Wat hebben jullie op de bodem van de trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:10

Gegoten vloer met antisliplaag, maar heb er wel een laag stro overheen.

RUBYWHITE

Re: Wat hebben jullie op de bodem van de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:25

Geruwde antislip vloer. Overigens heb ik er verder niets in, geen zaagsel, stro oid....

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:40

Een geruwde antislipbodem met zaagsel erin.

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:05

op de klep heb ik een mat laten leggen met van die riggels erop zeg maar.

En in de mat zelf ligt een 'losse' ruwe ruppermat. Ideaal vind ik dat, zo kun je gewoon onder de mat ook schoonmaken en de bodem goed in de gaten houden. Dit werd ons ook aangeraden, we hebben namelijk ook wel een gehoord dat als een gietvloer niet goed is, er vocht in kan komen en dat vocht kan dan niet meer weg zodat het juist eerder slecht wordt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:18

Wij hebben een dubbele bodem. Alle randen en moerkoppen, enz zit een laagje rubber overheen. De wanden zijn tot aan konthoogte van de paarden ook met rubber. Dan hebben we er een rubbermat in liggen, zo'n antislip. Daar overheen hebben we hennep liggen

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:55

wij hebben alleen een rubberen giet vloer zonder zaagsel of stro er over en mij ervaring is dat het niet glad is en je hebt zon toveel rommel als het waait (aangezien de buren er niet zo blij mee zijn dat huntuin en de weg vol zaagsel ligt)

pruyssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:56

Wat voor bodem / bodembedekking in de trailer was de vraag!
Ik zie heel vaak genoemd wat je in de trailer moet hebben maar zelden waarom. Mij lijkt het toch net zo belangrijk om te weten waarom iets het beste is.
Ik heb even de moeite genomen om mijn ervaring en mening op te schrijven. Deze is gebaseerd op het trailermak maken van 1500 trauma paarden.

Veel paarden hadden een echt trauma of waren angstig.
Ik heb dus ook ongeveer evenveel trailers gezien.
Soms trailers waar je zelf niet eens in zou gaan staan ook al zou de trailer stilstaan.
Dan nog vragen mensen zich af waarom het paard er niet in wilde.
Ik gebruikte altijd de metafoor: durf je zelf in een vliegtuig te stappen van Russische makelaardij van meer dan 35 jaar oud.

In antwoord op de gestelde vraag.
Ik zou altijd gaan voor een rubberen gietvloeren met een iets wat ruwe bovenzijde. Zorg dat de rubberen vloer rondom geheel is afgekit en onderhoud dat dan goed dan blijft de bodem in de beste staat. Zorg voor extra versteviging aan de beide binnenzijdes van de trailer om de zorgen dat het paard daar niet zaken kapot trapt.
De gietvloer is onderhoudsvrij, beschermt de bodem en is stroef genoeg zodat het paard voldoende grip heeft.

STRO op de vloer.
We doen het allemaal zonder te weten waarom. Ik heb nog nooit iemand gesproken die mij de voordelen kon uitleggen. – het is zoiets als jij springt van de brug dan doe ik het ook –
Indien er stro op de grond ligt gaat je paard meteen ruiken (andere paarden luchtjes) / eten aan het stro hierdoor loopt hij minder goed door.
Stro op de grond maakt de ondergrond vaak weer glad waardoor de antislip van de bodem te niet gedaan wordt.
Stro geeft veel afval bij het schoonmaken van de trailer. Vaak dat er ook een hoop uitwaait als je ergens bent wat je daarna weer allemaal moet opvegen.
Stro op de bodem zorgt ervoor dat het paard niet goed kan zien waar in / op loopt. Terwijl hij toch een vreemd en hol geluid hoort van de bodem wat hij in zijn stal met stro niet hoort.
Zonder stro is de trailer in een paar tellen schoongemaakt.

Wij hebben altijd alle paarden (iets meer dan 1500) zonder stro getraind. We hebben ook alle klanten geadviseerd om het niet meer te gebruiken. Het resultaat was hierdoor beter en blijvender.

Groet
Conrad

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:47

dat zijn nog eens wijze woorden Conrad!
amen!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:58

De grootste reden waarom ik hennep gebruik is omdat het als het plassen het vocht direct opneemt en het gaat ook niet ruiken. Even de natte plek wegscheppen en schoon is de boel weer.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:34

In mijn ouwe trailer lag een gietvloer, hier was ik toen naar op zoek, omdat dit een goede antislip is. Jammer genoeg kwamen we er vorige week achter dat de trailer bijna inelkaar storte. Dus een nieuwe opgehaald hier ligt een mat in met nopjes. Het is wel een goede antislip maar strond eruit halen is wel ietsje meer werk.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:14

Ligt een goede laag rubberen gietvloer in..
en in de achterste gedeelte van de trailer hebben een laagje zaagsel liggen.. voor het geval je paard moet plassen, trekt het er mooi in...
maar voor de rest niets... de vloer is echt goed!