Nieuwe Bit? Wat vind jij ervan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:28

Marja1988 schreef:
ik heb m ook nog niet maar staat er dit keer een stuk in over de polocrosse? we hebben nl een tijdje geleden een reportage gehad... ben zo benieuwd naar het artikel!

Jooooo ik sta erin met een fotoooooo! blz 88 net een geel hesje naast een schimmel!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:34

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 14-03-22 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xxappiexx

Re: Nieuwe Bit? Wat vind jij ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:11

In die laatste stond de zoveelste trailertest.... ik vind het blad ook steeds lechter worden en denk ook niet dat ik hem nog elke maand ga kopen.

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:15

Meestal krijg ik hem op zaterdag, dus ben benieuwd of ie morgen in de bus ligt. Mijn abbonement is ook opgezegd, simpelweg omdat ik het zelf moest gaan betalen en ik daar het geld niet voor over heb.

Tjitx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:36

ik ben erg benieuwd hoe die nu is, ik vond de bit al niet helemaal geweldig meer en ben overgestapt naar de hoefslag, maar eigenlijk kocht ik m nog wel elke maand omdat ik zo graag paarden tijdschriften lees....ik heb net de 'dressuur' binnen en ik moet zeggen dat ik die wel erg leuk vind vooral de artikelen over trainen!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:42

Nou ik heb hem dus ook even doorgebladerd en stukjes gelezen, maar ik ben niet echt enthousiast geworden.

Het nieuwe logo zou volgens hun 'stoerder' ogen, maar ik vind het juist meer penny geworden. Dat andere had iets sjieks vond ik.

Ik vind de indeling ook heel raar geworden, een agenda halverwege en een aan het eind, de brievenrubriek is kwa indeling nou ook niet je van het geworden.

Laat ik het zo zeggen: ik ben niet verdrietig dat ik mijn abo heb opgezegd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:22

De indeling vind ik niet je van het maar op zich vind ik het best wel leuk ja..
Ik wil er zoiezo nog een blad bij wordt waarschijnlijk de amazone..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:08

*heeft het bit nog steeds niet ontvangen van november *

SaskiaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:10

Ik vond het eigenlijk nog wel meevallen, ik dacht het erger maar viel me nog mee. Polocrossen lijkt me overigens wel erg leuk

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:38

Ik heb een abbo gekregen voor sinterklaas
Vind de ''nieuwe vorm'' minder chique en de bladzijdes ook. Van mij zou er dan ook wel wat van de prijs af mogen.....

xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:42

Ik heb em nog niet gezien, maar ik vind Bit sowieso tegenwoordig minder. Het was altijd boordenvol info over medische dingen, vervzorging, voeding, rijtechnische dingen, nou worden het herhalende trailertesten en zelfs mode, idd richting Amazone. Erg jammer!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:44

ik heb geen abbo meer, na 1 jaar wilde ik wel weer eens iets anders
maar nu wil ik hem wel weer eigenlijk.dus ik ga hem wel kopen, als hij bevalt wil ik weer een abbo

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:46

de amazone is trouwens wel goed, mooie dikke bladzijden ook, en staat veel info in!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:11

Het formaat is inderdaad een stuk handiger.
Ik vind de inhoud een beetje wisselend. Er staan soms hele leuke dingen in, maar ook vaak dingen die me totaal niet interesseren zoals bijvoorbeeld die trailertests, intervieuws met bekende ruiters enz. En veel te veel reclame.
Maar van de paardenbladen die er zijn vind ik het wel de leukste.
Hoefslag vind ik niet leuk(ben geen wedstrijdruiter)amazone vind ik ook niks en de penny fase ben ik ook wel voorbij. Dus dan maar Bit.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:30

Soeskia schreef:
Ik vond het eigenlijk nog wel meevallen, ik dacht het erger maar viel me nog mee. Polocrossen lijkt me overigens wel erg leuk

Kom een keer trainen zou ik zeggen Was het stukje duidelijk?

Het logo van de bit vind ik ook minder geworden inhoudelijk heb ik nog niet echt gekeken..

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:40

Het andere formaat is me niet eens opgevallen
Maar ik vond hem niet minder dan anders. Maar dat ligt er misschien ook aan dat er weer aandacht is besteed aan endurance en dat is nou eenmaal mijn favo sport

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 00:45

ik vind nog steeds dat er teveel advertenties instaan ( heb ze geteld.. 63 pagina's!!)
wel vond ik dit keer het stuk over dat polo gedoe en het kritische stuk over te jong ingereden paarden erg goed en leuk om te lezen. maar merk wel dat er elke keer minimaal 3 pagina's mode instaat. beetje jammer, daar betaal ik natuurlijk niet voor.

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 09:56

vind het bit ook niets meer. ik las ze een tijdje geleden wel maar nu...... veel te veel reclame.
Ik ben geabonneerd op het blad amazone, maar ik vind de meeste artikelen ook geen enkele diepgang hebben. Ze hadden laatst een modespecial, maar in een ander onderwerp hadden ze een amazone gefotografeerd die echt niet netjes was qua kleding. En ook het laatste rijtechnische onderwerp vond ik er ook geen correcte foto's die ze erbij geplaatst hadden. Erg jammer
Laatst bijgewerkt door Barco op 10-12-05 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 09:58

Zo te lezen moet Bit in elk geval helemaal geen trailer tests meer publiceren!

