Hoe in beweging krijgen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:06

nou ik vind het niet verantwoord dat je chloor gaat gebruiken bij je paard zet hem in soda met warm water en daar een half uur in laten staan soda trekt de rotzooi eruit.
ga veel op het harde lopen en niet in de bak losgooien want het harde stimuleert de bloedsomloop.
wil die niet lopen neem dan nog een paard mee zodat hij kan zien wat de bedoeling is neem nog een 3de persoonmee met een zweepje die achter je veulen gaat lopen en hem een flinke tik geeft als het blijft staan,doe dit dag in dag uit en blijf vooral volhouden!
geef je 1x toe word het steeds moeilijk, het probleem wat je nu dus al hebt jullie zullen hier beide doorheen moeten.
En als hij het goed doet beloon hem dan ook uitbundig desnoods met iets lekkers.
Het lijkt me geen fijne situatie voor jullie beide,
Veel sterkte!

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:16

onley schreef:
nou ik vind het niet verantwoord dat je chloor gaat gebruiken bij je paard

Mijn pony was rotstraal aan het ontwikkelen, en mijn hoefsmid raadde aan, chloor met water te mengen, en dat elke dag op de hoeven sprayen.
Werkt super goed!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:35

onley schreef:
nou ik vind het niet verantwoord dat je chloor gaat gebruiken bij je paard zet hem in soda met warm water en daar een half uur in laten staan soda trekt de rotzooi eruit.

Weet jij wel hoe agressief soda is? Dat doet echt niet onder voor chloor. Chloor werkt sterker desinfecterend, en dat is bij rotstraal wel zo prettig.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:35

Inderdaad Ibbel, soda is ook erg agressief.
Als je een zwerend wondje hebt en je maakt het schoon met soda dan is het niet voor niks dat het zo prikt.
Maar het maakt het wel schoon, maar chloor werkt denk ik beter.

@Onley, ik denk ook niet dat ze pure chloor op de hoeven van d'r pony gaat doen, ze verdund het heus wel.
En wat betreft het advies van wandelen zou je de rest van het topic iets beter moeten lezen.
Want hij is niet onder de indruk van zwepen (zei de TS zelf) dus een zweepje meenemen met wandelen is voor haar geen optie.
En om nou een paard helemaal in elkaar te rossen omdat hij dan misschien wel loopt? dat vind ik een beetje een erg harde aanpak.
Maar het idee van een paardje meenemen met wandelen is wel een goed idee, ik weet niet of ze dit al geprobeerd heeft?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 20:46

Op aanraden van de dierenarts pure chloor in de straal spuiten. Het word echt gebruikt als laatste redmiddel maar de dierenarts heeft van meerdere mensen gehoord dat het ook daadwerkelijk hielp.

Ik zal dan inderdaad met hem over het harde gaan lopen.

Pijnstillers wil ik eigenlijk niet aan. Hij is pas 1.5 jaar lijkt me niet gezond.

Hij heeft vandaag met het rutiertje van mijn andere paardje een half uur gespeeld. Nog steeds elk rondje weer een paar minuten stilstaan maar hij leek het leuk te vinden. Dus ze gaat dat in ieder geval 2 x in de week met hem doen. Dan is hij in ieder geval in beweging.

We gaan straks ook op vakantie, ze komen dan in een bak te staan met een hele goede bodem, de bak is daar het hoogste punt, dus we hopen dat met intensieve behandeling de rotstraal dan ook minder word. En dat hij misschien ook met de andere paarden daar wil spelen.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:15

Maar wat nou als pijnstiller het voor hem fijner maken? en dat hij dan kan 'genezen' en dan uiteindelijk zonder kan?
Als dat nou zou kunnen zou je het dan ook niet doen?

Wel leuk dat hij met bryony gespeeld heeft, misschien vind ie haar gewoon liever als jou hihihihi

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 22:11

Hihi, ja zou wel aso zijn als dat zo was.

Denk als pijnstillers een optie was de deirenarts daar wel over begonnen was.

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:16

Tja, ik zou toch dieper ingaan op waarom hij die rotsraal heeft.Paard heeft nu pijn en wil daarom niet lopen.Indien de pijn weg is heb je kans dat hij niet zo lui meer is.

Ik zou het zoeken in hem helemaal laten doormeten( denk aan algehele weerstand) bv bij Eric Laarakker.

Waarom heeft hij het wel en je andere paard wat dezelfde ondergrond onder zijn hoeven heeft niet? Zeker voor een jong paard niet gewoon.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 21:37

Hij is extra gevoelig voor rotstraal omdat zn hoeven smaller waren als normaal of zo. Heb niet het hele verhaal mee gekregen. Hij loopt ook altijd in de blub mn andere paard loopt er altijd omheen, dat zal ook wel iets meespelen.

linneketeut

Re: Hoe in beweging krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:42

Misschien een stapmolen?
heeft veel effect
zet hem er een uurtje in op de stap stand..
word ie niet zo moe maar beweegt tog veel

voor rotte straal he..
daar heb je ook spul voor om dr op te smere
da hadde wij in ieder geval

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 21:50

Stapmolen is geen optie. Ik heb er zelf geen ruimte voor en op mn werk hebben we ook geen stapmolen. Dus ik zal toch echt zelf met hem moeten gaan stappen.