Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

missnynke schreef:dit ziet eruit als een slap zadelmarktzadel met weinig pasvorm. je kunt beter op zoek gaan naar een event. tweedehands leren zadel, en dit laten controleren door een kenner. (ik ken iemand in twijzel die doet het voor 35 euro, stopt het daarvoor ook bij enzo)
Alina schreef:Volgens mij gaat het hier ook niet om hoe geweldig wij het zadel vinden maar om de vraag of het past ja of nee...
janinetjjj schreef:Fiona is heel aardig inderdaad, en met ruilen zit dat ook wel goed..
Hopelijk vind je ook snel je dressuurzadel
onley schreef:ik heb zelf ook een kunstof thorogowood zadel en het zijn fijne zadels ze gaan natuurlijk minder lang mee en je rijd ze gewoon op klaar maar het belangrijkste is dat het past en dat doet mijn zadel deze is ook gepast door een zadel maker.
Ik vind het zadel te ver naar voren liggen en het ligt niet recht laat een zadelmaker komer (waar je het zadel gekocht hebt)
ik vind dat als mensen zadels verkopen (nieuw) dat ze er ook verstand van moeten hebben

En dat doet dit zadel gewoon weg niet
Succes met het zoeken naar een ander zadel
maverick schreef:hey, dat zadel heb ik ook.heb jij m al met het nieuwe systeem? want dan kun je m zo passend maken.
monsera schreef:Kun je je paard niet mee nemen daar naar toe en dan passen met Fiona erbij zodat zij kan zeggen of het past.Dit zadel lijkt mij niet te passen enik weet niet zeker of jij dat ook wel ziet.
Persoonlijk zou ik ook niet daar een zadel kopen en laten passen maar zou het tweespan laten komen die heb ik zelf 2 keer laten komen en meerdere malen bezig gezien en daar heb ik echt vertrouwen in ze nemen de tijd je moet rijden in verschillende gangen zij kijken of hij dan nog goed ligt en je kunt zelf beter voelen of het zadel ook bij jou zelf past.Ik zou liever 1 keer iets meer uitgeven maar dat je wel een goed passend zadel hebt.
verootjoo schreef:Hij helt achterover, maw: de boom is te smal. Als je hierop gaat rijden is de druk op de achterkant van het zadel veel te groot. Ik zou gaan voor een ander zadel, en zeker niet met onderleggers e.d. gaan klooien. Een zadel moet gewoon normaal passen.