hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 11:23

Na wat ponyritjes aan een touwtje mocht ik voor mijn 9e verjaardag eindelijk tien lessen bij Ponycentrum Elzenhof op Texel. Mijn eerste les was op een exmoorpony Rocco. De 10e les mocht ik een strandrit maken. Weer thuis mocht ik lessen gaan nemen bij Manege de Krimhoeve in hoenderloo (nu veluweranch) waar ik me meldde met de mededeling dat ik kon stappen, draven en galloperen waarop ik aan de longe gezet werd Haha! Daarna vele jaren les gehad op verschillende maneges, verzorgpony's, huurpony's, ponyclub, bijrijdpaarden en pony's en nu na 20 jaar mijn eigen ijslander.

someone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 11:40

Mijn zus reed al een paar jaar en op het einde van de les mocht ik er eens op zitten.en toen ben ik begonnen paardrijden!! Party!!

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 12:57

Toen ik zeven was ben ik op de manege die naast de camping waar we die zomer waren, begonnen. Na die zomer hebben mijn ouders naar een andere goede manege gezocht en zo ben ik op de stal terechtgekomen waar ik nu, 21 jaar later, mijn eigen paardje heb staan!

Heb tot twee jaar geleden altijd met veel plezier manegelessen gereden en nu geef ik er zelf les omdat mijn instructeur (jawel, die van 21 jaar geleden) op dit moment ziek is.
Ik denk dat ik de rest van m´n leven op deze stal blijf staan!! Heb er zoveel geleerd en plezier gemaakt. Ook buiten paardrijden om; veel kattenkwaad uitgehaald, altijd hutten bouwen in het bos, mijn eerste vriendjes gehad en noem het zo allemaal maar op. Je begrijpt dat ik nog steeds superblij ben dat m´n ouders toen deze manege uitgezocht hebben!

fabpannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:36

heeii nou m'n moeder had een nieuwe vriend en daar stonden allemaal paarden enzo en toen kwam mijn oppas en die had ook 2 eigen pony's die zette ze bij ons neer en zo werden het half mijn pony's enzo maar nu zijn ze gescheiden en rij ik alleen nog maar op de manege maar ben verhuist en daar stonden ook pony's enzo en daar rij ik ook af en toe op en nu onderhand rij ik 8 a 9 jaar.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:11

Op de manege als 6- bijna 7-jarige spruit. Ik heb op maneges gereden tot mijn 14e en toen had ik het gehad met maneges. Ik leerde niks meer en ben toen op zoek gegaan naar een verzorgpaard. Inmiddels is dat verzorgpaard nu al bijna 3 jaar in mijn bezit..

DaisyKick14

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:16

Toen ik 4 was wou ik al paardrijden en toen ik 8 was mocht ik eindelijk rijden op de manege Alphense Ruiters (dat nu helemaal veranderd is in een top manege) Toen ik 11 was mocht ik een paardje verzorgen Kick een geweldig paardje <3 Hij was pas 4 toen ik begon op hem te rijden en 5 toen ik hem ging verzorgen echt een droppie! :') Het leukste van alles was nog dat ie zo'n dwarrel was en ik hem bijna alles moest leren echt gewelig, ik ben nu 14 en doe hem nogsteeds op de Alphense Ruiters :)

Daffodil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:46

Een vriendin haalde me ver om te beginnen. Wou altijd al paardrijden, maar het kwam er nooit van. Vooral omdat ik op een gegeven moment het gevoel had te oud te zijn. Gelukkig toch gedaan :)

Sponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:48

Ik wilde op me 8e graag paardrijden en mocht beginnen van me ouders, ik vond het heel leuk.
Ik kreeg verzorgpony's en nu rijdt ik al 5 jaar en heb ik de allerliefste pony Kelly als lease pony.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:51

Ik begon toen ik 7 was op een manege!.. Daarna ben ik eene pony gaan verzorgen, die verhuisde helaas. Toen een merrie soort van geleased om het zo maar even te zeggen :).. En daarna mn eigen paardje gekregen!.. Helaas is die verkocht.. En nu weer opzoek naar een lief paardje voor mezelf :D..
Dat is mijn paarden tijdlijn!

anne_lynn99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:09

Ik ben begonnen op een manege toen ik 8 was. Ondertussen rij ik nu op m'n 3e manege omdat de eerste 2 allebei stopten. Maar het is de leukste manege tot nu toe en rij nog steeds met veel plezier! :)

