Citaat:Je kan nu best rustig beginnen met longeren niet te lang en niet te veel. Overvraag je paardje niet. 3x per week 10 a 15 min is lang zat. En als ze straks 3 is zou je haar kunnen beleren en dan bijvoorbeeld de zomer lekker op de wei zetten en haar na de zomer oppakken. En anders zou ik wachten tot ze 3,5 jaar is en tot die tijd lekker longeren, wandelen etc.
Idd zo iets ja
0ojannekeo0
Weet je , zo een zadel of een licht gewicht kan niet veel kwaad hoor .
Al direct dressuur gaan rijden is veel erger ..
Dan beleer je beter jouw paardje wat vroeger dan hem wat later te beleren en al direct dressuur gaan rijden ..
Want wat ze vandaag de dag doen begint ook ver te gaan ..
dan nog noem ik het niet rustig aan!
begin eerst eens lekker als ze 3 zijn met de longe, daarna de longeer singel, daarna de bijzet en ga er met 3,5 een zadel opleggen. dat even oefenen en DAN erop.
ik denk dat je eens wat meer ervaring op moet doen noeki, en het met eigen ogen en verstand moet bestuderen van dichtbij, dan weet je hoe het moet!
ik heb de ervaringen. ik heb een haf toen die iets ouder dan 2,5 was in gereden. ik heb een paard ingereden toen die 4,5 was en ik ben nu met een 3.5 jarige haf bezig. en ik kan je verzekeren dat het verschil tussen de 2,5 en 3.5 jarige al heeeel groot is. laat staan dat tussen de 2,5 en 4,5 jarige!
Fijn voor jou
Ik doe genoeg ervaring op
We hebben zelf een haflinger lopen , dus en wij gaan haar niet beleren als ze 3 is hoor , dan kan je niks meer met haar aanvangen . Ze is een breed type en echt wel vooruit op haar leeftijd . Ik ga hier niet neer zetten hoe oud we haar gaan beleren , want dan krijg ik toch gezeik . Maarja wij doen wat wij willen en wat het beste voor ons paardjes lijkt . En wij zijn niet van die freaks wat elke dag rijden
Wij rijden maximum 1x in de week , rijden => uitstappen . Dus peesjes dit , peesjes dat .. Begin eerst maar eerst maar eens met die anky wanabees .Silly
Bij wijze van spreken joh , ik weet ook dat dat geen nut heeft
Verdoen met wat ze is , en rond 3 met gewichten beginnen .