dierengesprekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Re: dierengesprekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:43

Ik geloof er ook in maar ik blijf wel nuchter. Ik heb door 3 verschillende bokkers een gesprek laten doen (niet als test overigens al hebben ze toevallig alledrie hetzelfde paard gesproken op verschillende tijdstippen) van een stuk of 5 dieren. 2 bokkers kwamen met zeer goede gesprekken waar echt dingen in stonden die ze echt niet hadden kunnen weten (in 1 geval moest ik wat dingen zelf navragen ) en waar ik echt wat aan had . De derde bokker kwam echt met een heel wazig gesprek aan zetten waar amper een touw aan vast te knopen was .

Mijn vriend staat er ook heel sceptisch tegenover maar zelfs hij was overtuigd. Alleen bij die ene bokker vroeg hij aan mij van welk paard ze in vredesnaam een gesprek had gedaan, want dat was beslist niet ons paard .

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:46

Omdat ik het zelf ook wilde leren heb ik in augustus een cursus gedaan. En dan leer je dat iedereen het gewoon kan, beetje oefenen en het lukt dan altijd wel in meer of mindere mate. Ik ben nu ook nog steeds druk aan het oefenen en ik sta er ook nog regelmatig van te kijken dat er zoveel klopt.
Dus de opmerking dat er steeds meer mensen komen die dit kunnen klopt dan wel

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:52

ikheb toen een diergesprek geplaatst.. kon er wel veel dingen in terug zien, maar het was vrij kort en algemeen. nu heb ik mijn zelfde vragen toch naar monique gestuurd.. dan maar 2 maanden wachten. dus die ga ik dan vergelijken. dus ben benieuwd of er veel of weinig verschil in zit.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:52

Die cursus heb ik idd ook gedaan
Je moet er wel een beetje aanleg voor hebben, want mij lukt t van geen kanten
De 1 is er waarschijnlijk beter in dan de ander, maar idd, iedereen zou het moeten kunnen!

sharonlisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:08

bij wie kan je het nu het beste laten doen dan?
En hebben jullie daar ook een site van, wil er niet veel geld aan uitgeven hoor??

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:13

Cer schreef:

Waar ik het wel mis heb zien gaan is wanneer de eigenaar een ander beeld heeft van een dier, dan wat het werkelijk is.
Je kent ze wel, mensen die zeggen 'mijn paard is vals!' terwijl het eigenlijk bang is. Of 'mijn paard is bang!' terwijl de eigenaar juist bang is.
Die mensen zeggen dan vaak dat een gesprek niet klopt, omdat het niet aansluit bij het beeld wat zelf van het paard hebben

Helemaal mee eens. Ik denk dat als jij je paard net hebt en er nog niet echt een band is. Of als er uberhaupt geen band is tussen jou en je paard het wel heellastig wordt. Omdat het dan misschien zal lijken of er niets van klopt. Overigens heb ik het dus gedaan uit laatste redmiddel. Ik had een idee wat mijn paard had. echter bij de VA kwam dat er absoluut niet uit. osteopaat had ik al geprobeerd en fysio ook. Doordat ik een gesprek heb laten doen ben ik echt heel anders gaan denken en veel voorzichitger gaan rijden. Paard en baas zijn er wel liever en vooral duidelijker, naar elkaar, van geworden.
Voor mij is het winst. Je gaat als je dingen hoort die je kan verbeteren toch even heel kritisch kijken naar wat je eigenlijk aan het doen bent. Alleen dat als is super. Je moet niet verwachten dat je paard opeens van al zijn kwalen af is omdat de meeste paarden fluisteraars (naar woord noem het maar communicatie) niet genezen. Sommige mensen doen wel dingen met energie. Bij de een werkt het bij de ander niet.

Ik heb het laten doen bij Annika www.pratenmetpaarden.nl was er heel tevreden over!!! Heb het ook bijiemand anders laten doen en dat verhaal vond ik teveel lijken op een verhaal van iemand anders met zijn paard bij diezelfde persoon. Echter het verhaal klopte wel.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:17

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:28

hmm ik zou het eigenlijk ook wel eens willen proberen, daar dat mijn veulen van 7 maand vreemd gedrag vertoont dat ik nooit eerder heb gezien bij een veulen van die leeftijd..Althans..... hmm
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-12-05 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:29

Ik vind 10 euro niet duur hoor
Maar je moet het alleen doen als je het wilt, en zo'n gesprek maakt niet dat al je problemen ineens verdwijnen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:30

waar is het dan 10 euro?

