divoza en probleem uitleggen.. Zoals hierboven al uitgelegd is als ze een beetje service-gericht zijn dan laten ze je de deken gewoon omruilen voor een andere (desnoods neem je genoegen met een tegoedbon)

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:59

ik zou de deken op internet verkopen!

Anoniem

Re: Pasvorm anky-deken waardeloos....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:29

Ik heb een BR Jos lansing ongevoerde buitendeken en die was 98 euro, ook niet de goedkooptste, maar voor een paard van 1.64 die normaal 195 heeft, moest ik een 205 nemen en die zit net aan, als ik een grotere zou pakken, hangt ook de staartplaf helemaal af naar beneden, tot halverwege zijn knie.

Ik denk dat het model niet goed bij je paard past, mijn deken eigenlijk ook nog maar net. Ik kijk de volgende keer als ik een BR neem, heel goed of hij wel goed ligt.

Als je zorgt dat de deken niet te vies is, denk ik dat divosa wel zo coulant is hem terug te nemen en je hem om te laten ruilen voor een ander. Ken nl iemand die ook een andere deken van hun heeft gekregen. Proberen is de moeite waard.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:50

Ik denk dat je weinig kans maakt bij de leverancier, je mag immers passen en dan ruilen of terug. Je kan voor de zekerheid foto's maken van de deken op het paard en die meenemen, dan kun je laten zien hoe die ligt.

Wel raar dat met een zo strakke voorsluiting de deken toch naar achter glijdt. Hoe zit hij dan aan de voorkant (als die naar achter is gegleden?)

Ennuh, dan maar aan je ouders melden dat het niet goed past, in de kast laten liggen en verzwijgen is ook niet leuk voor ze, ze hebben hem vast gegeven omdat ze dachten dat je er veel plezier aan zou beleven.

Ik heb overigens ook altijd voor mijn vorige paard een grotere maat moeten kiezen vanwege de breedte aan de voorzijde. Dame is ca 1.65m en had altijd 2.05m nodig. Ikheb nu een groter paard, 1.73m en die past dezelfde dekens, Dat is wel weer lekker. Bij mij paste Rambo het beste. succes

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:52

Had ik ook met een rijbroek van Eurostar, begon te pillen.
Belde de Divoza, zij belde Eurostar met een klacht en ik kreeg een nieuwe rijbroek

sidneylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:54

mijn anky winterdekens liggen ook super op mijn paarden, verschuiven niet.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:35

janinetjjj schreef:
Had ik ook met een rijbroek van Eurostar, begon te pillen.
Belde de Divoza, zij belde Eurostar met een klacht en ik kreeg een nieuwe rijbroek

Ja maar in dit geval is de kwaliteit van de stof niet oke, dus terecht dat je een nieuwe krijgt! Dit is pasvorm, mag je van ze testen....

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:49

Deken pas gewoon niet, is niet de goede maat. Hij trekt naar achteren. je ziet de krachten op de stof op de foto.

Die kun je ruilen, maar niet als je hem al een hele nacht op hebt gehad! Zo'n deken kunnen ze nooit meer als een nieuwe verkopen. Dat snap je toch zelf ook wel.
Ik heb zelf al een probleem met een nieuwe deken die al naar paard ruikt( en dus door iemand gepast is) Ooit een keer een paard met een onverklaarbare schimmelinfectie gehad en dus ben ik er heel voorzichtig mee.

Er zit m.i. niks anders op dan hem op internet te verkopen en een paasende deken te kopen( wie weet ook via internet)

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:51

Kan je de deken niet beter passend maken met die klitteband banden aan de hals? Ik heb deze deken ook en had ook een vrij grote nodig (205 voor een fries van 1.68). Bij alle dekens is het probleem dat mijn paard van voor een grote maat nodig heeft door extreem veel front en verticale hals en die in de rug dan wat lang zijn. Die Anky vind ik ideaal omdat je die aan de voorkant kan plooien zodat hij mooi naar vorenblijft liggen en daardoor de rug wat korter wordt.
Ik heb ook een staldeken van Anky en daar ben ik al jaren zeer blij mee, ik hoop dat de kwaliteit van deze deken net zo goed is.

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:54

amondi schreef:
Deken pas gewoon niet, is niet de goede maat. Hij trekt naar achteren. je ziet de krachten op de stof op de foto.

Dat is een reclamefoto van Anky zelf, ik denk niet dat je die moet gebruiken om de fabrikant ervan te overtuigen dat de deken niet goed ligt

Op die foto zie je wel heel goed dat als je die klittebanden aantrekt, er meer ruimte ontstaat aan de voorkant en de deken niet meer zal trekken.

