ik weet hoe t komt maar ze was overal snel aan gewend en reed er binnen een week al op (natuurlijk wel alles rustig opbouwen)
nu kan ze al heel veel natuurlijk valt er altijd nog wel wat te leren maar dat komt nog wel
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
_Marinke_ schreef:Owja moet dan ok even zeggen boe ik het gedaan heb he?
Nou in het begin eerst laten wennen aan het zadel door middel van aan de hand lopen en longeren, langzamerhand kwam het hoofdstel (eerst zonder bit, later met) dit ook door middel van aan de hand lopen en longeren. Toen heb een gewicht op het zadel gedaan (fietstassen met stenenNiet al te zwaar hoor) en dan in het begin aan de hand, en later longeren. Toen de shet zo goed en wel klaar was voor een ruiter (toen die 2,5 was begonnen, toen ze 3,5 was ong was ze pas klaar voor een ruiter!) Maar ze was dan behoorlijk leergierig, maar ze had ook dagen dat ze totaal niks wou!
(shet he?
) Maar ik heb het niet in de details verteld omdat zo'n beetje elke pony anders is, ik adviseer je om er iemand bij te halen die er verstand van heeft, en zelf al profesioneel is..