Ooh nee!! mijn paard krijgt bultjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:50

Mijn paard heeft ook kleine bultjes aan 1 kant, maar ze jeuken. Het is volgens de DA een overgevoeligheidsreactie op zijn voer geweest. Ik weet niet of jouw paard PAVO-voer krijgt, maar de mijne kreeg dat altijd en nooit ergens last van. Maar nu is er volgens mij iets in de samenstelling veranderd want nu mijn paard marstall voer krijgt, gaan de bulten langzaam maar zeker weg.

Deze reacties komen meestal door idd bepaalde eiwitten of melasse in het voer. Het is een kwesti van uitproberen waar het aan ligt.

montaz_sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 17:48

ik zal het eens gaan proberen bedankt

Flip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:06

kan door eiwitten komen, maar wanda heeft ze vorig jaar ook gehad, de dierenarts latenkomen en het bleek een of andere ziekte/ontsteking (ik weet niet meer precies wat het was en hoe hij noemde) die toen wel meer voorkwam is volgensmij bij medisch ook een topic over geweest. ik moest toen wassen met een of ander goedje en na een tijdje was het weg.

komen er op die bultjes naar een aantal dagen ook korstjes??

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:31

Flip schreef:
kan door eiwitten komen, maar wanda heeft ze vorig jaar ook gehad, de dierenarts latenkomen en het bleek een of andere ziekte/ontsteking (ik weet niet meer precies wat het was en hoe hij noemde) die toen wel meer voorkwam is volgensmij bij medisch ook een topic over geweest. ik moest toen wassen met een of ander goedje en na een tijdje was het weg.

komen er op die bultjes naar een aantal dagen ook korstjes??

Bij mij komen er nu de bulten slinken, pas korstjes, wat kan dat zijn dan? Want dan bel ik maandag gelijk mijn DA!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 09:57

onley schreef:
kan van te veel eiwitten zijn heeft mijn paard ook gehad vorig jaar

hoe heb je dat toen opgelost?

ik heb nu ook op de linkerkant van mijn paard vet veel bultjes eiwitbultjes. wat voeren jullie nu >? hoe is het over gegaan.
en hadden jullie ze ook op het zadel plek. die van mij heeft vet veel bij zen zadel plek. ik hoop maar dat ze niet open gaan.