week stil staan en dan gelijk springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:33

Nannes schreef:
[***] schreef:

Maar ik wil gewoon zeggen dat je niet over de situatie van de TS kan oordelen waarom zij zelf niet gegaan is .. je weet gewoon niet wat die aan de hand heeft ...

Als ze zich rot voelt hoeft ze zelf toch niet te gaan, gewoon er voor zorgen dat hij eruit komt, waar heb je anders een verzorgster voor. Tja zou zij toevallig ook niet kunnen vraag dan stalgenootjes of desnoods je ouders of die je pony even los willen zetten of longeren ofzo.

Is ook zo .. ben ik het helemaal mee eens ...
Ik ben er helemaal niet mee akkoord dat die pony een week heeft stilgestaan he ... dat heb ik ook nergens gezegd ... Maar gewoon die reactie van dat de pony beter verkocht kan worden, want als baasje even ziek is denkt ze dat ze dood gaat ... Vond ik gewoon wat extreem, omdat je niet weet wat baasje precies heeft ...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:34

[***] schreef:
Quellian schreef:
Mijn stalgenoten wilden dat ik thuis in bed bleef liggen. Zij deden mijn pony, maar toch kwam ik ELKE dag even kijken...

Bij mij zou dat toch niet waar zijn ... Willen wel ... kunnen weet ik niet .. maar mogen ... Mijn ouders zouden me eerder doodschieten dan me in zo'n toestand naar buiten te laten gaan ...

Natuurlijk ben ik ermee eens dat het niet normaal is van je paard dan een week lang op stal te laten staan .. ik zou er wel voor zorgen dat die daaruit kwam ...

Maar ik wil gewoon zeggen dat je niet over de situatie van de TS kan oordelen waarom zij zelf niet gegaan is .. je weet gewoon niet wat die aan de hand heeft ...

Mijn moeder bracht me Ookal zei ze tegen mij dat ik niet moest gaan, dat er wel voor gezorgd zou worden. Anders ging ik wel op de fiets hoor
Zoals ik al zei: als ik ziek ben en niets regel, dan schopt ze me er eigenhandig naartoe, terwijl zij niets met mijn paarden van doen heeft.

Maar niemand zegt hier wat over de REDEN waarom TS niet gegaan is, dat moet ze helemaal zelf weten. Het gaat erom dat ze niemand heeft geregeld voor haar pony en dat vindt ik oneerlijk.

Mijn pony is ook zeker geen makkie, trekt ook iedereen het erf over, maar ik ben gewoon heel lief, dus...

Nee, maar zonder dat... Je hebt gekozen voor de zorg over zo'n dier en daar moet je gewoon voor gaan. Als je een baby hebt, dan kun je het kind ook geen week in bed laten liggen omdat je zelf ziek bent. Hier is gewoon geen enkel excuus voor, sorry.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:35

Ik denk dat de TS zelf ook heel goed weet dat ze fout zit...ik denk niet dat wij haar nog schuldiger moeten gaan voelen. Ik ben het ermee eens dat ze gewoon had moeten gaan of iets had moeten regelen want een week op stal is 'not done'. Hoor je mij niet over maar ik vind wel dat je het anders kan brengen. En ze geeft het zelfs toe dat hij de hele week op stal heeft gestaan dus dat vind ik ook wel van moed getuigen. Maar daar wil ik NIET mee zeggen dat ik het goedkeur hoor...maar het drama is al geschied en ze wil nu alleen maar advies horen...

Ik zou zeggen laat je verzorgster proberen hem uit de stal te halen want misschien wil hij helemaal niet meer. Lukt dat wel, laat haar dan lekker poetsen en knuffelen met de pony en dan een stukje wandelen...is hij heel fris laat haar hem longeren of losgooien. Ik zou er eigenlijk niet gelijk op gaan...en als ze dat wel wil dus eerst zorgen dat ie wat energie kwijt is voordat ze erop gaat...maar springen...NEE.

Succes ermee!!

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:35

Oké ze is dus zo ziek dat ze niet heen kan, daar zullen we dan maar vanuit gaan, maar dan regel je toch iets anders?? En ze geeft aan dat ze een verzorger heeft, die kan ze dan toch vragen vaker te komen? kan zijn dat ze dat heeft gedaan, dat weten we natuurlijk niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:36

runningkawa schreef:
je paard eruit gooien is niet werken
dat is hem in de bak pleuren en jezelf dan op een stoel of hooipak neer gooien

Is ook zo ...
Maar nog iets: je moet ook daargeraken ... Tenzij je paard bij je thuis staat is dat ook niet altijd zo evident. Waarschijnlijk zullen er wel ouders zijn die je kunnen brengen ... maar stel dat je op jezelf woont ofzo en je moet met de auto rijden .. Als je al amper jezelf rechtop kan houden en dan in de auto kruipen voor naar je paard ... sorry, maar dat vind ik heel onverantwoordelijk naar andere weggebruikers toe... (en als je wel gewoon auto kan rijden zonder mensen in gevaar te brengen dan ben je ook niet ziek genoeg om je paard aan z'n lot over te laten )

gianlucka

Re: week stil staan en dan gelijk springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:37

Thokkadisje schreef:
Oké ze is dus zo ziek dat ze niet heen kan, daar zullen we dan maar vanuit gaan, maar dan regel je toch iets anders?? En ze geeft aan dat ze een verzorger heeft, die kan ze dan toch vragen vaker te komen? kan zijn dat ze dat heeft gedaan, dat weten we natuurlijk niet.

Precies! En daarom is die reactie over het paard verkopen een beetje over done.....

En nee ik keur niet goed dat dat paard een week z'n stal niet is uitgeweest

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:37

Shalimar schreef:
Ik denk dat de TS zelf ook heel goed weet dat ze fout zit...ik denk niet dat wij haar nog schuldiger moeten gaan voelen. Ik ben het ermee eens dat ze gewoon had moeten gaan of iets had moeten regelen want een week op stal is 'not done'. Hoor je mij niet over maar ik vind wel dat je het anders kan brengen. En ze geeft het zelfs toe dat hij de hele week op stal heeft gestaan dus dat vind ik ook wel van moed getuigen. Maar daar wil ik NIET mee zeggen dat ik het goedkeur hoor...maar het drama is al geschied en ze wil nu alleen maar advies horen...

Hmhm, ik ben het wel met je eens, maar ik vind wel dat het gezegd mag worden

Ik vind het ook idd lef, om zoiets op bokt te zetten

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:38

Ik ben vorig jaar geopereerd aan mijn oor,mocht een week niet naar de manège,ja dag!Mocht vervroegd naar huis,de eerste dag zag ik hem alleen maar vanuit de auto en had ik heel veel verdriet maar de tweede dag mocht ik gaan en legde hij zijn hoofd op mijn schouder,aan het oor waar ik geopereerd ben.Mocht zelfs 5-6weken niet rijden,heb het kunnen veranderen naar 2weken

En als ik ziek ben mag ik ZEKER niet bij 'mijn' paard komen,heb ik het gegarandeert erger en ben dan nog eens allergisch voor paarden,dus borstelen is een nachtmerrie,maar wie is elke dag op stal?IK

Ik wil maar even zeggen,als je wat meer moeite had gedaan en wat meer met je paard had ingezeten had je zulke idiote vragen niet moeten stellen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:39

Shalimar schreef:
Ik zou zeggen laat je verzorgster proberen hem uit de stal te halen

Ik heb eerder zoiets van doe het zelf ...
Want blijkbaar is het al een speciaal paard (qua karakter) die nu een week stil heeft gestaan en dus een bom zou zijn ... En dan moet je verzorgster haar leven riskeren (bij wijze van spreken) voor jouw pony? Ik weet het toch even niet hoor ... Ik weet niet wat ik zou doen als het mijn pony zou zijn en er gebeurd iets met mijn verzorgster omdat die pony zo gek is als een deur ... dan toch liever ikzelf (het is mijn pony voor iets).

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:42

[***] schreef:
Shalimar schreef:
Ik zou zeggen laat je verzorgster proberen hem uit de stal te halen

Ik heb eerder zoiets van doe het zelf ...
Want blijkbaar is het al een speciaal paard (qua karakter) die nu een week stil heeft gestaan en dus een bom zou zijn ... En dan moet je verzorgster haar leven riskeren (bij wijze van spreken) voor jouw pony? Ik weet het toch even niet hoor ... Ik weet niet wat ik zou doen als het mijn pony zou zijn en er gebeurd iets met mijn verzorgster omdat die pony zo gek is als een deur ... dan toch liever ikzelf (het is mijn pony voor iets).

Eigen schuld dikke bult,verzorgster had maar moeten komen en hem buiten zetten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:44

Blue_Star schreef:
Ik wil maar even zeggen,als je wat meer moeite had gedaan en wat meer met je paard had ingezeten had je zulke idiote vragen niet moeten stellen

Nou nou...een beetje minder mag ook wel...het is idd niet slim wat ze gedaan heeft, bij lange na niet, maar ze vraagt toch of het zou kunnen? Voor het zelfde geldt had ze het gewoon gedaan zonder het aan iemand te vragen...was ze nog verder van huis geweest! En ik denk dat ze wel degelijk om haar pony geeft maar gewoon heel dom is geweest...ze had wat beter moeten nadenken maar om haar maar gelijk idoot te noemen vind ik ietwat ver gaan...maar dat is mijn persoonlijke mening... (hoef je het totaal niet mee eens te zijn )

@ Blue_Star: je zegt dat de verzorgster maar had moeten komen om hem buiten te zetten maar misschien dat ze haar wel gevraagd had maar niet kon? Er is vast een reden voor dat die verzorgster pas morgen (?) komt...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:45

pff, heel bericht getypt, is het weg, ga ik dus niet meer overnieuw doen

als die verzorgster anders het paard kan doen, waarom nu dan niet?
dan kan ze toch met dat karakter over weg

en bij je paard komen, ja dat kan, idd misschien niet altijd even veilig, maar een paard op stal laten staan, dat is het laatste wat ik doe
noem me maar gek, maar dat beest heeft niet voor mij gekozen, maar ik voor hem...

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:46

Citaat:

Kan natuurlijk zijn dat die verzoger het niet wist, en hetis niet haar verantwoordelijkheid. het was alleen handig geweest als ze het kon/wou/wist.

Ik vraag me nu opeens af hoe het met uitmesten is gegaan.... misschien moet ik er maar gewoon niet over nadenken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:47

denk dat je dat beter niet kunt doen thok, daar kan ons gevoel vast niet tegen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:48

Citaat:

Ook hier heb ik het weer moeilijk mee ...
Ik verzorg ook paarden en ik heb er veel voor over .. Stel dat er iets met de eigenaar is waardoor die het niet kan, dan wil ik best wel de paarden buitenzetten, longeren, rijden, ... Maar het moet ook binnen mijn mogelijkheden liggen. Ik doe hoge studies en er gaat véél meer tijd naar mijn schoolwerk dan naar de paarden ... Ik zou wel met mijn ouders praten, de situatie uitleggen en hopen dat ze mij begrijpen .. Maar als zij niet willen dat ik meer tijd aan die paarden ga spenderen dan kan ik daar toch niks aan doen? Om dan te zeggen van: de verzorgster had het maar moeten doen, punt. Dat is een ook een beetje zwart-wit ...

Weet nu niet of ze het gevraagd heeft en hoe het met de mogelijkheden van de verzorgster zit, dus daar hoor je me niet over oordelen

Wat ik wel zou hebben is als die paarden dan zouden stilgestaan hebben en de eigenaar verwacht dat ik op mijn vaste dag die paarden gewoon ga rijden alsof er niks aan de hand is .. dan zal ik ook wel even vragen of die niet eerst even erop wil kruipen .. Het zijn niet mijn paarden dus ik vind ook niet dat ik 'k weet niet wat moet meemaken omdat de eigenaar geen mogelijkheden had dat ze hun energie kwijtkonden... (ik zou er dan ook niet meteen opkruipen en rijden enzo maar rustig weer opbouwen enzo).

Alle, hoop dat het wat duidelijk is wat ik wil zeggen, krijg het moeilijk uitgelegd

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:48

Ik ga jullie verlaten , ik zal me vanavond weer in deze discusse mengen, moet nu eerst autorijden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:49

Dan zal ik nu ff van de weg afblijven
veel plezier

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:50

runningkawa schreef:
noem me maar gek, maar dat beest heeft niet voor mij gekozen, maar ik voor hem...

Daar ben ik het wel weer helemaal mee eens!!!

