Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
juval schreef:heeft de verzekering die schade wel vergoed Sorane?
En of jij wist dat de omheining goed was of niet.. juval schreef:heeft de verzekering die schade wel vergoed Sorane?

Sylvia schreef:De eigenaar van het dier. In de wet (artikel weet ik zo even niet) staat dat de bezitter aansprakelijk is. Ook leuk voor de verzorgpaardenkwestie: als ik met een paard een buitenrit maak dan ben ik niet de bezitter van het paard, ik ben 'houder'. De eigenaar is nog steeds bezitter dus aansprakelijk.
Voor wat betreft dat stalhouder-verhaal: maakt niets uit. Volgens de wet ben jij aansprakelijk, jij bent 'aanspreekpunt' voor evt. schade. Je kunt het best op de stalhouder proberen te verhalen, maar in eerste instantie ben jij aansprakelijk. Plus, het argument dat al vaker gegeven is: je zet je paard vrijwillig in een weitje met gammele omheining.
youngster schreef:Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik zal zeker met de stalgenoten en de stalhouder gaan praten hierover!

SpeedyCorsa schreef:youngster schreef:Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik zal zeker met de stalgenoten en de stalhouder gaan praten hierover!
Lijkt mij een goed plan, want ik (en dan kan ik voor Angelique ook
wel spreken volgens mij) ben het ook niet eens met de omheining!
Het gebeurd de laatste tijd wel erg vaak moet ik zeggen...
Ik wil gewoon geen paarden met gebroken benen of dikke wonden. Spreken we binnenkort dus maar eens af! 
Sjoert schreef:Mijn vader, stalhouder, zegt net dat voor zover hij weet dat het volgende geldt:
Wanneer je kunt aantonen dat de omheining slecht is (bv paarden breken regelmatig uit) of dat het uitbreken door de nalatigheid van de stalhouder heeft plaatsgevonden.... is hij aansprakelijk.
(maar of dit juridisch helemaal compleet/juist is weten we niet zeker.)
youngster schreef:Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik zal zeker met de stalgenoten en de stalhouder gaan praten hierover!

Ik wil gewoon geen paarden met gebroken benen of dikke wonden. Spreken we binnenkort dus maar eens af!