Al het tuig gestolen, hoe zit het met verzekering

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 10:36

Tja of het verzekert is hangt in de eerste plaats af van je voorwaarden. Als het thuis is gebeurt maak je wel kans op een normale inboedel verzekering. Is het elders( pensionstalling o.i.d.) gebeurt heb je maastal alleen dekking als het TIJDELIJK elders is opgeslagen, dus niet in een zadelkast.

Bij jou is het overdag gebeurt dus ik denk dat je nog wel een goede kans maakt, alleen het bedrag..... Voor zulke bedragen moet je eigenlijk een aparte verzekering of aantekening laten maken op je polis. Wordt ook altijd naar gevraagd: heeft u bijzondere verzamelingen e.d. Als je dan nee zegt en je komt achteraf aan met een kapitaal aan tuigen dan kunnen ze daar wel degelijk moeilijk over doen, zeker als de verzekerde som maar heel gewoon is.

We kunnen er dus hier niks over zeggen, je bent aan de polis overgelevert. Hopen maar dat alles goed komt.
Bedenk wel dat diezelfde dieven over een paar maanden weer op je stoep staan, je hebt dan alles nieuw en dat kunnen ze wel gebruiken.

Het beste is toch om in je huis de boel zoveel mogelijk op te slaan. Of anders in een degelijk afgesloten ruimte in de stal. Maar dat is voor jou achteraf gepraat.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:14

Dat tuig gaat grotendeels naar de Oostbloklanden. Net als trailers enzo die gejat worden. Gatverdamme, dat zoiets gebeurt!

Robby_

Re: Al het tuig gestolen, hoe zit het met verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:48

Ojee!!!bij mij zit niets op slot het is bij mij een soort van "oud huis" met kapotte ramen enzo en daar ligt dan gewoon mijn zadel in enzo.Ik hoop voor je dat je wel verzekert wordt !!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:54

eventjes de tinkerboerderij bellen die hebben dat uitgezocht bij hun zijn pas alle zadels gestolen, zit waarschijnlijk een bende in de buurt, want in oss zijn er ook al zadels en zo gestolen...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:56

Bij mij ligt alles thuis in de garage. Het is ook verzekerd maar dus wel maar achter 1 slot. Hoe zit dat dan? (de rest van onze verzekerde inboedel zit tenslotte ook maar achter 1 slot)

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:33

het is bij elke verzekering verschillend
Zo heb ik alles vergoed gekregen iemand met een andere verzekering de helft en iemand bij mij op stal helemaal niets ( die is dus nog niet uitgevochten want dat was de enige die de kast apart verzekerd had)
Wij hebben het allemaal op de inboedel verzekering vergoed gekregen
Het mag dan wel niet langer dan 3 maanden op een ander adres liggen dan het verzekerde adres
Maar ik meen gelezen te hebben dat het bij je thuis lag is het dus gewoon bij je inboedel verzekering verzekerd
Alleen ligt het aan je eigen voorwaarden van de verzekering wat je vergoed krijgt

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:38

Bij ons zijn vorige week 13 zadels gestolen uit de kastjes, kastjes op slot maar de staldeuren niet.
Sommigen krijgen het vergoed , die hebben een aparte verzekering ervoor, onder de gewone inboedel valt het niet want daarvoor geldt dat wanneer iets langer dan 3 mnd uit huis is wordt het niet meer gedekt. Met een rotsmoes of goed verhaal lukt het misschien bij de verzekering anders kun je naar je centjes fluiten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:39

goldwing schreef:
het is bij elke verzekering verschillend
Zo heb ik alles vergoed gekregen iemand met een andere verzekering de helft en iemand bij mij op stal helemaal niets ( die is dus nog niet uitgevochten want dat was de enige die de kast apart verzekerd had)
Wij hebben het allemaal op de inboedel verzekering vergoed gekregen
Het mag dan wel niet langer dan 3 maanden op een ander adres liggen dan het verzekerde adres
Maar ik meen gelezen te hebben dat het bij je thuis lag is het dus gewoon bij je inboedel verzekering verzekerd
Alleen ligt het aan je eigen voorwaarden van de verzekering wat je vergoed krijgt

Geef diegene met haar aparte zadelverzekering de tip om het gewoon bij de inboedelpolis te melden.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:39

amondi dacht je nu werkelijk dat dat allemaal al niet geprobeerd is
Wij hebben onze centen al lang en breed binnen zij is nog steeds aan het vechten met haar verzekering
Alles hebben we voor haar uit de kast getrokken Onze verzekering heeft er zich zelfs nog mee bemoeid maar het mocht niet baten de tent had af moeten branden dan had zij het vergoed gekregen inbraak krijgt zij niet

Ik moet zeggen dat het bij de mensen die met een inboedel verzekering bij interpolis zaten het beste en het snelste is opgelost
Die hebben allemaal binnen 2 weken 100 % van de nieuw waarde terug ontvangen en er zaten zadels bij die al 8 jaar oud waren. Mijn zadel was dan nog maar net een jaar oud maar die van 8 jaar heeft de nieuwwaarde van nu gekregen
Ik moest ook even van de verzekering informeren of er nog iets duurder was geworden van wat er was gestolen