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:49

Ik geloof er niet in... En ook niet in horoscopen, paragnosten, helderzienden, eigenlijk in al die dingen niet. Ik geloof in wetenschappelijk onderzoek en het eerste zuiver experimentele onderzoek waarin het effect van zgn paranormale gaven objectief wordt aangetoond, moet nog worden gedaan. Tot nu toe blijkt alleen steeds uit onderzoeken dat de effecten zo klein zijn dat ze net zo goed aan kans kunnen worden toegeschreven. Dat deze "gevoelige" mensen met name gevoelig zijn voor subtiele signalen van anderen en veel gebruik maken van beschrijvingen die op veel mensen (paarden) van toepassing zijn. Hebben jullie toevallig ook laatst op Discovery dat programma over het onderzoek naar de bijdrage van mediums aan forensisch onderzoek gezien?

Begrijp me niet verkeerd, ik val je er niet op aan dat je er wel in gelooft, want dat moet iedereen voor zich weten (en ik weet ook wel dat de wetenschap haar beperkingen heeft). Ik vraag me alleen af wat je doet met al die informatie waaruit blijkt dat het niet zo is. Hoe weeg je dat af tegen de bewijzen die je voor jezelf hebt vergaard, dat het wel bestaat?

En op welke manier denk je dat die persoon informatie ontvangt over jouw paard? Is het een soort energie, is het via een tussenpersoon..?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:53

zo nuchter dacht ik ook over paranormale dingen
totdat ik er niet meer omheen kon

en daar was ik blij mee, want de da had mijn paard al op de slacht staan als 9 jarige
Een magnetiseur/ helder voelend iemand, wist echter wel wat er met mijn paard aan de hand was (die man kwam via een kennis en ik geloofde er helemaal niet in, maar wat had ik te verliezen)

Daarna heeft mijn paard nog Z gedressuurd, voor de fun 160 gesprongen en loopt nog steeds bij me in de wei, is nu bijna 14

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:56

Yavanna:
Wie is die Nancy? (zou graag wat meer willen weten..)

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:57

Maar telepathie heeft niks met helderziendheid te maken. Dat is weer heel iets anders.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:57

weet ik
maar was een bericht op iranda die in niks geloofd

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:59

@ Runningkawa: ik geloof inderdaad in niks Maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar hoe jullie "gelovers" ertegenaan kijken.
Voor jou en je paard heeft het dus geholpen. (Geweldig trouwens dat je paardje nog bij je is, ik ben hier nogal nieuw, bedoel je Kawa?) Dat de beste man een goede kijk op paarden kan hebben ontken ik ook niet hoor.
Maar je kunt er pas echt iets over zeggen als dat voor 100 / 200 / 500 paarden geldt..? Hoe dacht je voor die tijd over "het paranormale" en hoe erna? Ben je in meer dingen gaan geloven dan in die ene persoon?

@Cornelie: gaan telepathie en helderziendheid er niet allebei vanuit dat er "meer is" en dat energie van de een op de ander kan worden overgedragen? Of zie ik dat verkeerd? Zijn er mensen die wel vinden dat het een bestaat maar het ander niet?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:12

CKdamour schreef:
Ik twijfel heel erg...

en wil niet zomaar 20 euro uitgeven

bij Nancy kostte het vijf euro en ik had binnen een week antwoord.
alleen foto met naam gegeven en voor de rest niks. ik kreeg een mooi gesprek terug, die staat hier ook bij, in een ander topic.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:13

Nope, telepahtie is wetenschappelijk onderzocht en is heel iets anders dan helderziendheid en al dat soort dingen.
Ik zal eens zien of ik met google wat kan vinden.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:24

He iranda. Ik vind het wel leuk hoe je er tegenaan kijkt. Weet je wat ik tof zou vinden als jij het voor de gein zou laten doen. Dat noem ik pas een eersteklasse zuiver experiment!!!

