Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Cassidy schreef:Voordeel van een merrie is dat je er ooit eventueel een veulen mee zou kunnen fokken, mocht er iets gebeuren waardoor ze niet meer bereden kan worden. Echter zou ik dit alleen doen als het echt een merrie is die het waard is als moederdier te dienen, er wordt tegenwoordig maar al te vaak raak gefokt.
roos07 schreef:Ik ben van plan een paard te kopen. Nu hoor ik vaak dat een ruin een beter sportpaard zou zijn dan een merrie.
Merries zouden vaak belemmerd worden door hengstigheid waardoor ze kunnen staken, of zich niet kunnen concentreren etc.
Nu heb ik een leuke merrie op het oog, maar door deze geruchten weet ik het even niet meer...
Kan iemand mij advies geven?
En zijn er ook mensen die (slechte)ervaring hebben met hormonenkuren tegen hengstigheid?
Bedankt!
). En ben er dus helemaal mee eens dat het geslacht niks uitmaakt: je valt voor de uitstraling van het paard en dat staat los van het geslacht. 
). De ruin van mijn zusje is wel vrij constant in zijn gedrag. Ach ieder paard is anders, ongeacht het geslacht. Maar als ik een eigen paard zou kopen, zou ik toch in eerste instantie op zoek gaan naar een ruin. Gewoon gevoel.....