Hoe ligt dit zadel? + foto's!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:30

dit ziet eruit als een slap zadelmarktzadel met weinig pasvorm. je kunt beter op zoek gaan naar een event. tweedehands leren zadel, en dit laten controleren door een kenner. (ik ken iemand in twijzel die doet het voor 35 euro, stopt het daarvoor ook bij enzo)

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 12:32

missnynke schreef:
dit ziet eruit als een slap zadelmarktzadel met weinig pasvorm. je kunt beter op zoek gaan naar een event. tweedehands leren zadel, en dit laten controleren door een kenner. (ik ken iemand in twijzel die doet het voor 35 euro, stopt het daarvoor ook bij enzo)

Sorry maar wat een superbelachelijke opmerking! Liever dat je je mond houdt dan! Ik vraag alleen om wat advies, niet om belachelijkmakende opmerkingen!

Ik heb genoeg 2e hands leren zadels gezien, moet zeggen dat er niet veel soeps tussen zit! Vooral bij Divoza..

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:42

Volgens mij gaat het hier ook niet om hoe geweldig wij het zadel vinden maar om de vraag of het past ja of nee...

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 12:45

Alina schreef:
Volgens mij gaat het hier ook niet om hoe geweldig wij het zadel vinden maar om de vraag of het past ja of nee...

Precies, ik vind het een mooi zadel verder. Ik heb gebeld en volgende week rijden we er weer heen voor het zelfde merk en kleur zadel, maar dan dressuur en passend uiteraard.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:47

Fiona is heel aardig inderdaad, en met ruilen zit dat ook wel goed..

Hopelijk vind je ook snel je dressuurzadel

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 13:19

janinetjjj schreef:
Fiona is heel aardig inderdaad, en met ruilen zit dat ook wel goed..

Hopelijk vind je ook snel je dressuurzadel

Dank je lief van je

Moska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:03

Je kunt ook het Tweespan laten langskomen (eventueel zadelpas sessie met meerdere stalgenoten doen, kun je de voorrijkosten delen) met nieuwe zadels (ook kunststof) dan kun je proberen terwijl je rijd en zij kunnen je tegelijkerrijd advies geven over de pasvorm. Zo op het eerste gezicht lijkt dit zadel te smal aan de voorkant, maar vanaf een foto is het natuurlijk niet goed te beoordelen.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:10

ik heb zelf ook een kunstof thorogowood zadel en het zijn fijne zadels ze gaan natuurlijk minder lang mee en je rijd ze gewoon op klaar maar het belangrijkste is dat het past en dat doet mijn zadel deze is ook gepast door een zadel maker.
Ik vind het zadel te ver naar voren liggen en het ligt niet recht laat een zadelmaker komer (waar je het zadel gekocht hebt)
ik vind dat als mensen zadels verkopen (nieuw) dat ze er ook verstand van moeten hebben

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:07

onley schreef:
ik heb zelf ook een kunstof thorogowood zadel en het zijn fijne zadels ze gaan natuurlijk minder lang mee en je rijd ze gewoon op klaar maar het belangrijkste is dat het past en dat doet mijn zadel deze is ook gepast door een zadel maker.
Ik vind het zadel te ver naar voren liggen en het ligt niet recht laat een zadelmaker komer (waar je het zadel gekocht hebt)
ik vind dat als mensen zadels verkopen (nieuw) dat ze er ook verstand van moeten hebben

Ja precies, ik heb dit zadel meegekregen om te passen en ik haal dinsdag een andere maat op in dressuur. Aan de hand van dat zadel (laat ik iemand naar kijken) besteld zij één in de goede maar. Dank jullie

monsera

Re: Hoe ligt dit zadel? + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:17

Kun je je paard niet mee nemen daar naar toe en dan passen met Fiona erbij zodat zij kan zeggen of het past.Dit zadel lijkt mij niet te passen enik weet niet zeker of jij dat ook wel ziet.

Persoonlijk zou ik ook niet daar een zadel kopen en laten passen maar zou het tweespan laten komen die heb ik zelf 2 keer laten komen en meerdere malen bezig gezien en daar heb ik echt vertrouwen in ze nemen de tijd je moet rijden in verschillende gangen zij kijken of hij dan nog goed ligt en je kunt zelf beter voelen of het zadel ook bij jou zelf past.Ik zou liever 1 keer iets meer uitgeven maar dat je wel een goed passend zadel hebt.

