Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
zelfs nu die geschoren is. hetis en blijft een luilak.Emaartje schreef:maar kan het ook door het kuilvoer komen?? hoorde ik van iemand
Vonnie84 schreef:IcePrincess schreef:Fris is nogal zacht uitgedrukt bij Gaia, zo in de periode (tot halverwege de lente) is ze een gigantische bitch wat betreft rijden. Afgelopen weken alleen nog maar bokkend, steigered en rennend de polders door geweest. En dat dan standaard elke winter.
Van tevoren longeren helpt niet veel, maar voor de zekerheid doe ik het vaak toch. *zucht* was het maar vast weer zomer
Zou het kunnen dat je paard het koud heeft? Of dat ze spierpijn heeft door te snel afkoelen met de kou? Of te weinig warming-up? Of veel minder weidegang? Want dat is wel een heel extreme verandering.
.
).
. elady schreef:Bam is terug gezet in voer en gisteren tijdens het longeren super braaf, 1 keer ff een bokje, maar meer niet.
Vandaag ga ik erop zonder longeren!

)
), hiervan krijgen ze onbeperkt te eten maar ze worden er niet fris van. casanova schreef:mexx is zeker frisser(lees:ondeugender/sterker) geworden met de koude en kan het beste voor rijden eerst losgegooid worden.
zij krijgt een handje biks per dag (basisbiks) en normaal hooi.
max is fris/loperig maar blijft keurig luisteren.met losgooien is hij wel rennerig.
hij krijgt een halve kilo en veel hooi.
gill is iets frisser/sterker maar blijft zich keurig gedragen.
hij krijgt een halve kilo en extreem veel hooi.
casanova is iets frisser.
hij krijgt een handje biks en normaal hooi.
bento is hetzelfde.
hij krijgt en handje biks en veel hooi.
wauw,goedkope vreters heb ik eigenlijk...
manie schreef:Ik zou de hoeveelheid krachtvoer halveren! Veel mensen voeren hun paard te veel waardoor ze zelf eerst een halfuur tegen de brokken mogen gaan vechten. (krijg je het wel lekker warm van natuurlijk)