En dan moet je eigenlijk alles voor hem doen wat je kan...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:51

[quote="Thokkadisje]
Ik vraag me nu opeens af hoe het met uitmesten is gegaan.... misschien moet ik er maar gewoon niet over nadenken...[/quote]

Misschien dat ze op een pension staat waar dat gedaan wordt ...
Natuurlijk: had het personeel dan de pony niet kunnen uitlaten e.d. maar we blijven toch steeds weer op hetzelfde punt terugkomen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:54

Shalimar schreef:
runningkawa schreef:

Daar ben ik het wel weer helemaal mee eens!!!

En dan moet je eigenlijk alles voor hem doen wat je kan...

Dat is zo ...

Maar als jij in een toestand waarin het beter is van het niet te doen de weg op gaat dan ben je inderdaad gek .. Je brengt sowieso ander mensen in gevaar wanneer je gaat autorijden als het beter niet zou zijn .. Stel dat je een ongeval krijgt of veroorzaakt? Dan heeft je paard nog niks aan je (misschien ben je er dan zelfs niet meer) en die andere mensen die erbij betrokken zijn ... tja, ik moet geen hele uitleg doen he

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:54

hoe erg je ook ziek bent,je bent en blijft verantwoordelijk voor je dieren.(zij hebben niks te kiezen)
ik heb al enkele erge ongevallen gehad,en operaties,maar nooit is mijn paard de dupe geweest.
zelfs met een zware operatie aan mijn pols,en enkele malen met een volledig been in de gips,ook een hersenschudding,en zes maand later weer een hersenschudding met barst in schedel hebben me niet van mijn paarden weggehouden.
Toen ik bevallen was van mijn dochtertje,waren ze in goede handen,maar na enkele dagen deed ik alle werk weer zelf.
En als je een paard hebt moet je op voorand iets kunnen afspreken met mensen,voor ingeval van,snap je!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:57

savath schreef:
En als je een paard hebt moet je op voorand iets kunnen afspreken met mensen,voor ingeval van,snap je!!!

Denk dat iedereen dat wel snapt ...
Alleen de TS blijkbaar niet .. of misschien wel, maar wie weet wat er aan de hand is/was ...

Waarom komt er eigenlijk geen reactie meer van de TS? Een acute gewetensaanval waardoor ze onmiddellijk naar haar paard gespurt is in de hoop dat het beestje nog iets met haar te maken wil hebben?

(wat ik blijf erbij: als je ziek zijnde nog aan je pc kan zitten kan je ook nog wel naar je paard toe gaan ...)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:01

Ik ben het met je eens dat het niet altijd verantwoord is om in je auto te stappen. (of op je brommer en dan net optijd "bij" komen omdat de berm zo hobbelt en je dan pas merkt dat je een blackout hebt gehad)
Maar het is ook niet verantwoord je paard opstal te laten staan
voor mij is de keuze dan heel simpel.. shoot me

ik ben blijkbaar net zo gek als savath
ik heb dan ook meerdere malen op mijn donder gehad van artsen, maar als er niemand anders kan, dan moet ik het doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:12

Maar wat ik raar vind is dat er niemand zou kunnen .... maarja, daar kunnen wij natuurlijk niet op antwoorden hoe dat kan

Want ik bedoel: stel dat het bij mij is .. en ik mag niet gaan van mijn ouders .. dan zou ik ervoor zorgen dat mijn ouders zelf zouden gaan .. en als die dat niet willen, pech dan .. dan moeten ze mij maar laten gaan .. Weet je wel (moet ik natuurlijk wel kunnen gaan en niet flauwvallen van het moment dat ik nog maar rechtop sta .. maar komaan .. dat echt niemand even je paard kan uitlaten dat snap ik toch totaal niet )

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:34

@ runningkawa, sorry hoor maar ik vraag me ook een beetje af waar jou verstand zit? Met koorts naar je paard? Dat hoef ik niet te proberen bij me moeder? Tuurlijk is het niet leuk voor het paardje en zou ze hulp moeten zoeken, maar hoe jij reageert is wel erg extreem.. Niet dat ik het helemaal niet met je eens ben hoor, maar hoe jij reageert is wel TE extreem. Ik kan met 40 graden koorts niet eens lopen, dan ga ik absoluut niet naar mijn paardje hoor. Voor mij is het niet anders, dan voor hem ook maar even niet..