Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:Ik hoop dat mijn paarden me niet voor deze keus stellen, en gewoon vanzelf gaan.
xxRavernaxx schreef:Ik zou mijn paard echt nooit naar de slacht kunnen brengen. Ik zou haar laten inslapen. Je kan toch niet het paard waar je van houdt laten slachten en op laten eten. Nee mij niet gezien, maar respecteer ieder zijn eigen mening.

KarinvdM schreef:xxRavernaxx schreef:Ik zou mijn paard echt nooit naar de slacht kunnen brengen. Ik zou haar laten inslapen. Je kan toch niet het paard waar je van houdt laten slachten en op laten eten. Nee mij niet gezien, maar respecteer ieder zijn eigen mening.
Na het inslapen moet je paard naar de weg gesleept worden, vervolgens komt Rendac en wordt je paard met een grijper opgepakt en in de laadbak "gelegd". Vervolgens moet het lichaam er bij de destructie weer uit, dat gaat ook niet zachtzinnig. Ten slotte wordt het beestje vermalen tot oa lijm.
Is slachten en opeten erger?
merrieveulen schreef:DraakjeII, na het in het hoofd schieten van die pin is het paard vaak nog niet dood, omdat de pin eigenlijk te klein is voor het hoofd van het paard. soms moet er wel 3 keer geschoten worden. plus dat ik het een barbaarse manier vind van het doden van een trouw dier.
Snowytje schreef:Volgens mij weten ze het als ze naar de slacht gaan, ik heb verschillende verhalen gehoord van paarden die weigerden de trailer op te gaan.