Voor dat ik het liet doen geloofde ik er ook niet in. En ik begrijp het ook nog steeds niet. Mijn paard was eigenlijk afgeschreven voor de sport ivm artrose en ik mocht/mag er ook niet mee springen of crossen. Ze was altijd al wat onregelmatig. dat merkte je vooral als je erop zat. als je op de grond stond zag je het nauwelijks. Ik had niet het gevoel dat het uit het been kwam. Na twee jaar aankloten met instructie ed fysio en osteopaat was het niet verbeterd. toch maar naar de kliniek. foto's laten maken en jawel Artrose. Maargoed mijn paard is dus 11 en ik heb de artrose ook wel zien zitten maar het was niet veel.
Ik werd er nogal verdrietig van. Daar gaat je wereldje je plannen. (ik was M springen) Omdat ik er dus niet van overtuigd was dat het hierbij afgelopen was wat sport bedtreft ben ik verder gaan kijken. Tot ik niets meer kon verzinnen. Ik wist bijna zeker dat mijn paardje meer kon dan ze liet zien. Toen heb ik een gesprek laten doen door Annika. Ik heb behoorlijk zitten janken want het was niet een standaard verhaal waarin stond dat mijn paardje me lief vond en dat ze veel van me hield en dat ze het eten lekker vond ed.
Er kwam onderandere uit dat ze geen last had van haar voeten iig niet als zodanig. Ze had last vanhaar spieren en dat zou aan het voer liggen. teveel eiwitten. Ik ben over alles na gaan denken heb weer nieuwe inspiraties gekregen om verder te kijken dan mijn neus lang is. Ze heeft ander voer gekregen. Na een week zag ze er super uit echt beter dan anders. appeltjes op haar kont die ik nog nooit had gezien!!
Ik heb een andere instructeur en ze loopt geen pas meer kreupel!!! Ze had aangegeven dat ik teveel met de hand reed ze was dus gewoon teugelkreupel zoals ik eigenlijk zelf ook al dacht. Ik wist niet dat mijn paardje zo goed kon lopen. Als ze volgend jaar nog zo goed is laat ik haar klinisch keuren. Is ze daar helemaal goed dan ga ik ook gewoon wer springen. Het lijkt er op alsof mijn sportcarriere opnieuw is begonnen. Ik ben nu L1 al jaren. In januarie heb ik weer mijn eerste dressuurwedstrijd. Ik geloof er zelf al in dat ik nu dan eindelijk makkelijk mijn winstpunten ga halen en dat ze me met het dressuren ook nog wel naar het M brengt.

Mij heeft het dus echt heel veel geholpen. Hoe het ook moge werken want dat begrijp ik ook niet. Echt het is de moeite waard. Ook mensen die er niet in geloofden en mijn verhaal hebben gelezen (mensen die mijn paard ook goed kennen) zeggen dat het niet anders kan dan dat ze contact heeft gehad met mijn paard.

Hier de link naar mijn consult.
Voor de duidelijkheid:
Bij deel 1 heb ik alleen een foto gemaild en verteld dat mijn paard maroush heet.
Bij deel twee was ik overtuigd en heb ik om wat opheldering gevraagd en heb ik 5 vragen gesteld.

http://mail.google.com/mail/?&ik=261cee12ae&view=att&th=10809a94e925e83a&attid=0.1
Laatst bijgewerkt door oosterhoff op 08-12-05 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:25

Citaat:
@ Runningkawa: ik geloof inderdaad in niks Maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar hoe jullie "gelovers" ertegenaan kijken.
Voor jou en je paard heeft het dus geholpen. (Geweldig trouwens dat je paardje nog bij je is, ik ben hier nogal nieuw, bedoel je Kawa?) Dat de beste man een goede kijk op paarden kan hebben ontken ik ook niet hoor.
Maar je kunt er pas echt iets over zeggen als dat voor 100 / 200 / 500 paarden geldt..? Hoe dacht je voor die tijd over "het paranormale" en hoe erna? Ben je in meer dingen gaan geloven dan in die ene persoon?

Ik zal proberen een beknopte versie (wat me niet gaat lukken ) te plaatsen wat er gebeurd is

Kawa liep van het ene op het andere moment niet meer.
Hij kon zijn achterhand niet meer onder de massa plaatsen.
Hij stond de hele tijd alsof hij moets plassen.
Lopen ging letterlijk met 5cm naar voren plaatsen.
Waar ik hem in de wei zette, stond hij een uur later nog. En dat is niks voor hem.

Uiteraard da erbij (het was donderdag)
deze had het over een acute ataxie
zo pijnvol (wat ook klopte) dat er maar 1 uitweg was...juist, slacht.
En gezien de toestand van Kawa, was het er ook nog mee eens.
Maar ik moest de week erop, woensdag, naar Someren komen voor foto's.

Toen zei de pensionhouder, je hebt Jos, die kameraad van me, wel eens gezien, niet?
Ik ja, hoezo
Nou die kan wat meer tussen hemel en aarde en toevallig komt hij zaterdag hier, zal ik vragen of hij naar Kawa wil kijken.

En ik geloofde er totaal! niet in.
Maar ik had zoiets van, waarom niet, slechter kan het niet worden.

Oke, Jos was er en ik moest een keer met hem op en neer stappen.
Nu liep die Jos ineens met een hele rare rug, zelf de hand in de rug geduwt van de pijn. Bij zichzelf dus
Ik zei, met jou gaat het ook niet lekker, wel.
Nou hij voelde dus, wat Kawa voelde zei die. jaja, dacht ik toen

Hij vertelde toen, dat paarden/dieren die het eerst met hem in aanraking kwamen wel eens angstig waren, omdat ze de magnetiseer stralen van hem voelde, ik moest maar op de plek in Kawa's rug duwen, op het vergelijkbare punt van waar Jos zijn hand in zijn rug had.

