Wie o wie kan ons helpen met een moeilijk paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:45

Ik wacht even af of de TS de DA al heeft laten komen...
Zoniet: METEEN DOEN! (overigens ben je daar dan wel een beetje laat mee...)

quintolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 23:18

De veeart is allang al geweest en er kwam niks uit helaas.
Daarom vraag ik hier om hulp en mijn rug komt door hem hij is toen gaan steigeren en op mijn hoofd geknald en daarom is mijn rug nu lekker bagger hij was niet een van de lichste. Het was zijn rug dat is verholpen maar ook met fysio is er ook niks uit gebleken we denken dat hij gewoon een kronkel in zijn kop heeft. En foto;s zijn er ook gemaakt komt niks uit. En in stal wil hij je ook niet hebben dan word hij boos en slaat je het lieft nog uit de boks vandaan, dit is wel beter geworden maar hij wil er niet 2 keer per dag uit en als iemand anders er in komt om zijn deken goed te leggen word diegene de box uit gedrijgt.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:21

Kan het niet zijn dat je paard een macht spelletje speelt?? Probeer een een cola fles met lauw warm water te vullen, groot gat erin maken en op je paard gaan zitten, zodra hij probeerd te stijgeren ( vaak voel je het bij dit soort paarden aan) met die fles een tik tussen zn oren geven ( hoeft niet hard want door het gat in de fles loopt het ware water eruit) conclusie zou moeten zijn: auww ik heb mn hoofd gestoten en nu bloed ik!! Ik heb het ooit eens gebruikt bij een paard dat alleen maar drijgde met omhoog gaan, het hielp, niet na 1 keer maar na de 2e keer was het zo goed als afgelopen.
succes!! weet je niet meer van het verleden van dit paard ( geslagen/mishandeld op stal ofzo, omdat hij zo vel op stal reageerd)

MarijkeVanVl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:30

Ik denk ,als hij inderdaad niets aan zijn rug heeft' een machtspelletje speelt.
Ik heb vroeger een pony gekend die ook zo deed. We hebben dit opgelost door streng en correct te zijn opgelost. Als hij nog eens steigert kun je hem aan de longe zetten en hem zo hard laten galoperen tot hij niet meer kan. Dit heeft bij die pony ook geholpen.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:38

Hmm, fijne adviezen worden er weer gegeven... (die laatste twee).

Is dit paard ergens along the way niet gewoon het vertrouwen in zijn ruiters kwijt geraakt? Misschien moet je eens denken aan een band opbouwen: grondwerk, spelletjes spelen, leuke dingen met hem doen. Hoe meer negativiteit hij krijgt, hoe slechter het wordt!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:46

Ik vind de reacties ook niet leuk en zeker die van Marijke niet! Ik ben het met Bramblerose eens

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:52

stalnijmegen schreef:
Kan het niet zijn dat je paard een macht spelletje speelt?? Probeer een een cola fles met lauw warm water te vullen, groot gat erin maken en op je paard gaan zitten, zodra hij probeerd te stijgeren ( vaak voel je het bij dit soort paarden aan) met die fles een tik tussen zn oren geven ( hoeft niet hard want door het gat in de fles loopt het ware water eruit) conclusie zou moeten zijn: auww ik heb mn hoofd gestoten en nu bloed ik!! Ik heb het ooit eens gebruikt bij een paard dat alleen maar drijgde met omhoog gaan, het hielp, niet na 1 keer maar na de 2e keer was het zo goed als afgelopen.
succes!! weet je niet meer van het verleden van dit paard ( geslagen/mishandeld op stal ofzo, omdat hij zo vel op stal reageerd)

Wij doen dat met een ongekookt ei. Als een paard omhoog komt puur om je te pesten, even het eitje tussen zijn oren kapot tikken. Daar voelen ze niets van, maar ze denken wel dat ze bloeden en komen vaak nooit meer omhoog. Dit is absoluut geen dierenmishandeling, maar voorkomen dat hij zo hoog gaat komen dat hij omklapt en bovenop je terecht komt.
Wanneer je zeker weet dat dit paardje geen pijn heeft, dan moet je idd gaan werken aan vertouwen en respect naar elkaar toe, ga lekker beginnen met grondwerk voor je er weer op stapt.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:56

Zoek een goede instructeur.

Citaat:
De veeart is allang al geweest en er kwam niks uit helaas.
Daarom vraag ik hier om hulp en mijn rug komt door hem hij is toen gaan steigeren en op mijn hoofd geknald en daarom is mijn rug nu lekker bagger hij was niet een van de lichste. Het was zijn rug dat is verholpen maar ook met fysio is er ook niks uit gebleken we denken dat hij gewoon een kronkel in zijn kop heeft. En foto;s zijn er ook gemaakt komt niks uit. En in stal wil hij je ook niet hebben dan word hij boos en slaat je het lieft nog uit de boks vandaan, dit is wel beter geworden maar hij wil er niet 2 keer per dag uit en als iemand anders er in komt om zijn deken goed te leggen word diegene de box uit gedrijgt.

daarnaast zou ik iemand met "verstand" van dit soort paarden om advies vragen. Voor een goed advies met een paard als dit moet je toch echt de situatie IRL aanschouwen.