Toke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:00

Ik heb net dezelfde deken, ook in het bruin. Mijn paard is 1m70 en heb een 205. Is zeker groot genoeg voor mijn paardje. Blijft wel goed liggen, enkel blijft de klittenband vanvoor onder de sluiting niet goed vast blijft liggen, maar blijft wel goed liggen. Zelfs als ze 2 dagen gewoon erop blijft liggen en ermee op de wei is geweest ligt ze nog altijd mooi in het midden en voldoende naar voor.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:00

Wat stom om deze als reclame foto te gebruiken, ik zie zowat de schuurplekken op zijn front ontstaan. Het ding trekt helemaal over zijn kont. Ik krijg spontaan zin om de deken bij zijn kont naar voren te trekken en opnieuw vastmaken.

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:24

chatelaine schreef:
Ik heb zelf ook een anky stal deken en een vliegendeken en ze liggen allebei juist super fijn.Leg hem op en ligt ook altijd meteen goed geen last van schuiven of wat dan ook vind het echt een super deken

dat is ook mijn ervaring..
misshcien heb je gewoon een die neit klopt, : fabrieksfoutje.
denk dat je bij de fabrikant moet zijn.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:30

dat is ook mijn ervaring..
misshcien heb je gewoon een die neit klopt, : fabrieksfoutje.
denk dat je bij de fabrikant moet zijn.[/quote]

Fabrikant kan j e alleen via leverancier aanspreken, leg het voor met foto's

succes

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:31

Bij mijn paard lag de Anky staldeken ook voor geen meter. Het zal dus zeker per paard verschillen. Je verteld dat de deken al vuil is. Als ze hem terug nemen bij Divoza mag je in je handje knijpen denk ik. Ik zou het zeker wel proberen. Nee heb je, ja kan je krijgen luidt het spreekwoord niet voor niks.

Jans16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:19

allebei mijn paarden hebben een anky staldeken.. ik ben er erg blij mee. ze liggen bij hun erg netjes en blijven ook goed liggen.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 15:45

Jans16 schreef:
allebei mijn paarden hebben een anky staldeken.. ik ben er erg blij mee. ze liggen bij hun erg netjes en blijven ook goed liggen.

Dat is de staldeken, ik heb de outdoor deken

estherL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:48

ik heb ook een anky winterdeken... ligt echt SUPER ik wil niks anders meer...

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:03

hmm de deken ligt op mijn paard hetzelfde als op de reclamefotovan anky, maar heb tot op heden geen schuurplek kunnen ontdekken, als ik mijn hand ertussen houd ook niet veel druk.beetje wennen aan model bikini was wel nodig, maar ben super tevreden,eindelijk een deken die geen schuurplekken achterlaat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:19

Beetje rare titel voor je topic, bij jouw paard zit de deken misschien waardeloos, maar bij heel veel andere paarden niet! Komt lekker over dan...

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 22:21

Sydney2005 schreef:
Beetje rare titel voor je topic, bij jouw paard zit de deken misschien waardeloos, maar bij heel veel andere paarden niet! Komt lekker over dan...

Ik vind het geen rare titel. Het topic staat toch op mijn naam, dus neem ik aan dat het duidelijk is dat ik dat vind

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:25

wow, een deken 215 op een paard van 1.72m.
De mijne is 1.74m en zeker geen kleintje. Ik heb vaak 195m en ooit 205. misschien was dit een dek met een fout ofzo dat hij daarom niet goed past. Bel eerst Divoza eens en vertel hoe groot je paard is en dat een dek van 215 niet bedoeling kan zijn.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:17

Hmm als hij zo naar achteren zakt, lijkt het dat hij dan aan de voorkant niet strak genoeg vast zit. Als een 205 niet paste, heb je idd een probleem. Kan je niet die klittebandjes voor aan de zijkant verstellen?

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 09:59

Blackje schreef:
Hmm als hij zo naar achteren zakt, lijkt het dat hij dan aan de voorkant niet strak genoeg vast zit. Als een 205 niet paste, heb je idd een probleem. Kan je niet die klittebandjes voor aan de zijkant verstellen?

Hij zakt niet echt naar achteren, het is heel moeilijk uit te leggen.
De voorkant komt gewoon veel te strak te liggen.

De deken ligt mooi als het een halve hals deken was geweest en de borstsluiting wat strakker zat. Maar het is dus geen halve hals deken, maar een normale deken.

Ik hoop vandaag foto's te maken, was gisteren ziek.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:47

je hebt geen vaste maat per schofthoogte!

mijn pony is 150cm en heeft 185cm
naast mij opstal een paardje van 155cm en heeft 175cm
en een kennis heeft een paard van 170cm en heeft 175cm!!

zegt dus niets!

maar heel vervelend dat zo`n dure en mooie deken niet goed ligt, mijn draver paste de dekens van HH niet
deze trokken helemaal achter z`n schoft over z`n billen en de loopsplitten wijd open.
voor hem had ik Pagonie,zonder loopsplit die lag wel goed!