En ik drukte direct op de juiste plaats, kawa zakte bijna neer op de grond (da had die plaats ook niet kunnen vinden)

Toen zie Jos, het is heel simpel wat hij heeft
het is spit.
En het is er in geschoten toen hij steigerde en in een keer omdraaide.
Ja wie weet wat hij in de wei heeft uitgespookt as mijn antwoord.
Nee, ik zat erop was zijn antwoord.
En dat vond ik er typisch
want Kawa was in die tijd een klierbal en die kwam omhoog en stond in een halve sec. de andere kant in.
Had hij gezegd, hij kreeg het met bokken terwijl je erop zat ens, was het niet geloofwaardig geweest.

Toen moest ik midden in de bak gaan staan, want hij ging hem behandelen.
de ene vond het eng en rende weg, hij had er ook gehad die zo ontspannen werden dat ze omvielen
Vandaar veilig in het midden van de bak.

Hij hield zijn hand op het voorhoofd
Kawa werd zenuwachtig, begon aan het halstertouw te frutten.
Later werd hij erg ontspannen en ging staan slapen.
En bij een ruin kun je erge ontspanning goed zien

Later ging hij met zijn hand naar de plek op de rug waar hij last had.
Hij hield echter zijn hand 10 cm boven de rug.
echter Kawa reageerde of hij hem daar drukte
En als ongelovige, is dat heel raar om te zien, iemand die hem niet aanraakt, maar wel dergelijke reactie

Hij ze me daarna precies in hoeveel tijd dat ik weer verbetering bij hem kon zien.
En dat klopte op de dag af

daarna vroeg hij of hij mij ook mocht behandelen.
want ik was nog harder nodig dan het paard

Hij zei dingen over mijn overleden vader, die hij niet kon weten (dingen die ook de stalhouder niet wist, dus door had kunnen brieven)
dingen over mijn persoon, wat echt niemand weet van me.

En voor de fun zei hij dingen over mijn huis inrichting, waar hij nooit was geweest.

Maar het slotstuk, wel heel brrrr.

Ik vroeg wat ik moest betalen voor die behandelingen.
Niks zei hij, is wel goed zo, was toch toevallig hier.
Maar ik drong nog een keer aan, want hij had er veel tijd in gestopt.
Weer zei hij het is wel goed zo.
Ondertussen daht ik, nou als Kawa werkelijk beter word, krijgt hij een grote bos bloemen van me.
Toen zei jos, doe dat maar.
ik huh, wat?
ja doe dat maar, die grote bos bloemen vind ik wel mooi.....

Na dit, ben ik er meer voor open gaan staan
ben me er langzaam aan in gaan verdiepen
en heb ondertussen zelf wat dingen gezien en gevoeld en geloof er nu helig in. OOk in het praten met dieren, want dat is niks anders als thelepathie wat wij mensen onderling ook kunnen
Maar hiermee is het begonnen

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:30

@ Iranda: dingen veranderen op het moment dat je zelf dingen meemaakt.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:35

Geweldig verhaal kawa. Als ik nog een strand dan mag je me doorverwijzen naar die man!!

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:38

oosterhoff schreef:
Geweldig verhaal kawa. Als ik nog een strand dan mag je me doorverwijzen naar die man!!

Idd, ik dacht het zelfde .

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:40

@ Oosterhoff: ik denk niet dat ik een goede proefpersoon ben omdat er al dingen over Iranda op het internet en op Bokt staan. Maar een onderzoek lijkt me erg interessant. In de praktijk alleen heel lastig "zuiver" uit te voeren omdat je dan ontzettend veel proefpersonen met "onbeschreven" paarden moet hebben, een groot aantal standaardvragen en meerdere "paardenpraters" (niet flauw bedoeld, ik weet er even geen precies woord voor).

In jouw verhaal komt iets naar voren dat redelijk algemeen beargumenteerd kan worden: veel paarden hebben problemen door veel eiwit in hun voer. Kawa's verhaal is iets heel anders. Dat je aan het eind aan een bos bloemen dacht en hij dat wist, daar ben ik niet zo van onder de indruk (in zo'n gesprek is op dat moment die precieze gedachte heel waarschijnlijk). Ben wel benieuwd hoe hij die plek wist te behandelen. Steigeren etc kan hij gezien of gehoord hebben via-via. De plek vinden kan ook nog via verhalen, of door heel goed naar de houding en bewegingen van het dier te kijken (alleen dat al is ontzettend knap, ongeacht wat erachter zit!). Maar dat het heeft geholpen... Wat de truc was (zijn krachten ofwel het eerder heel hard op die plek hebben gedrukt) is nooit na te gaan, maar geweldig dat het jullie geholpen heeft! Wat zul je die man dankbaar zijn zeg...
Laatst bijgewerkt door Iranda op 08-12-05 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:40

dan zul jezelf ver moeten reizen (naar brabo land)
want hij doet dit er voor de fun naast zijn werk erbij.
Hij vind het fijn als hij kan helpen, maar reist niet zoals sommige andere het hele land af.