langs de weg in het donker?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

meisje23

Re: langs de weg in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:31

hoi hoi
ik moet ook regelmatig over een drukke weg in het donker, gebruik dan:

4 reflecterende bandage's(gewoon met klitteband)

reflecterend hesje

aan beide laarzen een lampje aan de buitenkant van de laars(knippert)

reflecterend deken(moet ik nog binnen krijgen gekocht op bokt)

hoop zo toch zichtbaar genoeg te zijn.....

Vonnie84

Re: langs de weg in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:51

annuh schreef:
ik heb een reflecterend vestje voor mijzelf en voor mn pony een reflecterende band om dr buik, voor dr borst en voor om dr voorbeentjes, is het nu veilig om in het donker te gaan wandelen? ik zie geen andere oplossing meer om mn pony weer een beetje rustig te krijgen..

Ik persoonlijk zou om alle 4 de benen refecterende dingen doen. Zodat je kunt zien dat het een 'ding' is met 4 benen. Mocht je paard dan weg schieten, dan kan iedereen zien waar de benen blijven

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 17:23

heb het nog steeds niet aangedurfd.. maar ga eerst van die knipperende lampjes halen voor aan mn armen.. en inderdaad nog 2 bandjes zodat ik ook voor dr achterbenen heb, en zat er ineens aan te denken dat niemand haar van achter goed kan zien dus misschien nog iets voor dr staart ofzo... een uitrijdeken zou echt perfect zijn maar die zijn echt nergens te vinden zo klein

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:13

Een fleecedekentje niet?
mmh.. dan zou je ehm.. sja
iets in de staart binden lijkt me niet fijn voor het beestje, welke maat zou je evt nodig hebben? dan zoek ik even mee
Edit:
Gewone winterdekentjes zijn er wel in die hele kleine maat toch? Als iemand die maat op wil meten, misschien kan ik dan een fleecedekentje voor je maken?

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 08:59

ja kwa dekenmaat heb ik ondermaat 110 cm bovenmaat weet ik niet, dat zou ik op moeten meten maar heb je fleecedekens in reflecterend materiaal dan?

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:42

annuh schreef:
<knip>
heb je fleecedekens in reflecterend materiaal dan?

Nee en bovendien heeft een deken niet zoveel zin, de mensen die je moeten zien, komen vanachteren en van voren. Wat wel kan is een staartriem nemen (als van een tuig) en daar iets reflecterend aan doen.
Bedenk dat de wet je VERPLICHT verlichting te voeren (wit of geel voor en rood achter), je bent wettelijk gezien bestuurder. Knipperlicht is wel leuk, maar de wet schrijft constant brandende verlichting voor. Zorg er dus voor dat je dat in ieder geval hebt! Alle andere ideeën zijn verder wel nuttig en zinvol, maar al ben je een aangeklede kerstboom, als je niet de wettelijk verplichte verlichting voert kost je dat 120 euro boete!!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:49

Bedankt voor de tip, dan toch maar zo'n lampje met rottige sluiting aanschaffen.

Mijn deken is overigens goed zichtbaar van achteren, hij is eigenlijk te groot voor mijn paard: valt zo'n 20 cm over de staart heen en naar binnen toe.