Hoe doucheprobleem oplossen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe doucheprobleem oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:39

Dat hij achter je aan loopt de wasplaats op en dat je hem dan laat omkeren en dat je naast hem staat. Ik zet mijn paard nooit vast op de wasplaats. Ik doe de 2 kettingen aan elkaar zodat er een lijn ontstaat. Hij staat dus los op de plaats anders komt er bij hem ook paniek als ik zijn hoofd vast zet.

Ik loop altijd enge dingen vooruit met mijn paard en dan durft hij mij wel te volgen en als ik dan een emmer met lekkers bij mij heb, is de emmer wel het belangrijkst. Nu nog steeds gaat hij niet de vrachtwagen op als ik niet helemaal tot aan het begin mee loop, kennelijk is dat eigen initiatief toch te eng. Hoop wel zo ver te komen, want dan kan ik eindelijk eens alleen op pad.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 21:45

russel schreef:
Dat hij achter je aan loopt de wasplaats op en dat je hem dan laat omkeren en dat je naast hem staat. Ik zet mijn paard nooit vast op de wasplaats. Ik doe de 2 kettingen aan elkaar zodat er een lijn ontstaat. Hij staat dus los op de plaats anders komt er bij hem ook paniek als ik zijn hoofd vast zet.

Ik loop altijd enge dingen vooruit met mijn paard en dan durft hij mij wel te volgen en als ik dan een emmer met lekkers bij mij heb, is de emmer wel het belangrijkst. Nu nog steeds gaat hij niet de vrachtwagen op als ik niet helemaal tot aan het begin mee loop, kennelijk is dat eigen initiatief toch te eng. Hoop wel zo ver te komen, want dan kan ik eindelijk eens alleen op pad.

Dus je bedoelt met zijn hoofd naar de ingang staan?
Mij durft hij wel in veel dingen te volgen,alleen bij het douchen niet
Ik kan hem los laten,hij volgt me zo.Tijdens het stappen kan ik hem bij wijze van spreken loslaten(hou wel het touw vast in geval VAN)terwijl hij bij de eigenaar een tijdbom is.Maar ik moet hem wel in het oog houden als we voorbij de mesthoop komt,hij speelt daar graag in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:03

Dan is hij gewoon echt bang. Een keer uitgegleden of zeep in zijn ogen, niet los kunnen komen toen hij trok aan het halster. Je weet het nooit. Als je langsloopt steeds even stilstaan bij de wasplaats, laten kijken, laten ruiken, eventueel een stapje naar binnen en dan weer verder lopen, zadelen, naar de wei of naar stal. Ik denk langzaam opbouwen tot steeds wat meer. Zoals je het ook met de trailer zou doen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 13:24

russel schreef:
Dan is hij gewoon echt bang. Een keer uitgegleden of zeep in zijn ogen, niet los kunnen komen toen hij trok aan het halster. Je weet het nooit. Als je langsloopt steeds even stilstaan bij de wasplaats, laten kijken, laten ruiken, eventueel een stapje naar binnen en dan weer verder lopen, zadelen, naar de wei of naar stal. Ik denk langzaam opbouwen tot steeds wat meer. Zoals je het ook met de trailer zou doen.

Ik wil niet aanvallend overkomen maar waarom is hij volgens jou bang?
Kan het niet zijn dat hij gewoon geen zin heeft ofzo?Of een hekel heeft aan water of zou hij dan anders reageren?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 13:26

Want dan snap ik niet waarom hij er wel bij de staleigenaar er wel mee direct in gaat en met ons niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:49

Doet zij het op een andere manier? Een paar keer samen met haar doen? Het lopen met een paard is heel bepalend. Toen ik pas mijn paard had, had hij totaal geen respect voor mij, dat heeft even moeten wennen. Lichaamstaal is het enige waar ze naar kijken, volgen, vertrouwen of niet volgen, hangt af van de lichaamstaal die de leider uitstraalt. Als jij geen leider uitstraalt, zal je paard eigen initiatief nemen, tot over je heen lopen tot je niet vertrouwen. Wist je natuurlijk al, maar wellicht zie je zelf niet waar het fout gaat.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 22:40

russel schreef:
Doet zij het op een andere manier? Een paar keer samen met haar doen? Het lopen met een paard is heel bepalend. Toen ik pas mijn paard had, had hij totaal geen respect voor mij, dat heeft even moeten wennen. Lichaamstaal is het enige waar ze naar kijken, volgen, vertrouwen of niet volgen, hangt af van de lichaamstaal die de leider uitstraalt. Als jij geen leider uitstraalt, zal je paard eigen initiatief nemen, tot over je heen lopen tot je niet vertrouwen. Wist je natuurlijk al, maar wellicht zie je zelf niet waar het fout gaat.

Ik besef maar al te goed dat je je 'groter' moet opstellen naar een paard toe:dat jij de leider bent en niet hij!

Ik zie niet waar het fout gaat,anders had ik eraan kunnen werken
Ik zie geen angst maar meer geen zin,maar toch,ik twijfel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:06

Ik denk dat dat geen zin niet opgaat. Als hij steeds wat lekkers krijgt als hij daar gaat staan, is dat lekkers voor hem de reden daar naar toe te gaan. Veel mensen denken dat ze op de juiste manier met hun paard lopen, maar net nog niet dat kleine pietsie erbij. Ik ken je paard ook niet, dus ik weet ook niet of hij goed is opgevoed, paardegrapjes heeft, je op dat moment net even niet genoeg snapt.

Ik heb pas een dvd van Klaus Hempling gezien en hoe hij als leider met die paarden omgaat, wouw ik wat zal ik dat graag zo doen. Met een los touw om de hals laat hij een witte hengst schouderbinnenwaarts om hem heen doen in volledige verzameling. Van zo een video kun je dat niet leren, maar er is nog een hele lange weg hoe met paarden te lopen, wat lichaamstaal voor een paard is. Wat wij doen is pienuts en vaak door afdwingen aangeleerd. Wat hij doet is met zijn lichaam vreemde bange paarden iets vertellen te gaan doen......