Kopschuw...wat te doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:52

Stal versieren!!

Alleen als het paard totaal kopshuw is! Want als ie met 1 bepaald ding bang is werkt het niet!

Maar wij hebben het keer gedaan op mijn werk. Paard was 'mishandeld' door in een te lage stal te staan en dat was dus hoop gestuiter iedere keer met stal in/uit en voor de rest was het paard ook bang geworden.

Met slingers (zoek eff uit welke ect), en allerlei andere 'troep' wat je bv kan hangen op de plek waaruit hij uit zijn boks kan hangen of door heel zn stal ect ect, 'went' hij aan aanraking met zijn hoofd/oren ect.

Maar dit werkt natuurlijk niet bij elk paard!!

Sily

Re: Kopschuw...wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:03

Wat ik vroeger bij mijn paard deed (was een stuk kleiner dan nu en paard was een stuk groter dan mijn huidige ) was er voorafgaand aan het oren aanraken en halster omdoen het omlaag houden van zijn hoofd.

Met iets lekkers of een aai zorgde ik dat het hoofd op een makkelijke lage hoogte kwam, in het begin aaide ik dan alleen even over zijn hoofd, later over zijn hoofd en richting/om zijn oren.
Daarna het halster om zijn neus en richting zijn oren, maar nog niet om, wel aaien en belonen, ook aaien rondom zijn oren als ik het halster om zijn neus liet.
Duurde maar een week maar toen deed hij uit zichzelf zijn hoofd netjes naar beneden, kon ik het halster omschuiven, of het hoofdstel en dat ging heel rustig terwijl hij daarvoor altijd zijn hoofd de lucht in gooide.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 14:46

Bedankt voor de reacties!
Ik ga zeker een paar dingen uitproberen en kijken hoe er op reageerd