Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fun_Fun schreef:Laat een 2 jarige lekker van z'n weidegang genieten joh!!
Whisperke schreef:hhhmmm ook wel handig voor mij. Wat die van mij doet is koeien vervelen etc. Ze wordt gepoetst, mee gewandeld. En we zijn nu aan het oefenen met haar om der voetjes wat langer omhoog te houden zonder te hangen, want ze is soms wat vervelend bij de smid, ze meent dat ze na 10 sec klaar is!!
Fun_Fun schreef:Laat een 2 jarige lekker van z'n weidegang genieten joh!!
Saskia_ schreef:... Ik denk persoonlijk dat het juist goed is dat je dingen met hem gaat doen hoor ! Ik ga heus geen half uur per dag met hem oefenen e.d. maar een stukje met hem stappen, nieuwe dingen zien, kleine simpele oefeningen zijn toch prima ?...
... En wat je daarvan vind moet je zelf verder weten, maar ik ben toch echt wel van plan dingen met hem te gaan doen.Daarom vraag ik in dit topic ook om tips en niet om reacties dat ik hem in de wei moet laten staan want dat doet hij al bijna de hele dag.
Saskia_ schreef:jaa daar zijn we al mee bezig inderdaad en voetje gevenEn over een tijdje gaat hij wennen aan het bit, hij word van de zomer al 3 namelijk
Verder had ik zelf ook al het idee om hem over een ballkje te laten stappen als het luisteren aan de hand goed gaat. Zodat hij leert op te letten waar hij zijn voeten zet.
tienus63 schreef:Saskia_ schreef:jaa daar zijn we al mee bezig inderdaad en voetje gevenEn over een tijdje gaat hij wennen aan het bit, hij word van de zomer al 3 namelijk
Verder had ik zelf ook al het idee om hem over een ballkje te laten stappen als het luisteren aan de hand goed gaat. Zodat hij leert op te letten waar hij zijn voeten zet.
Dan heb je nog tijd genoeg, als hij nu in februari 3 zou worden, doe het lekker kalm aan met hem, zeker als een paard braaf is verknoei je ze het snelst omdat je dan veel te veel gaat doen.
Als je volgend jaar rond deze tijd hem hooguit 3x in de week aan het werk zet is meer dan genoeg.
@o0anouska0o;
Waar heb je dit in vredesnaam vandaan gehaald, dat dit werkelijk geschreven/ geadviseerd wordt. Vooral hetgene over zadelmak maken, longeren en inrijden bedoel ik dan.
Ik denk dat het absoluut niet verkeerd is, om je paard eventueel met allerlei situaties in aanraking te laten komen, maar als je een 3 jr. die uit de koppel komt maar de tijd geeft om nieuwe dingen te leren heeft hij er absoluut geen last van dat hij alleen maar paard heeft kunnen zijn. Meeste fokkers zorgen er tegenwoordig voor dat de veulens goed ingeprent de opfok ingaan.
Whisperke schreef:In het boek van monti roberts staan ook leuke dingen. Zoals t-touch wat je al noemde!! Verder lees ik een serie genaamd heartland. Heel leuk leesboek met zeer handige tips in!! Het gaat ook over bange paarden!! En ze beschrijven er ook nog in hoe je het beste kan doen, wel in leesvorm!!