Rijden jullie gewoon in een erg natte bak?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:41

ben ik even blij met mijn zwijntje, die vindt het echt geweldig, lekker stampen door de plassen. beetje jammer dat ik er zelf ook altijd onder zit, maar modder schijnt goed te zijn voor je huid

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:04

In dat geval blijven we vrolijk door ploeteren .

Tinkerlady

Re: Rijden jullie gewoon in een erg natte bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:08

Tja, daarom hebben wij geinvesteerd in een echt goede bodem! Kost wat maar dan ben je ook voor jaren gesteld. Bij een flinke hoosbui kun je rijden, na veel natte dagen kun je rijden, bij sneeuw blijft de onderlaag ook goed en dan slepen we even, is de sneeuw ook weg. Alleen bij extreme nachtvorst langdurig moeten we voorzichtig zijn.

We zien zoveel getob wat rijbakken betreft om ons heen. Iedereen denkt dan ook snel voor een 6000 EUR een goede gedraineerde rijbak neer te leggen gevuld met klapzand of erger.......niet dus........

Dus ja wij rijden met erg nat weer in onze bak, die dan geen erg natte bak is....

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:09

MBij ons is de bak eigenlijk niet modderig ofzo, enkel nat.Maar ja, spetters heb je wel.

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:13

ja ik moet wel, onze bak is nu erg nat met dit vieze weer, en het water loopt ook nog niet makkelijk weg.
met mijn eigen apard doe ik soms ook wel een buitenritje i.p.v in de bak met dit weer. maard e andere paarden kennen dat niet echt en gaan dus gewoon in de bak, dan rijd ik wel iets minder lang, als ze even lekekr los zijn en braaf zijn vind ik het dan ook goed. en dan spoel ik de beentjes af met lauw water. dat zand er af/.
Ik doe het niet met dat koude water nu, de dierenarts zei mij dat dat erg slecht is, en ik ga zelf met dit weer ook niet graag onder zulk koud water dus mn paard ook niet.

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:16

Onze buitenbak is vaak met regen een heerlijke modderpoel. Het maakt niets uit want er zijn ook nog 2 binnenbakken.

Mijn paard vind modder echt heerlijk. Ik zet hem regelmatig los in de blub of ik ga buiten rijden als het niet glad is. Het feit dat ik en hij helemaal onder de spetters zitten neem ik dan maar voor lief.

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:34

Als het echt blank staat dan rijd ik niet, daar schiet je imo niks mee op. Je paard kan dan niet netjes in balans lopen. En ik zit me dan alleen maar te ergeren. Nou heb ik wel de luxe dat die van mij overdag op het land komt...als dat niet het geval is dan moet je wel hè.
Als het een beetje nat is rijd ik wel hoor, als ik maar een volte heb tussen de plassen door. Of ik longeer een keertje vaker, dat is al sneller te doen.
En natuurlijk houd ik in het werk rekening met de bodem, als de bodem slecht is kun je niet zoveel verwachten van je paard vind ik.

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:24

Hallo,
De ts die rijd bij ons in de bak.
En ze heeft gelijk dat de bak nat is, maar je kan er in rijden.
Ik rijd er ook gewoon elke dag in, die van mij struikelt ook wel eens maar dat komt omdat ze dan gewoon niet oplet.
Maar ze stampt gewoon leker door de plassen heen, we zitten dan samen lekker onder de spetters, maar dat vind ik beter dan niet rijden. Ik heb een jong paard en die moet zijn beweging krijgen naast het los in de paddock lopen.
En ze is lekker aan het puberen dus we moeten wel blijven rijden, want anders krijgt ze straks nog meer trucjes.

En Roel, Bon kan het makkelijk aan, nu de bak wat natter is koelt het meteen de pesen weer.
Ze vind het wel niet altijd even leuk door de plassen maar wat je al zei na een kwartiertje loopt ze lekker door.
Gewoon lekker doorblijven oefenen en het zand afspuiten na het rijden. He tot gauw.
Jij en Bon gaan super dus een beetje nattigheid kunnen jullie wel aan.

Groetjes Miranda.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:35

Hoewel onze bak droog al erg zwaar is, en nat nog veel zwaarder, rijdt ik de paarden gewoon in de bak als die nat is hoor. goed voor de bilspieren... voor een paard met peesproblemen zou ik wel wat voorzichtiger zijn. Iedere keer goed nakijken na het rijden dus. En bij het gevoel dit loopt niet lekker meteen eraf en niet proberen of het na een paar rondjes minder wordt...