Helaas vind ik ook de kwaliteit al een tijd lang achteruit gaan. Zeker van de laatste paar nummers. Ik zit bepaald niet te wachten op meer foto's en minder tekst!
Ook de al eerder genoemde oppervlakkigheid, stoort me meer en meer.

Het artikel bijvoorbeeld in de nieuwe Bit over de belasting van jonge paarden. Er wordt tig keer herhaald dat je je eigen jonge paard niet moet vergelijken met een jonge hengst die het verrichtingsonderzoek heeft gedaan. En dat je veel paarden die op jonge leeftijd gepresteerd hebben, een paar jaar later niet meer terug ziet. Dat je rekening moet houden met niet alleen de lichamelijke maar ook de geestelijke belasting van een paard. Dit is in een paar zinnen, waar het in Bit 2 pagina's over gaat, maar ik ben niets wijzer. Er worden een paar inkoppers neergezet. Maar feitelijke informatie blijft uit. Terwijl je heel veel boeiends over te schrijven valt.

Ook lijkt het of ze meer en meer door hun onderwerpen raken en soms niet zo goed meer weten waar ze nog over kunnen schrijven.

Erg jammer, want ik vond het altijd een erg leuk blad om te lezen. Ik las Bit altijd van A tot Z. Maar nu zie ik dat ik de vorige Bit nog niet eens voor de helft heb gelezen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:06

Heb em niet gezin ben wel erg benieuwd.
Dus er is een nieuwe opzet enzo?

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:51

Ga mijn abbo ook opzeggen. Wel pas in Juni volgens mij.
Voorheen vond ik het echt geweldig om te lezen met leuke nummers. Nou blader ik hem door, lees ik meteen de manegetest. En dan de volgende dag ga ik wat artikkels lezen.
Het stuk over het interview met de man op een van de eerste paginga's heb ik halvere wege weggebladerd. Vond er niks aan. Heb nog een keer gebladerd en weer weg gedaan. Denk niet dat ik deze week echt veel ga lezen. Het mag wel wat anders worden. Andere artikelen. Met ruiters intresseren mij niet zo. Ik vond die stukken van mensen die rijden en dan iets fout doen. Dat vind ik leuk. En niet welke handtassen erin zijn.

Heel jammer, maar hier betaal ik niet voor.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:43

Ik vind het nieuwe logo van het Bit ook niet echt een verbetering, maar het nieuwe formaat van het Bit juist wel.
Ben in ieder geval blij dat de Manegetest nog steeds een vaste rubriek is.
Wat ik graag meer in het Bit zou willen lezen, zijn bijvoorbeeld reisverslagen van ruitervakanties, of zoals een tijdje geleden in het Bit stond een artikel over Gert-Jan Bruggink die aan drie ruiters les gaf en daarna zelf op de paarden ging rijden. Of inderdaad artikelen met tips waar je wat mee kunt, zoals laatst bijvoorbeeld hoe je verantwoord stallen uit moet mesten in verband met rugproblemen e.d.
Ik hoef in ieder geval géén modereportages of trailertests te lezen!

Wat de hoeveelheid advertenties betreft, stoort het me soms ook dat er net zoveel reclame in staat als paardenartikelen. Maar zonder die advertenties zou het Bit waarschijnlijk nog duurder zijn. Dus tja, da's kiezen tussen twee kwaden.

Maar volgens mij stond in het Bit ook een mailadres gegeven waar je een mail heen kon sturen om te vertellen wat je van het nieuwe Bit vind. Als iedereen dat zou doen, dan weet de redactie in ieder geval wat volgens de lezers verbetert kan worden... en als ze slim zijn, doen ze daar ook iets mee . Als je geen mail stuurt, weten ze sowieso niet óf en wát verbetert moet/kan worden.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:56

Moet hem nog halen volgende week bij de Bruna

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:40

Ik heb hem gisteren ook ontvangen, en hij is idd nu handzamer, das wel een +puntje, verder is de lay-out wat anders, maar als ze het niet hadden opgemerkt, had ik het zelf ws niet eens gemerkt..
Verder vind ik het nog steeds het meest interessante blad wat er momenteel te verkrijgen is. De hoefslag is leuk als je in de sport zit, verder herhalen die ook elk jaar hetzelfde, en het blad zelf vind ik niet mooi.
De BIT is gewoon een mooi blad, mooie foto's, mooi papier, en daar komt dan bij dat het veel reclame in staat, vind ik niet zo gek als je de kwaliteit bekijkt, ik denk dat de artikelen ook niet goedkoop zijn, als je ziet waar ze hun info allemaal vandaan halen. Alleen die manege-test.... hij is geweldig, hoor, maar ze komen nooit in de randstad...en ik ben na 128 nummers nu wel eens benieuwd wat ze van de stallen in mijn omgeving vinden...
Maar de reclame, ach, ik stoor mij er niet zo aan, liever zo'n mooi blad met een berg reclame, dan zo'n 'vodje' als de hoefslag, en voor die € 63... prijs/kwaliteit verhouding is imo prima.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:14

Er staat niet dat er minder tekst in het blad staat maar minder tekst op één pagina...(nou heb ik niet geteld of het blad dikker is geworden of niet)