Zoek er iemand bij die je kan helpen IRL, niet over internet. Gaat wel wat geld kosten denk ik.

quintolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 22:20

Het is helaas erger dan we dachten we hebben nog een bloed en urine test gedaan en er is uit gebleken dat zijn lever niet helemaal goed meer werkt:s Ze denken aan leverbot dus daar krijgt hij nu een kuur voor dus we hopen dat het aanslaat en zo niet is er nog maar 1 keus snik snik. Dus duimen jullie meej? Want anders is het aangeboren afwijking en heeft hij zijn 12 jaartjes al goed doorstaan. Hij werkt bijna niet en heel traag dus we hopen dat de kuur werkt:s. Ik laat het zo snel mogelijk weer weten over 2 weken moeten we resultaat zien. heb nu alleen geen internet dus kom zo snel mogelijk weer ff kijken hiero.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:42

Hmm, arm paardje! Goed dat jullie toch verder zijn gaan kijken op medisch vlak! Heel veel sterkte, ik zal zeker voor jullie duimen!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:51

mischien eens iemand laten kijken die met paarden kan communiceren .. (op paranormaal gebied) ... ik stuur jullie nog een pbtje ...

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:21

@shadowflower: even haar laatste bericht lezen hierboven!!

CooLLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:42

Een leverdrainage kuur erna geven zou zeker kunnen helpen zodat de goede bacterien weer herstellen in de lever,na zo'n heftige kuur bij Paarden drogist te kopen..

Enja een instructeur erbij halen lijkt mij zinloos eerst kijken hoe je zn respect kan krijgen en dat hij jou gaat zien als zijn leider en dan pas gaan rijden;-)voor er nog meer ongelukken gebeuren..

Grondwerk Parelli natural horsemanship informeer daar s naar

Hopelijk brengen jullie hem naar een paardenopvang en geven jullie hem miss op anderen zouden hem dnek nog wel een kans geven..dus geen spuitje he..

Sterkte we duimen voor jullie!

Hollander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 01:20

Goh waar is iedreen nou die zo een grote mond hadden van*als de zodemieter van dat paard af* ?
Denk dat jullie haar wel een woordje verschuldigs zijn.
Eerst lezen en vragen voor dat je begint te mekeren.
Dus hard tegen jullie, hou je klep dicht als je van niets weet.

Ik denk iderdaad dat het om een machts speletje gaat.
Ik heb ook zo een paard gehad..ik ben toen begonnen met over het zadel te gaan hangen en een voet in de stijgbeugel zodra hij om hoog komt of wat ook op verzet lijkt ben ik er af gesprongen en hem een lel verkocht en heb meters achteruit gezet.
Hij heeft het nooit meer gedaan, heel braaf paard.

Mijn advies eens heel boos worden en laten zien wie hier de leiding neemd.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:44

Hollander, poeh.. De TS kon weten dat als ze zoiets plaatste dat er zulke reacties binnen zouden komen. Ze had dan beter gelijk erbij kunnen zetten dat de DA al is geweest. Ik wou eigenlijk precies hetzelfde zeggen als ellouise (of hoe ze ook alweer heette) Maar ik vind het wel verschrikkelijk voor je.. sterkte!!

MarijkeVanVl

Re: Wie o wie kan ons helpen met een moeilijk paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:38

@Sfiejj en @Bramblerose.
De pony over wie ik spreek is opgevoed door een meisje van 8 jaar. Die ouders hebben dan de pony te koop gezet nadat die pony dat meisje had aangevallen. Ze had een gebroken sleutelbeen. Wij hebben eerst iemand laten komen die natural horsmanship er mee heeft gedaan. Dus wij dachten eerst laten we haar vertrouwen winnen, maar dit had ze dus niet nodig. Die pony had vertrouwen genoeg. Die pony heeft 7 jaar lang mogen doen wat hij wilden, en toen moest hij in eenkeer gaan luisteren. Dit wou hij niet. En telkens dat zij ons wou aanvallen lieten we haar zeer lang galoperen tot dat ze moe was. Dit deden we telkens tot dat ze door had dat wij de baas waren en niet zijn. Ik snap niet wat hier het probleem van is? Zij heeft nooit slaag gehad. Wij hebben haar gewoon op haar plaats gezet.

Ps: ik hoop dat je paardje snel beter word.
En zoals je ziet moet je uw paard eerst altijd helemaal laten controleren dat hij gezond is vooraleer je zoiets wil aanpakken.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:47

Ik zal eerst gewoon de DA-fysio er naar laten kijken...
wij hebben ook zo´n paard op stal gehad en deze deed dit ook, maar het bleek dat deze gewoon is verprutst door de vorige eigenaar...
komt er niets uit bij de DA, dan zal ik maar overwegen om je paard her te beleren of te laten opvoeden...
want je kunt dan wel jaren doorgaan, ze blijven toch zo...

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:48

@MarijkeVanVI: maakt niks uit: jouw oplossing, net zolang laten galopperen tot die moe is en niks meer doet is gewoon NOOIT de oplossing!

@TS: hoe gaat het nu met de pony?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:51

De manier waarop je iets zegt kan heel veel uitmaken. In dit geval had men de TS zodanig kunnen afschrikken dat ze hier niet meer durfde te komen (slechte indruk) en was blijven verder proberen met het paard met alle ellende van dien. Was dat jullie doel dan?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:54

He nou vergeet ik te zeggen wat ik wilde zeggen.

TS: ik heb voor mijn paarden een diergesprek laten doen bij www.praktijkparcival.nl . Je moet er wel voor open staan maar het heeft voor mij en mijn paarden veel dingen duidelijk gemaakt. Zeker bij onze Paint. Misschien is het iets. Niet geschoten is altijd mis toch?