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:47

hey, dat zadel heb ik ook.heb jij m al met het nieuwe systeem? want dan kun je m zo passend maken.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:17

Ik vind het zadel niet zo mooi liggen maar misschien kun je er een zadelmaker bij halen die kunnen beter beoordelen dan wat wij op een foto kunnen zien.
succes met het kopen van een zadel

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:11

Mooi dat je een ander zadel gaat zoeken.
Deze past echt niet, valt helemaal achterover.
Ziet er ook heel wijd uit inderdaad, doordat de bladen uitstaan.
Hopelijk vind je een andere..passende

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:26

ik denk dat een dressuur beter zal liggen, ik vind dat de knie bladen erg ver naar voren steken en op z'n schouders rusten. en als je na gaat dat jouw knieen er dan opliggen en druk geven op die plek kan het je paard gaan belemmeren in z'n gangen. Dus mijn conclusie zou zijn, nee het past niet.

furylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:14

weet iemand hoe je zelf ook een beetje kun kijken of een zadel goed past?
bijvoorbeeld hoe je kan meten welke boom je moet hebben?

courage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:22

Er bestaat toch zoiets om de achterkant van je zadel 'omhoog te doen'.
Zodat ie niet achterover valt.
Een onderlegger zou je kunnen zeggen, maar in de vorm van een pingpongpalet.
Mss kan dat helpen.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:30

courage, een zadel moet gewoon zonder bontjes en onderleggers en dergelijke goed passen En dat doet dit zadel gewoon weg niet Succes met het zoeken naar een ander zadel

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 10:11

Hij helt achterover, maw: de boom is te smal. Als je hierop gaat rijden is de druk op de achterkant van het zadel veel te groot. Ik zou gaan voor een ander zadel, en zeker niet met onderleggers e.d. gaan klooien. Een zadel moet gewoon normaal passen.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:33

maverick schreef:
hey, dat zadel heb ik ook.heb jij m al met het nieuwe systeem? want dan kun je m zo passend maken.

Helaas een fabeltje. Zadels met verstelbare boom hoeven echt niet altijd te passen. Je verandert wel de voorkant, maar niet de hoogte van de kussens achter. En ook dat is heel belangrijk.

Ik zou gewoon een zadelmaker laten komen. En dan met 3 maanden weer, want dan is de vulling zodanig ingezakt dat er weer aangepast moet worden. (bijgevuld).

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:36

idd, mijn paard heeft een moeilijke rug dus dacht ik met een wintecje zoiets te kunnen oplossen, geen een boom maakte dat zadel passend. Gewoon hup naar de zadelmaker, dat is het enige wat je zadel echt passend maakt

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 13:25

monsera schreef:
Kun je je paard niet mee nemen daar naar toe en dan passen met Fiona erbij zodat zij kan zeggen of het past.Dit zadel lijkt mij niet te passen enik weet niet zeker of jij dat ook wel ziet.

Persoonlijk zou ik ook niet daar een zadel kopen en laten passen maar zou het tweespan laten komen die heb ik zelf 2 keer laten komen en meerdere malen bezig gezien en daar heb ik echt vertrouwen in ze nemen de tijd je moet rijden in verschillende gangen zij kijken of hij dan nog goed ligt en je kunt zelf beter voelen of het zadel ook bij jou zelf past.Ik zou liever 1 keer iets meer uitgeven maar dat je wel een goed passend zadel hebt.

Dan moet je het geld wel hebben he :s

loolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:29

id je zadel laten na kijken door de zadelmaker dan weet je zeker dat hij goed past.

droebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:09

verootjoo schreef:
Hij helt achterover, maw: de boom is te smal. Als je hierop gaat rijden is de druk op de achterkant van het zadel veel te groot. Ik zou gaan voor een ander zadel, en zeker niet met onderleggers e.d. gaan klooien. Een zadel moet gewoon normaal passen.

Hier ben ik het niet helemaal eens. Een zadel wat achterover helt is niet altijd te smal. het kan ook aan de bouw van het paard liggen.
als het paard een iets doorgezakte rug heeft dan helt het zadel ook naar achteren. het is trouwens van een foto heel moeilijk te zien of een zadel te smal is of niet.

wat wel te zien is is dat het zadel niet goed ligt. ik zou er ook een zadelmaker bij halen. die kan meteen zien of hij te smal is of niet. als hij niet te smal is kan hij hem misschien aan de achterkant iets opvullen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:10

je zadel ligt OP de schouder ( de schouder hoort vrij te liggen) en je zadel kantelt achterover. Helaas een niet passend zadel dus

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:51

dit past helemaal niet

de boom is te klein zodat hij achterover ligt
het ligt te ver naar voren
het ligt er gewoon slecht op
hier krijgt een paard rupijn van

mag ik je een tip geven
als je in de buurt van Meppel woont ga dan naar VAN TRIEST
hij is niet duur (maakt ook 2ehands zadels op maat) en het is een echte vakman
soms komt hij ook aan huis
maar dan moet je wel en beetje geduld hebben
blijkbaar heb je er zelf niet veel verstand van (helemaal niet zo erg)
maar dan is het wel belangrijk dat je bij de juiste persoon terecht komt

als iemand je een zadel probeerd te verkopen
maar hij weet niet eens de boom-maat van je paard
sorry hoor maar bij zo iemand moet je nooit een zadel kopen
en ben je overgeleverd aan een ondeskundig iemand

dus kijk goed uit met wie je in zee gaat
en bedenk dit:
er lopen maar weinig mensen rond die echt verstand van zadels hebben maar ze zijn er gelukkig wel
Laatst bijgewerkt door unamie op 18-12-05 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt