Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
!!! 
Zucchero schreef:Oversized rubber springschoenen met klitteband omdoen. Kosten maar ongeveer 10 euro per paar en het werkt bij die van ons ook super en die staat op egg-bars! Vriendin van mij past dit truckje ook toe en bij haar paard werkt het ook super. Wel goed in de gaten houden of je geen schuurplekken krijgt. Hebben wij nog geen last van gehad en Gwendolyn heeft ze dag en nacht om en dat al een maand of 6 inmiddels. Is wel 2 keer een springschoen verloren, maar nooit meer een ijzer!![]()
![]()
![]()
Voor de waarom op ijzer vraag (voor het geval jullie hem ook aan mij zouden willen stellen): nodig ivm standcorrectie. Zou het niet nodig, zijn dan zouden we er echt geen ijzers onder hebben. Geef mijn geld liever ergens anders aan uit
Een goede hoefsmid levert buiten goed werk ook heel veel plezier en een slechte kan je paard onherstelbaar verprutsen!!! Goed dat je de hoefsmid van de DA hebt genomen!
Succes!
arabiandevil schreef:en de hoefsmid zal ook nooit zo maar bij een paard ijzers d'r onder doen als het niet goed zal zijn dan zal hij wel ander advies geven( zoals jij bevoorbeeld) !!!

bruine schreef:vaak ligt het aan de eigenaar die zijn paard de blub in stuurt waardoor het beest zijn ijzers kwijtraakt en niet altijd aan de hoefsmid. zorg dat als je je paard los gooit de bodem droog is, is het 1 drek laat dan je paard binnen of ga er rustig aan de hand mee stappen. je zult zien dat het je heel wat verloren ijzers scheelt.
. Ik gooi haar nu los met springschoenen die tot op de grond gaan. Ze heeft begin dit jaar bij elkaar ook een paar keer ijzers gehad, de langste zat amper 2 weken. Nadat ze ze voor de zoveelste keer kwijt was, heeft ze de hele zomer zonder gestaan. Nu moest ze er toch weer aan geloven. Deze keer wat het wel erg, dinsdag kwam de smid, zaterdag allebei de ijzers eraf, raadsel waar ze gebleven zijn, volgens mij vreet ze ze op. Gelukkig heb ik een hele schappelijke smid. Ze staat nu al 5 weken op deze ijzers en met de springschoenen om gaat het echt een stuk beter, ook stond ze afgelopen tijd amper op de wei. De smid heeft de takken ook iets ingekort aan de achterzijde, zodat ze minder snel vangt. Het komt volgens haar vanzelf wel goed met ons knollie als ze wat ouder is
. Onze dame staat op ijzers om wat gecorrigeerd te worden, daarbij gaat ze volgend jaar in training en komt dan dagelijks in een trainingsmolen met harde ondergrond. Ws moet ze volgend jaar dus rondom op ijzers.arabiandevil schreef:en voorderest loopt hij er niet slecht op dus als het alleen is dat z'n ijzers er af vallen waarom zal ik ze er dan meteen aflaten halen als hij zo wel goed loopt en zonder ijzers niet....