Ervaringen met mountain horse stalschoenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dealer

Re: Ervaringen met mountain horse stalschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:29

Fleury schreef:
Ik ben vandaag naar de winkel geweest om stal/rij-schoenen te passen en welke het fijnste zitten. Nu had ik al wat op bokt rond gekeken maar niet heel erg veel gevonden alleen dat sommige mensen de mountain horse rimfrost wel fijn vonden. Deze heb ik in de winkel niet gezien maar ik heb wel de montain horse rider II aangehad. Deze zit erg fijn maar is toch wel een stukje duurder dan de andere. Heeft iemand ervaring met deze schoen en zijn ze warm genoeg in de winter?

Het gaat dus over deze schoenen: http://www.bitsandbridles.nl/pages/wink ... der_II.jpg

Ik vind de MH Rider II niet echt een stal/rijschoen, meer een loop/rijschoen zoals je gebruikt op trektocht of endurance waar je regelmatig naast je paard loopt of als je veel met je paard wandelt.

Gisteren heb ik de Ariat Terrain gekocht, een soortgelijke schoen (http://www.ariat.com/products_listing.aspx?cid=1&scid=13) maar daarmee ga ik echt niet de stal uitmesten of de paarden over het blubberpad buiten zetten. Daarvoor trek ik laarzen aan of idd echte paddock schoenen.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:18

Ik vind die Ariat schoenen dus zo lelijk, je hoort er veel goede verhalen over maar ik vind ze dus echt spuug lelijk

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:36

smaken verschillen.

Voor mij is belangrijk dat ze goed zitten en dat ik er een paar jaar probleemloos mee toe kan.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:06

Daar heb je ook gelijk in ze moeten ook goed lopen en lang mee kunnen maar toch vind ik ze nog lelijk

Fleury

Re: Ervaringen met mountain horse stalschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 16:51

Ik wilde nog even een update geven over mijn ervaring met deze schoenen want ik heb ze nu ruim 2 weken en al verschillende keren aangehad!
Wat zitten ze lekker zeg! En heb ze ook op een rit aangehad toen het erg vroor en ik had maar een beetje koude voeten terwijl ik met mn thermolaarzen veel sneller ijskoude voeten kreeg.
Vandaag heb ik ze ook aangehad en mn voeten gloeien nog na van heerlijke warme schoenen en het is toch al weer meer dan een uur geleden dat ik van mn pony afstapte. Ik vind ze in ieder geval een aanrader!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:41

ik heb ze in het zwart.. erug duur(maar gekregen van mijn vorige werkgever ) en zo fantastisch vind ik ze niet. ik krijg er gewoon kouwe tenen in en ze lekken best snel door als je veel in sneeuw/water loopt.

ze zijn de prijs niet waard voor mij.

hiervoor had ik harrys horse schoenen, waren mooi, zaten lekker, maar die gingen na een maand ermee in de stallen werken al kapot.

ik hou het daarom lekker bij legerkisten, altijd warm, stalen neus en waterdicht(nou ja zo goed als), alleen het inlopen is een ramp

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:36

Ik heb ook sinds 2 weken mountain horse schoenen maar dan die met stalen neuzen. Heb er idd ook een buitenrit mee gemaakt, ze zitten en lopen heerlijk