Bevroren... tja, als het kan, dan kan het. Te hard bevroren is niet te rijden in onze bak, maar zolang hij er nog lekker op loopt, dan rij ik!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:23

Ik rij ook gewoon door. Maar oh wat heb ik een hekel aan al die modder overal! Je krijgt zand tussen je laarzen en je zadel, je paard loopt niet lekker, en je poetst je letterlijk de blubber natijd! Dus als het een beetje kan dan ben ik in de binnenbak te vinden (mietje...)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:11

als hij onder water staat ga ik niet rijden. dan zoek ik grasstroken op waar ik kan draven en zo.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:00

Als er heel hard geregend heeft, staat er bij ons soms wel een plas in, maar die is meestal met een dag weg. De bak ligt er nu zo'n jaar of 10, dus eigenlijk moet de boel een keertje weer losgetrokken worden, maar over het algemeen doet de drainage nog prima z'n werk
Ik ga gewoon rijden, meestal kun je om de plassen heen en die van mij is ook niet bang voor water, dus ik zie het probleem niet zo.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:09

Onze bak wordt niet glas als die nat is, dus ik rij ook gewoon door.
Hardstikke leuk om door de plassen heen te stampen

Licht bevroren of bevroren doe ik niet.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:47

Wij hebben nu ook een kletsnatte bak maar gelukkig is hij niet glad. Over het algemeen past een paard zijn manier van lopen aan aan het type ondergrond. Ik probeer daar wel rekening mee te houden met de oefeningen. Dus geen korte wendigen, wijkoefeningen of kleine voltes. Alleen maar lekker rechtuit, grote voltes en diagonalen rijden.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:04

Ik rijd gewoon door, maar pas de training wel iets aan.

Op dit moment is onze bak redelijk zwaar en op sommige plekken glad, daar ben ik toch wel voorzichtig mee...

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:04

ik rijd ook wel gewoon door hoor maar als het heel glad is rijd ik wat minder lang ofzo, vandaag heeft een vriendin mn pony gesprongen 20 minuutjes ofzo, toen was het ook genoeg, ik spuit wel altijd af met koud water, is dat erg dan?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:06

oooooohhhhhhhhhhh, wat ben ik toch blij dat we een binnenbak hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:09

Ik rijd gewoon in een natte bak hoor! Maakt mij niets uit om in een natte bak te rijden. Je kan moeilijk je paard zomaar op rust zetten alleen omdat de bak nat is. Maar als de bak echt hard bevroren is is het wel gevaarlijk hoor! Moet je wel mee uitkijken!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:12

krizzy schreef:
Ik rijd gewoon in een natte bak hoor! Maakt mij niets uit om in een natte bak te rijden. Je kan moeilijk je paard zomaar op rust zetten alleen omdat de bak nat is. Maar als de bak echt hard bevroren is is het wel gevaarlijk hoor! Moet je wel mee uitkijken!

dan rijd ik ook niet hoor! eng!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:12

Arieskuh schreef:
oooooohhhhhhhhhhh, wat ben ik toch blij dat we een binnenbak hebben

ja ik kan me dat nu eenmaal niet veroorloven, heb nu eenmaal niet zoveel geld om op n stal met binnenbak te gaan staan.. dus is het behelpen..

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:14

een natte bak kan inderdaad geen kwaad, zolang het maar niet glijdt.
De modder kan je zelfs laten zitten, heeft ook een koelend effect (heb ik toch altijd gehoord )
Een beetje modder om je oren kan dus geen kwaad, gewoon blijven rijden

Als de grond bevroren is dan zou ik het toch ook niet riskeren hoor.

nog veel plezier

groetjes

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:15

mijn pony is trouwens niet herstellende van een peesblessure hoor even voor de duidelijkheid want dan rijd je niet in zo'n natte bak,
ze heeft alleen ooit paar jaar terug wat problemen gehad ook met haar pezen maar dat kwam mede door haar hoeven.
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 08-12-05 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:16

ik rijd in een natte bak als het maar niet regend (is slecht voor de bak)
gelukkig hebben we er niet zoveel last van omdat onze bak vrij diep is en de bodem erg goed is. Als er in een andere bak water op de hoefslag ligt rijd ik er gewoon door heen.

rijd in de winter ook gewoon in de buitenbak. Heb een paar jaar geleden ook buiten gereden in de sneeuw.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:17

onze bak is niet echt nat
soms een heeeeeeeeel klein plasje... maar verder niks..
goede ondergrond, denk ik..
ik rij trouwens ook gewoon in de regen..

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:15

Onze bak is niet nat te krijgen
Echt ik jok niet!
Er liggen drie drainagebuizen onder op ongeveer 80 cm diep.
we hebben zeezand in de bak liggen.
Terwijl alle buitenbakken in de omgeving meer op zwembaden lijken moeten wij om de dag de spuit erin leggen anders wordt ie superzwaar. Dus wij moeten zelf plassen maken.
Geen enkel paard bij ons heeft trouwens bezwaar om natte voeten te krijgen.
Lekker stampen en vooral Blue is dol op water.