Pony te koop maar bij handelaar die ik niet mag wat nu!?!?!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:37

Heej Rowan. . wij hebben wel interesse in je pony.. We hebben gezien hoe goed die het altijd doet op wedstrijden, en ik zoek een pony om wedstrijden mee te rijden. Mijn 2-lingzus en ik vinden het helemaal niet erg dat ie zo'n rara fratsen heeft .. dat halen we er wel uit ( lees: hebben we al bij 2 van de 3 andere pony's van ons moeten doen toen ze bij ons kwamen) die waren echt niet normaal druk, dus bij deze kunnen wij het misschien ook proberen..Dustin is echt een heel mooi paard!

Groetjes Lynn

Cemlys

Re: Pony te koop maar bij handelaar die ik niet mag wat nu!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:20

Ben je zeker dat het probleem niet medisch is. Klinkt als een paard met ook rugpijn nee serieus, als hij gelongeert is tot hij er bijna bijneer valt en wanneer je opstapt hij weer wegrent, zou kunnen dat hij pijn heeft.

milou1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:55

die tip hebben we vaker gegeven maar dat schijnt het niet te zijn...

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:15

Meisje verkoop je pony alsteblieft! Wat heeft het voor zin om jezelf te laten slopen? Als je hem verkoopt komt hij echt niet ergens terecht waar hij het heel slecht heeft! Zoek iemand anders om je pony te verkopen als je deze man niet vertrouwd en zoek je een betrouwbare pony! Als je straks in een rolstoel belandt ben je nog verder van huis! Het is niet het einde van de wereld als je pony een andere eigenaar krijgt. Met een beetje geluk komt ie ergens in de buurt te staan en kun je af en toe een keertje gaan kijken. Koop een braver paardje zodat je weer zin krijgt in rijden en er niet steeds met angs opstapt, dat werkt alleen maar averechts. Das alsjeblieft verkoop hem! Hij verdwijnt niet van de aardbodem en zal heus niet mishandeld worden, zeker niet als je een beetje in de gaten houdt waar hij heen gaat.

En ja ook ff helemaal na laten kijken voordat je hem verkoopt. Zo heb jij zekerheid en de toekomstige eigenaars ook.

BTW zie net dat amsolusa interesse heeft... idee?

milou1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:24

ik had ook al interesse voor een vriendin maar ik heb niks meer gehoord!

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:29

Misschien ff pb of mailen ofzo? Ze zal toch actie moeten ondernemen imo, want zo gaat het gegarandeerd fout...

Sily

Re: Pony te koop maar bij handelaar die ik niet mag wat nu!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:54

Na een half jaar kan (niet vaak maar het kan wel) het gebit weer aan een beurt toe zijn, kan verschillende oorzaken hebben, maar heb het toendertijd nagevraagd aan mijn tandarts en die zei dat het weleens voorkomt dat een paard na een half jaar in plaats van een jaar een check up nodig heeft.
Daarom doe ik ze uit voorzorg 1 keer in het half jaar.
Nakijken is toch gratis, alleen het vijlen kost geld.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 01:40

Al eens gedacht aan een andere rijwijze? Een westernzadel geeft je wat meer houvast. Overigens denk ik wel degelijk bij een dergelijke reactie aan een probleem met het harnachement, helemaal als het paard met het springzadel beter loopt dan met een dressuurzadel

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 01:49

geloof me western zadel geeft niet meer houvast als je het niet gewend bent!

Ik heb nog meer houvast op mijn dressuurzadel dan een westernzadel, puur omdat ik al meer dan 1000 uur op een dressuurzadel heb gezeten en een half uurtje op een westernzadel.
hihi

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 08:06

Heej allemaal,
Ik zal degene die intresse in de pony hebben PM en want ik mag hem zelf verkopen maar dan moet ik alles zelf doen maar voor een paard zullen me ouders niet meer bijleggen dat is de voorwaarde.
Ik heb nu ook weer op dustin gereden met dressuurzadel en er was niks aan de hand.
Dat hij te weinig weidegang krijgt zal niks mis mee zijn want hij staat van 's morgens tot 's avonds in de wei(1,1 hectare zal wel genoeg zijn toch )
Ik heb iets van 1,5 jaar lang op me springzadel gereden en nu pas iets van 6x op men dressuurzadel dus daar voel ik me veel zekerder op.
De pony is mij waarschijnlijk ook een beetje aan het uitproberen geweest(na 2 jaar )en tjah aan mij heeft die een makkelijke aangezien ik niet erg vlug ben(door het breken van mijn rug 2 jaar geleden).
Ik zal iedereen mailen die serieus intresse heeft..

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:15

fijn om te horen! Succes met het vinden van een nieuwe pony

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 18:45

@ woodstock: Het word waarschijnlijk un paard (het liefst een andalusier of fries maar een ander mooi en leuk lief paardje is ook goed )