Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:Cissy, dat vind ik wel te kort door de bocht. Als ik een nieuwe, tweedehands, auto ga kopen laat ik 'm ook keuren bij de Anwb, al bij de eerste auto die ik kocht. En ik ben een auto-leek. Als je een wasmachine gaat kopen, dan kijk je ook hoe lang er garantie op zit en wat de voorwaarden zijn. Als je een huis koopt, laat je ook een keuring en/of taxatie uitvoeren. Als je een (ras)hond koopt, laat je ook een koopcontract opstellen (een goede fokker heeft die al klaarliggen).
Als je van jezelf wéét dat je onkundig bent en je gaat een paard kopen, dan dien je toch het gezonde verstand te hebben om op z'n minst een 'kenner' (instructeur, manege-eigenaar, veearts enz.) om z'n mening te vragen.
De wet is bedoeld om te beschermen tegen dwaling en bedrog, niet tegen domheid. Bovendien ga je zelf actief op pad om een paard te kopen, je hebt dus genoeg kansen om je te informeren van te voren. Het is niet zo dat er plots iemand op je stoep staat met een paard en een strak verhaal om je te overrompelen en te bedotten.
Wat niet wegneemt dat het een sneu verhaal is, en dat ik hoop dat alles weer goedkomt.