Welk draad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: Welk draad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:45

Ik zie nu dat ik de vraag verkeerd begreep maar idd. wat wyona zegt, isolatoren aan iedere paal. Palen rond de 2 meter uit elkaar, hoe dichter ze bij elkaar staan hoe steviger je afrastering wordt en hoe moeilijker het wordt voor de paarden er doorheen te gaan.
Idd. nooit knopen, komt niet ten goede van je draad en je verliest er ook een hoop stroom door, gebruik hiervoor de speciale verbindings stukjes.

Ook goed opletten, vooral in de zomer natuurlijk, dat de grasranden niet zo hoog groeien dat het gras tegen de draad aankomt, daarmee verlies je ook een heleboel stroom, randen laag houden dus en opletten dat er geen troep aan komt te hangen.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 14:27

Ohh! Jullie heben het nu over stroom op een lint? ik dacht gewoon alleen lint? Maar koord.. Wat is het verschil dan tussen lint en koord? en waar is koord te koop?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 14:31

Koord staat op dezelfde website als waar je het lint hebt bekeken. Ja stroom op lint ja maar ook op koord hoor, daarom heet het ook stroomlint en stroomkoord
Zonder stroom erop is dit ook weer gevaarlijk (vind ik dan) dan kunnen ze er makkelijker doorheen gaan met alle gevolgen van dien.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 14:50

stroom moet je er altijd opzetten of je moet zulke braafjes hebben dat het niet nodig is. die ouwe haf van mij kan ik zonder stroom zetten, maar die heeft dan ook enorm veel respect voor het stroom en draad. dat jonge paardje van mij heb ik eerst alleen achter lint gehad, maar dat was een drama. ze ging onder de onderste draad door die dan doormidden brak. er stond wel degelijk stroom op maarja het gras is altijd groener bij de buren! nu heb ik koord en vanaf die tijd heeft ze het niet meer gedaan.
ik neem aan dat jouw paardjes geen stroom kennen dus ik zou er WEL stroom opzetten! zonder stroom heeft het eigenlijk weinig zin. ze kruipen dan gewoon door je draden heen en weg zijn ze.
achter het stroom zetten is wel de veiligste manier voor je paardjes.
het is 1x een grote uitgave maar dan heb je ook wat.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 14:54

koord is bijna overal te koop. boerenbond ,fixet etc. eigenlijk overal waar je paarden benodigdheden kan krijgen. hou er wel rekening mee dat het in die winkels een stuk duurder is!!! probeer via hoffmans lieve's site je spullen te pakken te krijgen of een leverancier die dierenvoeders verkopen. dit is vaak stukken goedkoper. ik bestel het zelf bij mijn leverancier dan krijg ik bovenop de normale prijs nog 10% korting. scheelt veel als je veel nodig hebt.

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:47

manie schreef:
@Noeki
Je paard kan vanuit een sprintje uitglijden en in het schapengaas vast komt.
Je paard kan gaan rollen en met een voetje verstrikt raken
Je paard kan een lollige bok geven en met z'n voet in het gaas komen
Etc.etc

Je hoeft dus geen idioot paard te hebben om te zeggen dat schapengaas ONGESCHIKT IDS VOOR PAARDEN.

Je reactie is heel erg

DAT KAN MET ELKE DRAAD HE
Omgg wa gelul , ik heb er wel verstand van ja
Ik zeg als je een klok MET BATTERIJ hebt !!!
En wij hebben van die ogen mevrouwtje
OMG IK LACH JE PAARD DUBBEL EN DIK UIT WHAHA omggg , wat is dat voor een reactie ... T kan met elke draad gebeuren he . Doe maar niet zo meedelijdend , ik kan ook beginnen : oooh wat heeft mijn paardje wel niet meegemaakt bijna op gegeten oooh hoe erg . omgg zinloooooooooooooooooooooos . Ik krijg stress van jullie soort mensen . Wij hebben zo draad , en die zal er altijd blijven staan , er is nog nooit niks mee gebeurd , dus ja zulle wij hem wel tegoei zetten he . !!!

