Wat ben ik blij dat mijn 3,5 jarige altijd vol enthousiasme met me meegaat op buitenrit of wandeling!!
De tip die hier gegeven werd door Chaai lijkt me het proberen waard. Ik heb dit in het verleden ook eens gehad met een bijrijpaard; dat beest kreeg je het erf niet af... bij haar werkte het trucje om dan achterwaarts het erf af te gaan, net zo lang dat ze er flink de pest over in had, zodat ze vanzelf liever vooruit ging ookal was dat in de door mij gekozen richting... Maar dit kan alleen als de situatie er veilig en rustig genoeg voor is. Dan lijkt het cirkeltjes laten draaien van Chaai me wat praktischer!
De enige tip die ik je kan geven is oefenen oefenen oefenen! Als je de mogelijkheid ertoe hebt, zou ik iedere dag het erf met haar afgaan tot voorbij het punt waar ze vervelend doet. bv bij het instappen of uitstappen na het rijden in de bak. Doet ze vervelend? Pas de tips uit dit topic toe om haar in beweging te krijgen, doet ze dit uiteindelijk braaf? Beloon haar dan uitgebreid en laat haar na een meter of 10 weer omkeren naar huis. Dit steeds herhalen, steeds wat verder.
Heel veel sterkte ermee, hopelijk vind je een oplossing.