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:24

toen ik acht werd heb ik paardrijden voor mijn verjaardag gekregen. anderhalf jaar later kreeg ik de shetlander van een nicht want zij ging op kamers. een tijdje later een shetlander veulen van mijn buurman. omdat ik te groot werd voor de shetlander kochten mijn ouders een e-pony voor me. een kennis van ons ging verhuizen en zij wou haar fries graag aan ons verkopen. dus ondertussen heb ik ook een fries. helaas is de shetlander weer terug naar mijn nicht gegaan. ik hoop binnenkort wedstrijden te gaan starten met mijn fries :)

Fritsie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:09

Toen ik 7 jaar was ben ik met een vriendin zo op talenkamp geweest voormiddag Frans en namiddag paardrijden :) Aan het einde van de week had ik het te pakken en ben gaan lessen op een manege :)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:10

Perongeluk een verzorg pony gekregen.. Hield totaal neit van pony's en wist er niks van af :p Nu 3 jaar later heb ik mijn eigen paard en rijden we M dressuur XD

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:21

Op een Shetlander van mijn opa

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:27

Tsjah, volgens hedendaagse begrippen op geheel onverantwoorde wijze :D Op een onbeleerde shetlander van de buurman, zonder cap. Toen ik goed kon rijden en na tig keer vallen het nog steeds leuk vond, kreeg ik een cap! Mijn cap (inmiddels wel een andere ;)) draag ik iedere dag met trots!

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:08

Op de manege, na heeel lang zeuren :D Ik was denk ik 8/9 jaar.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:18

27 jaar geleden was ik 8. Toen speelde ik voor ons vakantiehuisje op de Veluwe en daar kwam opeens een pony voorbij. Ik riep mijn moeder, mam er zijn hier páárden!!
De paarden bleken bij de campingmanege te horen. Ik wilde ook wel eens paardrijden en toen mocht ik op les. Op de pony die ik langs het huisje had zien lopen. Een vliegenschimmeltje, heel lieve kinderpony genaamd Fifi.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:30

Mijn mama had het voorgesteld :j
Mijn zusje van 9 was nogal hyper, en mama had van iemand gehoord dat paardrijden hielp om rustig te worden. En ik mocht mee, want ja, ik als dierengek. Het was privéles van een meisje van 17, en A en een C-pony had die ze gebruikte voor lesjes. Mijn zusje is na een half jaartje gestopt. Ik vond het daar niet meer zo leuk dus ben ik naar de manege gegaan. Daar heb ik een half jaartje gereden maar kvond er echt niks aan! Nu rijdt ik bij een patiënt van mijn mama, en supertoffe madame! Net een jaar !

En mijn mama, die heeft spijt dat ze het heeft voorgesteld :D

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:34

:) gewoon door een boer er op gezet toen ik een jaar of 11 was twee huizen veder was dat en op mijn 12 af en toe een paard huren. dat kon toen nog zonder ruiter rijbewijs. zo simpel kan het zijn :j
gr aj

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:36

We hadden al stuk of zes paarden lopen toen ik geboren werd. Toen ik 1 was kwam er een shet.
Daar spelenderwijs mee opgegroeid. En ook naar de club en wedstrijdjes. toen ik 11, was kwam er een sportpony. Welsh type K. Daar veel wedstrijden mee gereden, en heb nu een welsh cob :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:36

Er stond plots een pony voor de deur die m'n ouders blijkbaar voor me gekocht hadden :')

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:39

Ik ging wel eens met een vriendin van mijn broer mee die had 3 shetjes, en daar leerde ze mij op rijden ik was toen een jaar of 8/9?
tot dat een shetje het op een rennen zetten de appelboomgaard in met mij erop.. ( ik eindige aan een boom :(:) )
Toen ben ik er nooit meer heen gegaan.

en ik ben vorig jaar februari weer "begonnen" (ik was 18 )
ik ben toen naar een pensionstal verhuisd ( een chaletje op het terrein)
daar gaf de eigenaresse mij les.

Ik ben toen in Mei weer verhuisd, en moest dus stoppen. ( en nu 19 haha )
en als het goed is ga ik eerdaags weer beginnen :) ( bij FahyaFemke )

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:23

Ik was 6.5 en alle meisjes in mijn klas reden paard.
Ik ging een keer mee en ja paardenvirus :)
op mijn verjaardag mijn eerste les :)
en 15 februari als ik jarig ben rij ik dus 8 jaar :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:26

toen ik 7 was op de manege :)
4,5 jaar gedaan

toen tussenstop gehad van 7 jaar
tussendoor op vakanties wel ALTIJD gaan rijden.

nu rij ik weer iets meer dan een jaar ( ben nu 18,5 )

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:27

Ik vond paarden sinds kleins af aan al geweldig.
In mijn familie reden mijn nichten ook paard, en mijn oma en moeder vroeger ook.
Voor mijn 5e verjaardag kreeg ik paardrijlessen cadeau.
En sindsdien... Zijn paarden niet meer weg te denken uit mijn leven. :D