Paard met oud&nieuw naar binnen of buiten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:10

Wij halen de paarden die op een landje bij ons thuis staan ook naar de manege, na kerst.. Zodat ze met oud en nieuw gewoon veilig op de manege staan..

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:12

mijn paardjes zijn er totaal niet bang voor (o.a. dankzij klapperpistooltraining, ook al hadden ze er daarvoor ook al geen last van. 't kan nooit kwaad). ik heb ze in een loopstal, maar die gaat met oud en nieuw wel dicht. ik ben bang dat er anders ettertjes komen die vuurwerk naar ze gooien, met alle mogelijke gevolgen. nee, dan 'verstop' ik ze liever een nachtje...

loulou

Re: Paard met oud&nieuw naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:17

ik zit nog een beetje te twijfelen.

m'n pony heb ik altijd gewoon buiten laten staan. nooit geen probleem geweest.

maar denk dat ik m'n paard toch maar binnen zet. heb geen idee hoe hij reageerd op het vuurwerk en ik ben niet thuis dus kan niet ff gaan kijken hoe het gaat...
vind binnen dan denk ik toch een prettiger idee.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 10:53

Bij ons op stal staan alle paarden binnen in de nacht van oud op nieuw. De staleigenaar is gewon thuis en gaat af en toe kijken. Verder hebben we op stal de radio aan staan, dat scheelt ook altijd iets in de onrust.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:15

Ik heb mijn paard snachts altijd op stal staan dus met oud en nieuw ook. Maar ook als ze dag en nacht buiten zou staan zou ik haar dan even binnen zetten. Meestal waait alle zooi van het vuurwerk onze kant op dus ligt de wei bezaait met stokken, karton etc. En ook omdat er wel eens van die irritante kinderen rondlopen die het leuk vinden om dieren bang te maken enzo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:26

Mijn paarden staan sowieso s'nachts binnen. Met oud en nieuw rij ik ze beide intensief zodat ze niet er druk zijn op stal. Doe ze wat later dan normaal naar binnen en ze krijgen wat extra hooi. Het hele land en "erf staat achter hoge hekken er kan niks komen. Ze zijn hier overdag al aan het kabit schieten en ook daar schrikken ze niet van. Ik ga s'nachts express niet kijken. Kom s'ochtends en s'avonds altijd op vaste tijden zodra ik snachts nog een keer extra kom weten ze dat er iets aan de hand is en worden ze juist extra zenuwachtig.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:15

Oew, ik wilde nét zo'n topic gaan plaatsen, maar je bent me voor!!
Ik woon in een wijk, dus niet in een agrarisch gebied en hier is dus best veel vuurwerk. M'n paardje is er als de dood voor..

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:16

De mijne laat ik gewoon buiten lopen. Wel gooi ik alle tussenhekken open zodat ze 1 hectare hebben met zijn 2tjes en de stal laat ik gewoon open zodat ze zelf kunnen beslissen.
De stal is nm heel oud daar hoeft maar 1 vonkje op te komen en het staat in brand. Buiten dat een paard is idd een vluchtdier dus ze zullen minder bang zijn als ze weg kunnen rennnen dan opgesloten te zitten.

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:33

die van mij gaat ook de dagen rond oud en nieuw naar de manege in de buurt. Moet er toch niet aan denken dat die kwajongens een rotje naar Auk's hoofd gooien.. brr..