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:49

Je reactie is erg

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 17:27

Noeki, sorry ik vind jou reactie erg.. Je moet niet zo uit je slof schieten, dat ten eerste. Maar ten tweede.. Dat een paard met een been door zo'n ding schiet, kan niet bij elk draad gebeuren. Want er zitten niet overal 'vakjes' in zoals in schapendraad. En als een pony gaat rollen bijvoorbeeld en dat net langs het schapendraad dan heb ik dikke kans dat hij er een keertje met zijn been in schiet. Dat voorkom ik liever dan dat ik het genees! Noeki, ik denk dat jou reactie erg is.. De anderen hebben toch echt dubbel en dwars gelijk. Wel bedankt voor het meedenken, maar ik ga voor de rest toch echt met de andere mee dat het niet een goede manier is als omheining.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:44

jeetje er zitten hier egt mensen op bokt die overal wat achter zoeken en er gelijk ruzie over moeten maken. ik vind dit wel erg triest hoor!!
kunnen we het niet gewoon gezellig houden? ik snap best dat een ieder zijn mening wilt uiten en ga gerust je gang maar het kan ook op een normale manier! probeer het uit te leggen waarom je het ergens niet mee eens bent zonder dat je die ander gelijk aan moet vallen. we proberen op deze site toch iets te leren nietwaar? zijn er mensen die iets willen weten is het toch ook fijn als je fatsoenlijk antwoord krijgt?! beetje kinderachtig hoor om zo met elkaar om te gaan maar goed dat is mijn mening.
ik val dus niemand aan en noem bewust geen namen!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 17:50

wyona, je hebt helemaal onwijs super gelijk! Ik noemde alleen wel even een naam

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:58

Mensen ik denk dat we het soort reacties van mensen waar nu even geen naam van noemen gewoon moeten negeren. Het is de rest van de lezers vast wel duidelijk waarom bepaalde afrasteringen niet geschikt zijn voor paarden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:09

gaas met grote mazen is idd niet geschikt
de reden is hier al genoeg gegeven.
Kleine mazen kan wel.

Afbeelding
Zo ziet het er bij ons uit.

Voor dat gaas een stroomdraadje van lint van 12 mm
Maar dat is idd niks als enige omheining.
Ook al is het de dure van Galanger

Ik zou voor jou breed lint nemen
genoeg isolatoren, dan hangt het niet snel slap.

stroom zou ik er altijd opzetten.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:11

Runningkawa, zo kan het inderdaad wel, want hier kan een paardenhoef niet doorheen Maar zo'n stroomkast, wat zijn goede en hoeveel kosten ze? Ik dacht dat ze wel aardig prijzig waren?

Bedankt voor je tip

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:21

heb je je paardjes aan huis staan sfiejj?

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:22

Nee wyona ze staan niet bij huis hoezo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:26

Heb je daar wel een stopcontact?

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:31

het gaat om het soort apparaat dat je kunt gebruiken. als je stroom hebt op de plaats waar je paardjes staan kan je voor een lichtnet apparaat kiezen (werkt op 220) anders ben je genoodzaakt om een batterij of accu apparaat aan te schaffen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:34

Wij hebben ook schapengaas om de wei. Ik heb een welshje die iedere dag het lint kapot maakte. Na een paar dagen is dat niet meer grappig! Schapengaas is tot nu toe de enige afrastering waar ze achter blijft. Wij hebben wel voor het schapengaas nog lint gespannen met van die extra lange isolatoren (afstandhouders of zo). Het werkt bij ons nu al bijna drie jaar perfect zo!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:35

Uhm ja ik geloof wel dat er een stopcontact zit haha oja niet eens aan gedacht.. Maar die zit er geloof ik wel

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:43

dan kan je gewoon voor een lichtnet apparaat gaan. wel handig want die kan je in je stal ophangen met een verbinding naar je draad toe. kijk wel naar het soort apparaat. er zit nogal verschil in! een schapen apparaat werkt minder omdat het minder stroom afgeeft en er zit een periode tussen de stroom afgifte (je hoort een apparaat tikken) ik heb de ervaring dat dit niet werkt! het ligt ook aan de afstand van het draad dat onder stroom gezet moet worden hoe groter het land, hoe groter je afstand is dus hoe zwaarder je apparaat moet zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:51

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:58

Dankje wel ik zie hier lint van 40 mm en dat kost 26 euro nogwat.. voor 200 meter.. Is dit duur ? Nee of wel?